Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین گفت چهار هزار ایثارگر در دستگاه های اجرایی استان شاغلند که با همراهی مدیران ادارات حدود 95 درصدآنها تبدیل وضعیت شده اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ اولین گردهمایی مشاورین ایثارگران فرمانداران، دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان قزوین و همچنین فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گردهمایی که توسط دفتر امور ایثارگران استانداری با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و کانون فرزندان شهید برگزارشد سید محمد علی احمدی مسئول کمیته اداری ایثارگران وزارت کشور، آلوئیان معاون تعاون و خدمات رفاهی سازمان رزمندگان کشور، آقا سیدی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید استان و محسن آخوندی مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری حضور داشتند که ضمن تشریح قوانین مربوط به ایثارگران به سوالات جانبازان و ایثارگران پاسخ داده شد.

محسن آخوندی در حاشیه این گردهمایی به خبرنگار برنا اظهارداشت: در حال حاضر حدود چهار هزار ایثارگر در دستگاه های اجرایی استان مشغول فعالیت هستند که با پیگیری های فعالانه دوماهه اخیر حدود 95 درصد از شاغلانی که مشمول تبدیل وضعیت ایثارگران هستند با همراهی خوب مدیران تبدیل وضعیت شده اند.

آخوندی تصریح کرد: از دو ماهه قبل با پیگیری های انجام شده همه دستگاههای اجرایی مشاوران امور ایثارگران خود را منصوب کردند و فعالیتها شتاب گرفته است.

وی یادآورشد: بر اساس بند «د» تبصره 20 قانون بودجه 1400 کشور و بند«و» بودجه 1401 برای تبدیل وضعیت همه شاغلان ایثارگر اعم از شرکتی، قراردادی که مشمول بندهای قانونی هستند بسیج شده ایم و تنها 5 درصد این افراد مشکلاتی دارند که حل آنها در دستور کار قرار دارد.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین تصریح کرد: در پایان برنامه ششم توسعه لازم است برای تدوین برنامه هفتم در قوانین گذشته یک بازنگری کارشناسی شود تا ایرادها در برنامه جدید اصلاح شود.

آخوندی گفت: در جلساتی که با زمانی مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور و نیز رحیمی نسب مدیرکل امور لوایح بنیاد شهید انجام شد طرح ها و پیشنهادهای عملی برای اصلاح مقررات داده شده که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

بیمه تکمیلی ایثارگران از مهمترین چالش هاست

وی در خصوص مهمترین مشکلات ایثارگران یادآورشد: مهمترین چالش ما بیمه تکمیلی خانواده شهدا و ایثارگران است که در برنامه پنجم تامین هزینه بیمه درمانی شاغلان ایثارگر با دستگاه اجرایی مربوطه بود اما در برنامه ششم این وظیفه بر عهده بنیاد شهید سپرده شد که حجم مطالبات موجب توقف کار شد.

آخوندی بیان کرد: اصرار داریم مسئولیت بیمه تکمیلی ایثارگران همانند برنامه پنجم به دستگاهها سپرده شود تا متولی کار باشند و در ادامه برای مسکن و رفاه ایثارگران نیز پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: استان قزوین سه هزار شهید، حدود هفت هزار جانباز و هفتصد آزاده دارد که این آمار 1.2 درصد جمعیت ایثارگری کشور را تشکیل می‌دهد.

مشاور استاندار قزوین تصریح کرد: شهدا کار بزرگ و عظیمی در اعتلای انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار روزافزون کشور انجام داده اند و موفقیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، علمی و اقتصادی به دست آمده به برکت مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است لذا خدمت رسانی به این گروه باید از سوی متولیان جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: اگر شهدا نبودند سرنوشت کشور معلوم نبود به دست چه کسانی می افتاد و امروز مردم ایران در سایه آرامش و امنیت شاهد پیشرفت و توسعه کشور هستند و خانواده شهدا حق بزرگی بر نظام و آحاد جامعه دارند و همگان باید در خدمت رسانی به این افراد تلاش کنند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین محسن آخوندی مسئول هماهنگی امور ایثارگران امور ایثارگران استانداری امور ایثارگران استان تبدیل وضعیت بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده معظم شهدا در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه سلماس در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد،  ‏گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برای مسئولان یک افتخار و فرصتی مغتنم و موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت است.

 حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا و ایثارگران مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.

 

سرهنگ میرکاظمی زاده فرمانده سپاه سلماس هم در این دیدار اظهار داشت: خانواده شهیدان با اهدای بهترین عزیزان خود در راه دفاع از انقلاب و کشور کار بزرگ و عظیمی را انجام دادند.

مسئولان شهرستان سلماس به مناسبت سال جدید و ایام مبارک رمضان با خانواده شهید ورمزیار، صحابی و طالعی دیدار کردند

دیگر خبرها

  • قزوین فردا عطرآگین به عطر شهدا می‌شود
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود
  • دیدار با خانواده معظم شهدا در سلماس
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان