Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت مدیریت زمان از سوی کنکوری ها در روز آزمون، گفت: توصیه می شود داوطلبان از همراه بردن ساعت سرجلسه آزمون غافل نشوند.

 فردین منصوری در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه داوطلبان باید از قبل مکان برگزاری آزمون را شناسایی کرده باشند تا روز آزمون دچار استرس نشوند، گفت: توصیه می شود کنکوری‌ها روز قبل از آزمون حتما سری به حوزه امتحانی خود بزنند و روز آزمون هم بین نیم تا یک ساعت زودتر در حوزه امتحانی حضور یابند تا با آشنایی بیشتر با محیط، آماده پاسخگویی به سوالات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآوری کرد:  پوشیدن لباس خنک سر جلسه آزمون و آماده کردن مداد، پاک کن و... برای زمان آزمون می‌تواند نقش مهمی در کاهش استرس داوطلبان سرجلسه آزمون داشته باشد.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه توصیه هایی هم به کنکوری ها در مورد نحوه پاسخگویی به سوالات داشت و گفت:  توصیه می شود کنکوری‌ها زمان را مدیریت کرده و هنگام روبرو شدن با سئوالاتی که پاسخ آنها را بلد نیستند، آرامش خود را حفظ کرده و با زدن یک علامت از آن سوال بگذرند تا در صورتی که فرصت کردند باز هم به آن سوال برگشته و وقت بیشتری به پاسخ دادن آن سوال سخت اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: کنکوری ها باید سوالات را به دقت مطالعه کرده تا دچار خطا نشوند، چون تعداد گزینه های انحرافی در کنکور زیاد است و پاسخگویی شتاب زده به سوالات اصلا توصیه نمی شود.

وی اضافه کرد: کنکوری ها باید سوالاتی که پاسخ آنها را بلد نیستند، رها کرده و به سراغ بقیه سوالات بروند، زیرا سوالات کنکور نمره منفی دارد.

وی تاکید کرد: حتی نفرات برتر هم به همه سوالات کنکور پاسخ نمی‌دهند، لذا داوطلبان در مواجهه با سوالات سخت باید آرامش خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت زمان از سوی داوطلبان در روز آزمون، گفت: توصیه می شود داوطلبان از همراه بردن ساعت سرجلسه آزمون غافل نشوند.


وی در ادامه  با بیان اینکه در ساعات پایانی باقی مانده به برگزاری آزمون سراسری درس خواندن و یا مرور آموخته ها به داوطلبان آزمون سراسری توصیه نمی شود، گفت: داوطلبان آزمون سراسری باید ۲۴ ساعت باقیمانده به برگزاری آزمون مطالعه نداشته باشند.

منصوری سپس از خانواده‌ها خواست  در ساعات باقیمانده تا آزمون با ایجاد یک فضای آرام، کنکوری ها را از اضطراب دور کرده و به هیچ عنوان در مورد کنکور سراسری و نتایج آن و یا آینده حرفی نزنند، تا داوطلبان دچار استرس نشوند.

منصوری با توصیه به عدم مصرف غذاهای چرب و شیرینی های مصنوعی در شب آزمون، گفت: بهتر است داوطلبان شب امتحان غذای سبک و مقوی میل کنند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه همچنین با توصیه به زود خوابیدن کنکوری‌ها در شب آزمون، گفت: خواب کافی در شب قبل از آزمون می تواند تمرکز بیشتر داوطلب سر جلسه آزمون را به همراه داشته باشد.

وی  با بیان اینکه خوراکی‌هایی مثل انجیر، توت خشک و کشمش دارای قند طبیعی هستند،  گفت: توصیه می‌شود داوطلبان این نوع خوراکی‌های دارای قند طبیعی را که هم حملشان راحت است و هم بالا و پایین رفتن ناگهانی قند خون را همراه ندارند، برای استفاده سرجلسه آزمون با خود ببرند. 

وی با بیان اینکه خوردن  شکلات، آبنبات و شیرینی‌های مصنوعی سر جلسه کنکور توصیه نمی‌شود، گفت:  این نوع خوراکی‌ها به همان سرعتی که قند خون را بالا می‌برند، آن را پایین می‌آورند و تنها برای حدود یک ساعت گلوکز را تامین می‌کنند.

منصوری با تاکید بر اینکه کنکوری ها روز آزمون حتما باید صبحانه میل کنند، گفت: توصیه می شود  صبحانه روز کنکور حاوی ترکیبی از لبنیات و پروتئین مانند گردو و پنیر، یک لیوان شیر و یا تخم مرغ باشد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنکور سراسری توصیه امتحانی استانی اجتماعی توصیه می شود کنکوری ها روز آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور

عبدالرسول پورعباس ضمن بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی که تا تاریخ تعیین شده به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که صرفا در روز‌های چهارشنبه ۲۹ فروردین و پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: داوطلبان باید تا پایان امشب ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و این مهلت در نظر گرفته بدون در نظر گرفتن هزینه ثبت نام با تاخیر عیدی سازمان با جاماندگان کنکور است و به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

پورعباس با تاکید بر اینکه امکان تغییر زمان برگزاری کنکور وجود ندارد، گفت: آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • ماجرای دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
  • هدیه رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • فرمانده انتظامی کشور: ۵۰ کلاهبردار کنکوری برای فروش سوالات درخواست سکه تمام عیار کردند
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند
  • ثبت نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا (چهارشنبه)