Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:26:04 GMT

ظرفیت‌های معدنی اردبیل شناسایی و رونق می‌یابد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۲۱۰۹

ظرفیت‌های معدنی اردبیل شناسایی و رونق می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی ظهر چهارشنبه در مراسم صدور پروانه بهره‌برداری برای نخستین معدن مس در شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: معادن استان اردبیل از ظرفیت بسیار ویژه‌ای برای کارآفرینی برخوردار بوده و با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان در این بخش به دستاوردهای مهم تولیدی و اقتصادی دست یافت که به سود کل منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بسیاری از شهرهای استان اردبیل از جمله سرعین، خلخال، مشگین‌شهر و نیر از طرح‌های مورد تأیید گردشگری برخوردار هستند که پرداخت و سرمایه‌گذاری به این قبیل موضوعات با توجیه مناسب اقتصادی همراه خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای رونق گردشگری و اجرای طرح‌های توجیهی زمین لازم نیز به صورت رایگان فراهم شده و آماده در اختیار قرار دادن به بخش خصوصی است.

صادقی یادآور شد: مناطق ویژه اقتصادی از امتیازات بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران برخوردار هستند که در نمین نیز نمونه‌هایی از چنین قابلیت‌هایی مهیا شده و می‌توان با فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز، رشد تولید و سرمایه‌گذاری در این شهرستان مرکزی استان را شاهد شد.

وی از صدور پروانه بهره‌برداری برای نخستین معدن مس در این استان خبر داد و افزود: این پروانه بهره‌برداری در هفتمین روز از دهه تولید و تجارت برای معدن مورد نظر با ذخیره ۷۰ میلیون تن کانسنگ مس و استخراج سالیانه یک میلیون تن صادر شده است.

صادقی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد ریال تاکنون در این معدن سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: میزان اشتغالزایی در این مدت ۹۰ نفر است و با احداث واحد کنسانتره تا سه سال آینده، سرمایه‌گذاری انجام شده به ۴۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی آن به ۳۲۰ نفر خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: این معدن مس با عنوان «صاحب دیوان» در محدوده شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و راه‌اندازی واحد کنسانتره مس آن در آینده تأثیر بسیاری در توسعه اقتصادی این شهرستان و استان خواهد داشت.

کد خبر 5526688

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت اردبیل معدن رامین صادقی مشگین شهر کارآفرینی سرمایه گذاری گردشگری بخش خصوصی منطقه ویژه اقتصادی نمین کنسانتره طرح اشتغالزایی بوشهر خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه شیراز ویروس کرونا مواد مخدر مشهد خراسان رضوی ایلام سنندج کرمانشاه بیرجند اردبیل آمار کرونا استان اردبیل سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ّامید احمدی با اشاره به شناسایی و تعریف ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در خوزستان در درگاه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای معرفی به فعالان اقتصادی، گفت: فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران با مراجعه به این درگاه به آدرس /https://investinkhz.ir می‌توانند اطلاعات فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را دریافت کنند.

وی معرفی آسان فرصت‌های اقتصادی به سرمایه گذاران را راهی برای جذب سرمایه‌گذار در استان دانست و افزود: ۵۰ فرصت به ۲ زبان و ۵۰ فرصت دیگر به ۳ زبان ترجمه شده تا سرمایه‌گذاران خارجی نیز امکان آشنایی با این ظرفیت‌ها را داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع بانک‌ها باید برای پرداخت تسهیلات استفاده شود، ادامه داد: بانک‌ها باید به تعهد خود به ویژه در بخش تولید و اشتغال عمل کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اضافه کرد: عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات ۶۷ درصد از موجودی منابع آنها است که تا میانگین مورد نظر فاصله زیادی دارند.

وی می‌گوید: منابع بانک‌های خصوصی در استان استفاده نمی‌شود که برای تغییر این روند پیگیری‌های لازم انجام شده است.

پیگیری برای انجام گردش مالی صنایع خوزستان در درون استان

احمدی با تاکید بر اینکه گردش مالی صنایع فعال در خوزستان باید در درون استان باشد، گفت: یکهزار و ۲۰۰ حساب بانکی از صنایع استان احصا شده که گردش مالی در خارج از استان دارند و باید این حساب‌ها در درون خوزستان فعال باشند.

وی افزود: صنایع و کارخانجات از امکانات و ظرفیت‌های استان استفاده می‌کنند و باید سود و منفعت آنها به مردم استان برسد.

احمدی ادامه داد: به دفتر رییس جمهور نیز نامه‌ای در خصوص لزوم انجام گردش مالی صنایع به ویژه پتروشیمی‌ها در استان ارسال شده است.

توزیع مناسب عوارض آلایندگی در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های خوزستان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان می‌گوید: طی ۲ سال اخیر ۲۲۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شده است.

وی افزود: در روستا‌ها اقدامات خوبی برای بهسازی و نوسازی انجام شده، اما در شهر‌ها این مهم چندان نمود نداشته است.

امید احمدی ادامه داد: ۸۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی دیگر باید از صنایع استان وصول شود.

خوزستان به عنوان یکی از استان‌های راهبردی اقتصادی و صنعتی کشور ۲۵ درصد ارزآوری ملی را انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد