Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سامانه الکترونیکی پروانه ساختمانی در راستای حفظ کرامت شهروندان، صرفه‌جویی در زمان و ایجاد عدالت شهری راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز_ چهارشنبه، هشتم تیرماه_ در جلسه معرفی سامانه ثبت درخواست الکترونیکی پروانه ساختمان، اظهار کرد: از ابتدای دوره جدید شورای اسلامی شهر چند اولویت در دستور کار کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین اولویت‌های این کمیسیون تحقق شهرسازی الکترونیکی و بازآفرینی بافت فرسوده و بافت‌های ناکارآمد تاریخی است، ادامه داد: بر این اساس در هر منطقه شهری حداقل دو پروژه بازآفرینی بافت فرسوده تعریف شده است، البته در نظر داریم تا بیشتر از ظرفیت انبوه‌سازان و سازندگان در این زمینه استفاده شود و در این نوع پروژه‌ها شهرداری به طور مستقیم ورود نمی‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت بازآفرینی و ساماندهی بافت تاریخی شهر، تصریح کرد: قدر و ارزش سرمایه‌های تاریخی اصفهان از طرف مسئولان و مردم شناخته نشده است، در حالی که از طریق همین سرمایه‌های تاریخی می‌توان یک کشور را اداره کرد، به همین منظور باید با چنگ و دندان از سرمایه‌های تاریخی شهر حفظ و حراست کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، خاطرنشان کرد: این سامانه طی چند ماه با تلاش شبانه‌روزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

میرباقری خاطرنشان کرد: شهروندان سال‌ها از معضلات متعدد در روند صدور پروانه ساختمانی رنج می‌بردند و گاهی تا چند هفته برای گرفتن یک امضا معطل می‌ماندند، در این راستا با راه‌اندازی این سامانه معضلات گذشته را نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی سیستم الکترونیکی پروانه ساختمانی علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان شهروندان در راستای حفظ کرامت آنها و ایجاد عدالت شهری گام برداشته‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در صف اول استفاده از سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساخت، انبوه‌سازان و مهندسان ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر در هر اقدامی که در شهر انجام می‌شود، شهروندان همراهی نکنند، آن پروژه با شکست روبه‌رو خواهد شد، بنابراین در این مسیر همراهی و همکاری سازندگان، مهندسان و انبوه‌سازان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه لازمه تحقق هر اقدامی پیگیری است، گفت: در اتفاقات اخیر در سطح کلان کشوری متوجه شده‌ایم که اگر شهروندان اصفهان به فکر خودشان نباشند، ضرر خواهند کرد، چرا که حُب و بغض عده‌ای نسبت به اصفهان آشکار شده است.

کد خبر 584849

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رسول میرباقری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان صدور پروانه ساختمانی شورای اسلامی شهر اصفهان پروانه ساختماني صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان الکترونیکی پروانه ساختمانی کمیسیون عمران راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران

تین نیوز

در پی سازمان بازرسی کل کشور علیه شورای اسلامی شهر تهران، هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشی از یک مصوبه شورای شهر تهران درباره تراکم در احداث بنا را غیر قانونی اعلام و باطل کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، متن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در اینباره به شرح زیر است:

بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری (الحاقی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵): « مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند. شهرداری می تواند از عملیات ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأمورین خود اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری نماید »  و بر مبنای تبصره ۱ همین ماده، در موارد مذکور فوق که از لحاظ اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی قلع تأسیسات و بناهای خلاف مشخصات مندرج در پروانه ضرورت داشته باشد یا بدون پروانه شهرداری ساختمان احداث یا شروع به احداث شده باشد به تقاضای شهرداری موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح می شود و شهرداری مکلّف به اجرای رأی کمیسیون های مربوط است و از طرفی هرگونه اتّخاذ تصمیم در خصوص میزان  تراکم و سطح اشغال  در احداث بنا در صلاحیت  کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران  قرار دارد و شوراهای اسلامی شهر فاقد هرگونه اختیار قانونی در این خصوص هستند.

بنا به مراتب فوق، تبصره ۲ الحاقی به بند ۳ـ۱ از مصوبه شماره ۲۸۸۱ مورخ ۱۴۰۰/۸/۳۰ شورای اسلامی شهر تهران که متضمن اتّخاذ تصمیم در رابطه با سطح اشغال و تراکم است، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار بوده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می شود.

این رأی براساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۰/۲/۱۴۰۲ ) در رسیدگی و تصمیم گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و ملاک عمل است. با اعمال ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری و تسری اثر ابطال مقرره مورد شکایت به زمان تصویب آن مخالفت شد.

رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ـ حکمتعلی مظفری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • شناسه یکتا ؛ جایگزینِ پروانه هایِ کسب کاغذی
  • کسب رتبه ششم چهارمحال و بختیاری در صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور