Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنوز وضعیت میزبانی ملوان از سایر تیم های لیگ برتر برای فصل آینده مشخص نیست

ملوان برای میزبانی از تیم های لیگ برتری با چالش جدی ای روبرو شده است.

به گزارش طرفداری و به نقل از مهر، ششم خرداد ماه امسال بود که تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با پیروزی در مقابل تیم فوتبال ماشین سازی تبریز و پس از شش سال حضور در رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور و دو هفته مانده به پایان این رقابت‌ها توانست جواز حضور در لیگ برتر فوتبال را کسب کرده و هفدهم خرداد ماه نیز با پیروزی در مقابل تیم فوتبال ویستا توربین تهران در یک بازی خانگی، جام قهرمانی لیگ آزادگان را تقدیم هوادارانش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این تیم پر آوازه شمال کشور با وجود صعود به لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور این بار با چالش‌های جدیدی روبرو شده و با وجود اینکه از اردیبهشت سال ۱۳۹۶ سکوهای ورزشگاه تختی بندرانزلی به دلیل بازسازی و نوسازی تخریب شده بود همچنان دارای نواقصی است که در صورت عدم تکمیل و و رفع نواقص اعلام شده از سوی سازمان لیگ فوتبال کشور، ملوانان باید ورزشگاه دیگری را برای میزبانی از بازی‌های خانگی معرفی کنند.

با وجود اینکه در سفر استانی رییس جمهور به گیلان در بهمن ماه سال گذشته و با حضور وزیر ورزش و جوانان در ورزشگاه تختی انزلی قول مساعد برای تأمین و تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این ورزشگاه داده شده بود اما نواقص موجود در این ورزشگاه، زنگ خطر را برای ملوانان به صدا در آورده است.

در بازدید ۱۷ خرداد ماه «سهیل مهدی» رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ و «فریبرز محمودزاده» مسؤول برگزاری لیگ یک با همراهی مسئولان گیلانی و مسئولان باشگاه ملوان بندر انزلی از ورزشگاه تختی بندر انزلی برای تأیید یکی از ورزشگاه‌های میزبان ملوان در لیگ برتر به عمل آمد. در این بازدید، ورزشگاه مذکور فاقد شرایط میزبانی اعلام و امکان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر نداشته و ۲۵ مورد نقص موجود در این ورزشگاه به مسئولان استان گیلان اعلام شد.

 

رفع نواقص اصلی ورزشگاه تختی نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

رئیس اداره ورزش و جوانان انزلی با اشاره به اینکه نواقص زیرساختی مهمترین ایرادات اعلام شده از سوی سازمان لیگ است، اظهار کرد:

در بازدید «سهیل مهدی» رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ از ورزشگاه تختی انزلی ۲۵ مورد نقص در این ورزشگاه برای میزبانی ملوانان در مسابقات لیگ برتر عنوان شده که در صورت رفع نواقص اصلی ملوانان می‌توانند در این ورزشگاه بازی‌های خانگی خود را انجام دهند.

مجید ستوده با اشاره به برخی از این نواقص، اضافه کرد:

نبود گذرگاه‌های الکترونیک متصل به سامانه بلیط فروشی، طراحی مجدد ورودی‌های ورزشگاه، تماشاگران میهمان ویژه و جایگاه خبرنگاران، ضرورت نصب صندلی و شماره گذاری آنها متناسب با سامانه بلیت فروشی، نصب دوربین‌های مدار بسته و احداث اتاق مانیتورینگ و تعریف مسیرهای خروجی تماشاگران و تخلیه اضطراری ورزشگاه به عنوان نواقص موجود در ورزشگاه تختی بخشی از این نواقص است.

وی نصب سیستم صوتی، ارتقا نور به میانگین ۱۸۰۰ لوکس و نصب ژنراتور پشتیبانی، بازسازی و اصلاح فنس کشی دور زمین و جداسازی سکوها، اصلاح ورودی تیم‌ها و داوران به درون زمین، انتقال نیمکت‌های ذخیره و داور چهارم به محل جدید، بازسازی جایگاه کنفرانس خبری و اصلاح محل میکس زون، اصلاح و بازسازی کامل اتاق‌های داوران، پزشکی، کنترل دوپینگ و دبیرخانه برگزاری مسابقات را از دیگر نواقص عنوان شده اعلام کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان انزلی همچنین ادامه داد:

اصلاح جایگاه دوربین‌های اصلی و تعریف جایگاه دوربین‌های آفساید و حرکت آهسته تلویزیون، ایمن سازی و مقاوم سازی سکوهای شمالی، جنوبی و جنوب غربی، تسطیح و بازسازی پوشش سطحی ورزشگاه، احداث سرویس‌های بهداشتی و آبخوری، بوفه فروش اغذیه استاندارد، عدم وجود جایگاه تفتیش بدنی تماشاگران توسط نیروی انتظامی و تعمیر اسکوربورد و صفحه نمایش دهنده زمان قانونی مسابقات نیز از نواقص و ایرادات اعلام شده از سوی کمیته مسابقات سازمان لیگ است.

وی با بیان اینکه وجود نواقص زیر ساختی ورزشگاه تختی انزلی بیشترین ایرادات وارد شده برای میزبانی از رقابت‌ها اعلام شده است، افزود:

باید بر اساس اولویت و رفع نواقص اساسی مانند ورودی ورزشگاه و کنترل بلیط‌های الکترونیکی، جایگاه خبرنگاران و میهمانان ویژه، نور و صدا، دوربین‌های امنیتی و اتاق مانیتورینگ و اسکوربرد ورزشگاه، زمینه میزبانی بازی‌های خانگی ملوانان در ورزشگاه تختی انزلی فراهم شود.

ستوده با اشاره به اینکه برای دریافت مجوز برگزاری و رفع نواقص اصلی حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است، اضافه کرد:

بر اساس قانون، اداره ورزش و جوانان انزلی باید ۲ ورزشگاه را برای میزبانی ملوانان از تیم‌های میهمان ملوان معرفی کند و به دلیل مصنوعی بودن چمن ورزشگاه‌های عضدی و سردار جنگل رشت، در صورتی که ورزشگاه تختی انزلی شرایط لازم برای میزبانی از مسابقات را نداشته باشد ملوانان باید در قزوین به عنوان نزدیک ترین شهر میزبان تیم‌های لیگ برتری باشند.

 

الزامات حضور ملوانان در لیگ برتر فراهم شود

از آنجایی که شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور مسئولیت بازسازی ورزشگاه تختی انزلی را بر عهده دارد در بازدید «علیرضا عاصم یوسفی» مدیر عامل این شرکت، وعده داده شد که در صورت ابلاغ موافقت نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه ۲۶ مورد نواقص اعلام شده از سوی سازمان لیگ رفع شده تا اجازه برگزاری بازی‌های خانگی ملوان در ورزشگاه تختی صادر شود.

رییس هیات فوتبال انزلی در گفتگو با مهر با تاکید بر ضرورت فراهم سازی الزامات مطرح شده از سوی مسئولان برای حضور پرقدرت ملوان در لیگ برتر، اظهار کرد:

با توجه به قدمت ۶۰ ساله ورزشگاه تختی و در راستای استاندارد سازی این ورزشگاه، باید مشکلات موجود و ایراداتی که از سوی سازمان لیگ برای میزبانی از تیم‌های لیگ برتری در این ورزشگاه عنوان شده رفع شود.

محمود رمضانی افزود:

بر اساس وعده شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور، تا یک ماه آینده این نواقص رفع می‌شود.

وی با اشاره به لزوم همراهی و همکاری همه مسئولان بندرانزلی و گیلان برای ایجاد استانداردهای لازم حضور پرقدرت تیم ملوان در لیگ برتر، افزود:

علاوه بر تشکیل کارگروهی متشکل از ورزش و جوانان، هیئت فوتبال و مدیریت شهری به ریاست نماینده انزلی، رایزنی با مدیران منطقه آزاد نیز برای حمایت همه جانبه از ملوانان در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

رمضانی بابیان اینکه باید خودمان آستین همت را بالا بزنیم، ادامه داد:

استفاده از خیرین ورزشی و حامیان مالی برای کمک همه جانبه به تیم پرافتخار ملوان بندرانزلی می‌تواند روحیه‌ای مضاعف به بدنه باشگاه ملوان تزریق کند.

رییس هیات فوتبال انزلی همچنین گفت:

داشتن استانداردهای لازم ورزشی و مالی و ساختار باشگاه با استفاده از کادر بومی و فراهم سازی شرایط لازم برای میزبانی ملوانان از تیم‌های میهمان از جمله مواردی است که در دستور کار است.

رمضانی با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص موارد فنی بر عهده باشگاه ملوان است، افزود:

در سال‌های گذشته نیز، بازی‌های تیم فوتبال ملوان در بدترین شرایط ورزشگاه تختی در انزلی برگزار می‌شد.

وی تصریح کرد:

با رفع مشکلات موجود و استاندارد سازی های لازم تا پیش از آغاز رقابت‌ها، ورزشگاه تختی انزلی می‌تواند میزبان تیم‌های لیگ برتری باشد.

 

رفع نواقص ورزشگاه تختی انزلی نیازمند زمان ۸ ماهه

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه ورزشگاه تختی انزلی از چمن طبیعی مناسبی برخوردار است، اظهار کرد:

برای فراهم سازی استانداردهای لازم برای میزبانی ملوانان در بازی‌های خانگی در ورزشگاه تختی ۱۰ میلیارد تومان و برای بازسازی سکوهای ضلع شمالی و جنوبی ورزشگاه نیز حداقل ۳۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

جهانبخش آرمان افزود:

رفع کامل مشکلات این ورزشگاه به بیش از هشت ماه زمان نیاز دارد اما می‌توان با اولویت بندی و رفع نواقص مهم، شرایط میزبانی ملوانان را در این ورزشگاه فراهم کرد.

آرمان با بیان اینکه سکوهای ورزشگاه تختی ظرفیت لازم برای برگزاری مسابقات در لیگ برتر را ندارد، گفت:

با توجه به اینکه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور متولی بازسازی ورزشگاه‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان است با همت همه مسئولان استان تلاش می‌شود شرایط لازم برای میزبانی ملوانان از تیم‌های مهمان در ورزشگاه تختی انزلی فراهم شود.

آیا قانون برای همه یکسان است؟

با وجود کندی پیشرفت بازسازی ورزشگاه تختی در مدت پنج سال گذشته و با توجه به صعود تیم فوتبال ملوان به لیگ برتر و فرصت محدود تا آغاز این رقابت‌ها و همچنین انتظار به جای هواداران باشگاه ملوان از مسئولان برای فراهم سازی حداقل زیرساخت‌های لازم برای حضور قدرتمند و بدون حاشیه ملوان در لیگ برتر، رفع نواقص اعلام شده از سوی سازمان لیگ در این مدت کم دور از انتظار است. اما تجربه ثابت کرده که مسئولان در صورت تمایل به انجام هر کاری، آن را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند و البته نباید فراموش کرد که ورزشگاه‌های بسیاری از تیم‌های فوتبال حاضر در لیگ برتر نیز دارای چنین نواقصی هستند و حال سوال اینجاست که آیا سازمان لیگ فوتبال ایران همه تیم‌ها خصوصاً سرخ آبی‌ها را به یک چشم می بیند؟

از سوی دیگر با توجه به انصراف حامی مالی باشگاه ملوان از ادامه همکاری با این باشگاه، نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی خبر از حضور چند اسپانسر برای حمایت مالی از باشگاه ملوان داده و در پیامی اعلام کرده که پژمان نوری و مازیار زارع، مدیرعامل و سرمربی باشگاه ملوان بندرانزلی نیز با قدرت به کار خود و هدایت این تیم در رقابت‌های لیگ برتر ادامه می‌دهند.

اخبار داغ 

بازگشت سرباز به خانه؛ ادامه خدمت زیر پرچم استقلال واکنش باشگاه پورتو به قرار گرفتن طارمی در تیم منتخب فصل سادیو مانه: در جایگاهی نیستم که در مورد آینده لواندوفسکی صحبت کنم؛ مسلمان هستم و به آن افتخار می کنم روملو لوکاکو آماده پیوستن به اینتر / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ورزشگاه تختی انزلی لازم برای میزبانی ملوان در لیگ برتر تیم های لیگ برتری تیم های لیگ برتر برای میزبانی ورزشگاه تختی بازی های خانگی میلیارد تومان ورزش و جوانان باشگاه ملوان رفع نواقص فراهم سازی ورزشگاه ها تیم فوتبال رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و خوزستان؛ برگزارکننده جام تختی ۱۴۰۳

در حالی که شهرستان لار میزبان جام تختی کشتی آزاد در ماه آینده خواهد بود، مسابقات کشتی فرنگی جام تختی نیز به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با وجودی که به نظر می‌رسد جام تختی این بار جایگاهی در تعیین ملی‌پوشان المپیکی کشتی ندارد، این رقابت‌ها در دو رشته آزاد و فرنگی در دو استان فارس و خوزستان برگزار می‌شود.

طبق تقویم اعلامی، رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی 5 تا 7 اردیبهشت ماه احتمالاً در شهر اهواز به انجام می‌رسد و شهرستان لار در استان فارس نیز طی روزهای 26 تا 28 اردیبهشت ماه میزبان جام تختی در رشته کشتی آزاد خواهد بود.

طبق برنامه‌ای که تیم‌های ملی کشتی اکنون دنبال می‌کنند، به نظر می‌رسد جام تختی در برخی اوزان بتواند گره انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به کشتی زیر 23 سال جهان و جهانی اوزان غیرالمپیکی را باز کند؛ البته اگر این بار برخلاف سال گذشته آلبانی به کشتی‌گیران ایرانی ویزا بدهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله یک پرسپولیسی به رکورد خاطره انگیز دراگان اسکوچیچ
  • فارس و خوزستان؛ برگزارکننده جام تختی ۱۴۰۳
  • انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| برتری یک نیمه ای ایران مقابل ترکمنستان با گلزنی قائدی
  • برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران
  • برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • اعلام برنامه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • تکمیل و تحویل ۶ بیمارستان و ۳ ورزشگاه در ۱۴۰۳
  • برنامه مسابقات هفته‌های دوم تا چهارم لیگ برتر فوتبال امید‌