Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، ایگور گریگوریف، مدیر اداره کشاورزی منطقه خرسون اعلام کرد در پی درگیری نظامی با روسیه و از دست رفتن مناطقی نظیر دونباس، زاپوروژی، و خرسون، دولت اوکراین 16 درصد از زمین‌های قابل کشت در این کشور را از دست داده است.

وی افزود منطقه خرسون به تنهایی حدود 3 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داشت که با در نظر گرفتن حجم 60 تا 70 میلیون تنی تولید در کل اوکراین معادل 5 درصد کل تولید این کشور را به خود اختصاص می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد دیگر نیز مربوط به تولید منطقه زاپوروژی است. 3 تا 4 درصد دیگر نیز مختص منطقه دونباس بوده است. در مجموع این مناطق 13 تا 16 درصد کل تولید محصولات کشاورزی اوکراین را شامل می‌شدند که به نظر من ضرر بزرگی برای هر اقتصادی است.

دولت اوکراین اما معتقد است که در سایه درگیری نظامی با روسیه 25 درصد از زمین‌های قابل کشت خود را از دست داده است.

دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین، در روز 8 ژوئن اعلام کرد که امسال 75 درصد زمین‌های قابل کشت سال گذشته زیر کشت رفته‌اند.

البته مشکلات اوکراین در حوزه کشاورزی به این مسئله ختم نمی‌شود بلکه این کشور در فصل بهار با مشکل در صادرات محصولات برداشت شده در سال زراعی قبلی نیز مواجه بود. حجم این محصولات بیش از 23 میلیون تن اعلام شده است. 

از سوی دیگر بخش کشاورزی اوکراین با مشکل در تأمین سوخت مواجه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین زمین های کشاورزی کشاورزی اقتصاد خرسون زمین زراعی کشت دونباس سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید

به گزارش خبرنگار مهر، صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درباره چالش فعلی کشور در حوزه خاک به شوری اراضی کشاورزی اشاره کرد و به مهر گفت: بیش از ۶.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی با EC های مختلف شور شده است. منابع زیرزمینی و سطح آب سفره‌های زیر زمین کاهش یافته و این منابع آبی هم شور هستند. با پمپاژهایی که در دشت‌ها صورت می‌گیرد شوری آب سال به سال در حال افزایش است. بنابراین پیش از اینکه نگران عناصر و فلزات سنگین و سایر مسائل در حوزه خاک باشیم خود شوری خاک، بهره‌وری محصولات کشاورزی را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی همچنین به تغییر کاربری اراضی کشاورزی پرداخت و ادامه داد: یکی از چالش‌های حوزه خاک تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است. خاک مرغوب و کلاس یک در کشور بسیار کم است و متأسفانه تغییر کاربری هم عاملی شده در حوزه اراضی کشاورزی که نیاز به پیگیری دارد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: موضوع دیگر قطعه قطعه شدن اراضی کشاورزی و مساله معیشتی بودن تولید است.

نیازی شهرکی گفت: پس از اصلاحات ارضی که سال ۱۳۴۰ ابلاغ شد زمین‌ها خرد و تحویل رعیت شدند. بعد از آن هم خرد شدن اراضی دو نسل ادامه یافت. چالش این زمین‌های کوچک، بهره‌وری آنها و مدیریت یکپارچه اراضی از دیگر مسائل قابل توجه بخش کشاورزی است که نیاز به رسیدگی و پیگیری دارد.

کد خبر 6050350 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • «سود» مشوقی برای «مشارکت مردمی» در تولید
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • تعریف ۵ رویکرد جهاد کشاورزی مازندران برای تحقق شعار سال