Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@07:48:44 GMT

بازگشت مشاور اشرف غنی به کابل

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۰۷۴۷

بازگشت مشاور اشرف غنی به کابل

منابع خبری افغان از بازگشت شماری از مقامات پیشین این کشور از جمله مشاور اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان خبر دادند

به گزارش مشرق، احمدالله وثیق سخنگوی کمیسیون تماس دولت موقت طالبان با شخصیت‌های افغان از بازگشت شماری از مقامات دولت پیشین افغانستان از جمله حبیب الله احمدزی، مشاور اشرف غنی رییس جمهور پیشین افغانستان، به کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتشار تویتی در این باره همچنین از بازگشت حبیب الله کلیم‌زی، معاون مجلس سنا؛ محب الله فرقانی، عضو پیشین پارلمان و حمیدالله یلانی، رییس عمومی آب‌رسانی خبر داد.

کمیسیون مذکور روز گذشته نیز اعلام کرد که آصف ننگ معاون وزارت آموزش و پرورش دولت سابق این کشور به دعوت طالبان به کابل بازگشته‌ است.

بیشتر بخوانید:

ارزیابی کارشناسان از پایان مبارزه ژنرال دوستم با طالبان

پیش از این نیز چندین مقام ارشد دولت سابق افغانستان از جمله هدایت امین ارسلان، وزیر دارایی٬‌ محمد صدیق چکری وزیر حج و اوقاف، فاروق وردک وزیر سابق آموزش و پرورش، امان الله غالب مدیرکل سابق شرکت توزیع برق افغانستان، ژنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع و حسن مبارک عزیزی وزیر حمل و نقل به دعوت طالبان به افغانستان بازگشته‌ اند.

به نظر می رسد دعوت طالبان از مقامات سابق برای بازگشت به افغانستان بی ارتباط به ایجاد یک کمیسیون برای برگزاری لویی جرگه (گردهمایی بزرگ سران قبایل افغانستان) نباشد.

در همین رابطه، شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و فلزات دولت موقت طالبان پیشتر از ایجاد یک کمیسیون برای برگزاری لویی جرگه خبر داده بود.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته بود که دولت موقت طالبان باید برای کسب مشروعیت داخلی لویی جرگه برگزار کند تا از این طریق مشارکت همه اقوام افغانستان در امور کشور را تسریع نماید.

خبرگزاری طلوع افغانستان نیز گزارش داده بود که ذبیح الله مجاهد از احتمال برگزاری یک «مجمع افغانستانی‌ها» به منظور بحث پیرامون مسائل افغانستان خبر داده است.

مجاهد در این باره گفته بود: ما هنوز نامی بر آن نمی‌گذاریم ولی یک مجمع افغانستانی‌ها ایجاد خواهد شد و درباره مسائل بحث خواهد کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اشرف غنی افغانستان ژنرال دوستم طالبان اخبار طالبان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات فوتسال جام رمضان به ایستگاه آخر رسید

مسابقات فوتسال جام رمضان ، یادواره ۱۵ شهید افغانستانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با قهرمانی کابل بانک2 به پایان رسید.

در فینال این مسابقات تیم کابل بانک موفق شد با نتیجه دو بر صفر تیم ستارگان را شکست داده و قهرمان این دوره از مسابقات شود.

همچنین در دیدار رده‌بندی تیم کلوپ احمدی با برتری مقابل تیم شهدای بلندی ، مقام سوم را کسب کرد.

اختتامیه این مسابقات با حضور خضری پور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، انجم شعاع دبیر هیئت فوتبال شهرستان ، مربیان و سرپرستان تیم‌ها برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • حمایت چهره های سیاسی و مردمی افغانستان از اقدام تنبیهی ایران
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان
  • شاهراه هرات کابل مسدود شد
  • بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان به کشورشان
  • مسابقات فوتسال جام رمضان به ایستگاه آخر رسید
  • طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس