Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بر تامین مسکن ‌اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه متمرکز شده‌ایم، گفت: مدیران راه و شهرسازی ‌باید از ظرفیت‌های سند جهش مسکن برای پیشبرد کار استفاده کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، فاطمه‌سادات حمیدیان پیش ازظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست قدیم و جدید اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه از موضوعات مهم وزارتخانه، تامین مسکن برای اقشار مختلف مهم جامعه به ویژه اقشار محروم و کم‌درآمد است، اظهار داشت: انتظار داریم مدیریت راه و شهرسازی استان همدان جدید از ظرفیت‌های سند جهش مسکن برای پیشبرد کار استفاده کند؛ ظرفیت‌های قانونی که در سند واضح و مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این توضیح که انتظار داریم مدیران همدان به اجماع نظر رسیده تا شاهد ارتقا رتبه استان از رتبه 19 به رتبه تک‌رقمی باشیم، افزود: مردم این استان لیاقت مجاهدت همراه با رشادت را دارند، مردمی که ظرفیت‌های بسیاری دارند بنابراین امیدوارم‌ شاهد پیشرفت جهش ساخت مسکن در استان ‌بوده و در بخش راه نیز شاهد باشیم محورهای مواصلاتی همدان به سرانجام برسد.

65 درصد درآمد خانوارهای تهرانی صرف تامین مسکن می‌شودسپاه انصارالمهدی(عج) در تامین مسکن مددجویان زنجانی همکاری می‌کندجهش در تامین مسکن محرومان استان فارس/ 35 هزار واحد برای مددجویان کمیته امداد احداث شدتامین مسکن و اشتغال مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد شهید برای خانواده شاهد و ایثارگر است

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از مسائل و مشکلات مورد توجه وزارت راه و شهرسازی حل مشکلات معیشتی کارمندان این نهاد است، گفت: در این راستا تمهیداتی برای رفع مشکلات کارمندان شاغل در استانها انجام شده است.

فرزاد تیموری معاون استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور، وزارت راه و شهرسازی است،  گفت: این نهاد از کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های کشور بوده و بخش عمده‌ای از اعتبارات دولتی به این بخش اختصاص یافته ‌کما اینکه سرمایه‌گذاری خصوصی مردم نیز در آن انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه هر معاونت این وزارتخانه همانند یک وزارتخانه است به همین دلیل معاونت‌های این اداره کل در استان‌ها نیز به اندازه یک اداره کل عهده‌دار وظایف سنگینی هستند، درباره مشکل کمبود و گرانی مسکن عنوان کرد: بحران کمبود و گرانی مسکن به عملکرد گذشته وزارت راه و شهرسازی باز می‌گردد چرا که اگر نسبت به ساخت مسکن‌های حمایتی اقدام می‌کرد ما امروز این مشکل را نداشتیم.

معاون امور عمرانی استاندار‌ همدان با بیان اینکه این تاسف‌آور و زشت است که وزیری بگوید در طول 6 یا 7 سال مدیریت خودم یک آپارتمان نساختم، اظهار داشت: اگر امروز با بحران مسکن رو به رو هستیم به این دلیل است که حتی در دولت قبل برای تأمین زمین نیز اقدامی صورت نگرفته بود به همین دلیل امروز وزارتخانه مربوطه با انباشت کار رو‌به‌روست که باید با تلاش بسیار بر‌طرف شود.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان 5800 نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام ‌و پول واریز کرده بودند که از این تعداد تنها برای 1800 نفر، زمین تخصیص داده شده که آنهم با مشکلات فنی و اجرایی رو به رو بود، ادامه داد: اداره کل راه راه شهرسازی همدان از بین 35 اراده کل رتبه 35 را داشت که توانستیم با تلاش رتبه استان را ارتقا دهیم که البته باید به رتبه تک رقمی برسیم. 

تیموری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بزرگ‌ترین پروژه انقلاب اسلامی است عنوان کرد: در این طرح باید 4 برابر پروژه مسکن مهر ساختمان بسازیم تا بتوانیم نیاز کشور را برطرف کنیم.

وی همچنین با قدردانی از زحمات عزیزاله یوسفی مطرح کرد: ایشان تقاضای عدم همکاری داشتند و مدیریت استان نیز به این نتیجه رسید که این تغییر انجام شود‌ و در راستای این تغییر مدیریتی، ایوب اسداللهی که سابقه فعالیت در تهران را داشتند به این سمت منصوب شدند.

‌‌به گزارش تسنیم با حضور مسئولانی از وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استان از خدمات 4 ماهه عزیزالله یوسفی قدردانی شده و ایوب اسداللهی به عنوان سرپرست جدید اداره کل راه و شهرسازی همدان معرفی شد.

انتهای پیام/742/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم طرح ملی مسکن مناطق محروم طرح ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی تامین مسکن اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

«سیداحمد خادمیان» میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده، یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند.

خادمیان تاکید کرد: بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح‌داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدد پس از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: همه شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • کاهش سهم سفر برای اقشار کم درآمد