Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:11:12 GMT

دمای هوا در همدان به ۴۰ درجه می‌رسد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۳۵۷۸

دمای هوا در همدان به ۴۰ درجه می‌رسد

محمدحسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و غبار محلی پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: از ۲ روز گذشته بیشینه دمای هوا در استان همدان بین یک تا ۲ درجه سانتی گراد افزایش یافته و در برخی از نقاط برای امروز به ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری شکیب گفت: سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر امروز به صورت مقطعی و موقت افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۵۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

وی تصریح کرد: دمای کمینه (شبانه) بیشتر نقاط استان نیز بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فامنین با ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی اظهار داشت: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۱ و ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی همدان تغییرات آب و هوا شهر همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا شهر همدان تغییرات آب و هوا شهر همدان درجه سانتیگراد استان همدان بالای صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان، سومین استان گرم کشور

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تاکمی ابری است، گفت: برای امروز، وزش باد در مناطق شمال غرب و جنوب شرقی استان کرمان پیش بینی می‌شود که احتمال کاهش کیفیت هوا در بعضی ساعات در جنوب شرقی استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: همچنین طی امروز برای ارتفاعات نیز بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: برای روز چهارشنبه، جوی نسبتا پایدار در سطح استان کرمان خواهیم داشت و برای روز‌های پایانی هفته نیز فعالیت سامانه بارشی در استان را شاهد هستیم.

وی گفت: طی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته که در اکثر مناطق استان داشتیم، ریسه شهربابک با ۸۹ میلیمتر و بعد از آن دشتخاک زرند با ۲۱ و شهرستان بافت با ۱۴ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده اند.

 سلاجقه بیان داشت: برای شنبه هفته آینده، کاهش دما و خطر سرمازدگی برای محصولات باغی در مناطق شمال و غرب به خصوص در شهربابک و برخی مناطق زرند وجود دارد. 

 وی افزود: فهرج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و شهربابک با دمای ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی گفت: استان کرمان بعد از بندرعباس، بوشهر و مشهد سومین استان گرم کشور بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • طبسین با ۱۰ میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • افزایش دمای هوا در جنوب غرب خوزستان
  • تجربه دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در شهرکرد
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان 
  • کرمان، سومین استان گرم کشور