Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:43:51 GMT

معرفی ظرفیت‌های لرستان در قالب ۲۰ پروژه به شستا

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۰۸۷۹

معرفی ظرفیت‌های لرستان در قالب ۲۰ پروژه به شستا

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ظرفیت‌های استان در قالب ۲۰ پروژه به مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) معرفی شدند.

سیروس ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما از ابتدای ورود به کار، تلاش برای پیگیری مباحث و مشکلات اقتصادی استان در وزارتخانه‌هاست، که این کار را به صورت مستمر انجام دادیم،اما اندکی قبل از عید باضرورت تأمین ارزاق عمومی مردم برای ایام عید درگیر شدیم و بعد از عیدفقط یک بار توانستیم برای پیگیری به وزارتخانه مراجعه کرده و پس از آن با بحث مردمی کردن یارانه‌ها مواجه شده و یک وقفه ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: الان که یک مقدار وضعیت بازار آرام شده و التهابات آن روزها را ندارد،  هماهنگی کرده و جلسه‌ای با مسئولان بانک کشاورزی داشتیم که بخشی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به این بانک برمی‌گردد، یک بار در معیت استاندار محترم با مدیرعامل بانک کشاورزی جلسه‌ای داشتیم که  که در این راستا لازم بود عملیاتی پیگیری شود لذابا مسئول اعتبارات این بانک جلسه‌ای داشتیم و قول و قرار دادند که بخشی از مصوبات سفر در سال ۱۴۰۰ و بخشی ۱۴۰۱ که حدود ۳۷۵۰ میلیارد تومان است را بتوانیم به پروژه‌های بخش کشاورزی تزریق کنیم.

ابراهیمی عنوان کرد: با بنیاد مستضعفان و هلدینگ انرژی این بنیاد جلسه‌ای داشتیم که ظرفیت‌های استان را مفصل و به صورت مکتوب به آن‌ها ارائه کردیم، قبلاً استاندارمحترم و نماینده محترم ولی‌فقیه در استان به صورت جداگانه نیز ملاقاتی در این راستا داشتند ولذا ما طرح‌ها را ارائه دادیم ومذاکرات مفصلی انجام شد بنا شد یک هیئتی برای بررسی به لرستان اعزام کرده و در زمینه سرمایه‌گذاری بررسی‌های لازم را انجام دهند، حوزه اول کشاورزی، دامپروری و آبزیان است که اعلام نمودند در سرمایه‌گذاری مشارکت می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان، ادامه داد: بخش دیگر حوزه نفت و گاز است که  در حوزه هلوش پلدختر و ویزنهار رومشکان یک مراکز ذخایر گازی وجود دارد که قبلاً اکتشافاتی انجام شده و بنا بود بیایند و بررسی کنند، البته پیش زمینه‌هایی دارد که ما با حضور استاندار و نمایندگان جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت نفت و گاز کشور داشته باشیم که به ما کمک کرده و در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: لاستیک‌سازی خرم‌آباد توسط شرکت نیکرو گسترش در حال انجام است و باتوجه به مذاکراتی که با بانک صنعت و معدن داشتیم آماده‌اند تسهیلات را در اختیار قرار داده تافاز اول آن توسط شرکت مذکوربه سرانجام برسد ، اما اگر بخواهند این کارخانه را واگذار کنند، هلدینگ مربوطه پیشنهاد دادند که اگر شرکت نیکرو گسترش لاستیک خرم‌آباد ۱۰۰ درصد سهامش را به ما واگذار کند حاضر به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی این شرکت هستیم، که قرار است جلسه مشترکی گرفته و آن را پیگیری و دنبال کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: یک وبینار در وزارت کشور داشتیم در رابطه با آرد نان و خبازی‌ها بود که در آن شرکت کردیم.

این مسئول با اشاره به این‌که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پارک علم و فناوری با بانک‌ها تفاهم‌نامه‌ای در خصوص تبصره ۱۸ امضاء کردند که عجیب است، افزود: طبق این تفاهم‌نامه بعد از این‌که تمام مراحل تصویب طرح‌ در استان انجام شده، دوباره باید طرحها به سازمان مرکزی رفته و از آن‌جا به بانک‌های عامل در تهران داده شوند و آن‌ها نیز بررسی را انجام داده و نهایتاً کار رادر استان انجام دهند که این چرخه خود به خود معیوب است که در این جهت با معاون میراث فرهنگی وزارت و مدیرکل امور تسهیلات وزارت مربوطه ملاقاتی داشتیم که بنا شد این موضوع خیلی سریع حل شود و درخواست‌هایی که در میراث فرهنگی برای تسهیلات تبصره ۱۸ معرفی شده‌اند بتوانند ازاعتبارات این تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کنند.

وی عنوان کرد: متعاقب جلساتی که با مدیرعامل و معاونان بانک صنعت و معدن که حدود یک ماه قبل در استان حضور داشتند و از همه طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور بازدید کرده بودند، جلسه‌ای برگزار و طرح‌های سفر رئیس جمهور و بازدیدهایی که انجام شده بود، را تک به تک بررسی کردیم و قول مساعد دادند به زودی استارت کار را بزنند، البته خیلی از کارها را پیش برده‌اند و در ادامه تحقق بازدیدی که انجا داده‌اند برخی از طرح‌ها را پذیرش کرده اند و برخی در حال اتمام مستندات هستند و شاید در هفته آینده اولین طرح بتواند تسهیلات را دریافت کند.

ابراهیمی افزود: آخرین جلسه ما با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بود که ظرفیت‌های استان را در قالب بیش‌از ۲۰ پروژه معرفی کردیم، همچنین چند مصوبه سفر رئیس‌جمهور داشتیم، مانند لاستیک بارز الیگودرز و فاز ۴ سیمان دورود که جزء تعهدات سفر بودند و باید  توسط این مجموعه انجام شوند که پاسخ دادند: «این جزء تعهدات ماست و به زودی استارت کار را خواهیم زد و به زودی خبرهای خوشی خواهید شنید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: از مدیرعامل هلدینگ شستا در خصوص گاوداری ۶۰۰۰ رأسی نورآباد درخواست داشتیم آن‌را تقویت کنند، اکنون فاز اول آن شامل ۱۲۰۰ رأس انجام شده است و در حال حاضر مشکلات نقدینگی دارد و بنا شد که کمک کنند و در سایر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان چه طرح‌های موفقی مانند داروسازی اکسیر، فارمد و شیرخشک بروجرد درخواست توسعه داشتیم و چه در زمینه‌ سرمایه‌گذاری جدید نیز قول دادند که یک هیئت جهت بازرسی به لرستان اعزام و هر طرحی که قابل سرمایه‌گذاری باشد در جهت آن کار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شستا بنیاد مستضعفان وزارت میراث فرهنگی میراث فرهنگی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اقتصادی استان سرمایه گذاری انجام شده انجام شد جلسه ای طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در جلسه‌ای با حضور ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد با بیک زاده معاون پژوهش و فناوری و امید پناه معاون آموزش دانشگاه فنی حرفه ایی استان و نمایندگانی از صنایع شهرستان میبد برگزار شد.   بیک زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی حرفه‌ای استان در حاشیه این جلسه گفت: این جلسه با هدف تعامل بین دانشگاه وصنعت در جهت هدایت دانش آموختگان به سمت صنعت و جذب آنها درصنایع بود.   معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی حرفه‌ای استان با بیان اینکه استان یزد استان صنعتی است و مجموعه شهرک‌های صنعتی، نیاز به جذب تکنسین‌های ماهر و آچار به دست دارند افزود: از آنجا که رسالت دانشگاه فنی حرفه‌ای، تربیت تکنسین‌های ماهر و آچار به دست است این توان را دارد که دانش آموختگان خود را در ارتباط با نیاز‌های صنعت هدایت کند.    وی با اشاره به نیازسنجی‌های واقعی که از سوی نمایندگان واحد‌های صنعتی شهرستان در این جلسه داشتند گفت: مقرر شد درقالب تفاهم نامه‌هایی بتوانیم نیاز‌های آنها را درقالب رشته‌هایی که در دانشگاه فنی حرفه‌ای دایر است تامین کنیم.   بیک زاده تصریح کرد: موضوع جذب دانشجو و دانش آموخته‌هایی درقالب طرح‌های بورسیه صنعت یکی دیگر از موضوعات مهم این جلسه بود تا در این زمینه دانش آموختگان خوبی را به صنایع شهرستان هدایت کنیم.

دیگر خبرها

  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • زمینه سازی‌های لازم برای مواجهه با سیل انجام شد
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!