Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس مصلحت خلق شورای ملی ترکمنستان، با اشاره به فرارسیدن سی‌امین سال 30 برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور گفت: روابط تهران و عشق‌آباد با تدابیر خردمندانه جنابعالی در سال‌های گذشته همواره روندی رو به گسترش داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به منظور شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر به ترکمنستان سفر کرده است، در اولین بخش از برنامه‌های خود با «قربانقلی بردی محمداف»، رئیس مجلس مصلحت خلق شورای ملی ترکمنستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به فرارسیدن سی‌امین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور گفت: روابط تهران و عشق‌آباد با تدابیر خردمندانه جنابعالی در سال‌های گذشته همواره روندی رو به گسترش داشته است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه دو کشور ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقای سطح همکاری با یکدیگر دارند، اظهار داشت: دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی برنامه ویژه‌ای برای توسعه روابط همسایگی دارد و روابط ایران و ترکمنستان در همین راستا بر پایه همکاری‌های گسترده و بر اساس اعتماد متقابل به سرعت در حال گسترش است.
قربانقلی «بردی محمداف» رئیس مجلس مصلحت خلق شورای ملی ترکمنستان نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های دولت ایران در چند ماه گذشته برای تحکیم و گسترش روابط با این کشور، تصریح کرد: دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی از اشتراکات و ظرفیت‌ها فراوانی برخوردارند که زمینه مناسبی را برای افزایش و ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط فراهم کرده است.
رئیس مجلس مصلحت خلق شورای ملی ترکمنستان خاطرنشان کرد: ترکمنستان به دنبال گشودن صفحه جدیدی در روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیسی رئیس مجلس مصلحت خلق شورای ملی ترکمنستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌تازگی رئیس جمهور دستوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد مبنی بر اینکه پیشنهادی را برای راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور که ماده واحده آن در جلسه ۸۹۶ بیست‌وچهارم بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ٤٦١ هفدهم بهمن ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای هنر به تصویب رسیده است، ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به این موضوع درخواست و پیشنهاد ما از تمام جریان ذی‌نفع در استان اصفهان این است که یکپارچه پیگیری کنند تا شهر جهانی نوآوری با محوریت ظرفیت‌های میراثی و بالقوه فعلی اصفهان شکل گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان، شهر خلاق صنایع دستی و عضو شبکه جهانی «شهرهای یادگیرنده» یونسکو، پایتخت صنایع دستی کشور و مقصد گردشگری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن، بیشترین میراث ثبت شده جهانی را دارد و بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به نسبت سرانه جمعیتی در کشور در استان اصفهان داریم، همچنین پیشرو در تأسیس پارک‌های علمی و فناوری است و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در این شهر وجود دارد، بی‌شک زیبنده است که شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور نیز باشد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به این موضوع و سابقه فعالیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان، به‌طور ویژه از استاندار اصفهان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درخواست می‌کنیم این موضوع را پیگیری کنند تا محقق شود، گفت: امیدواریم همدلی و هماهنگی لازم بین وزارت ارشاد و استانداری اصفهان وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری نیز تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امکان دارد شهر تجلی مجازی هم داشته باشد، اما پیگیری، ابتکار، سیاست‌گذاری و عرض اندام فعالیت‌های منسجم و منظم موضوع می‌تواند توسط کل اکوسیستم نوآوری اصفهان پایه‌گذاری شود.

کد خبر 745450

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • هاکی روی یخ جام آزاد ترکمنستان؛ شکست آیس باکس ایران مقابل میزبان
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • شورای آتلانتیک: حمله به اسرائیل مردم خشمگین ایران را خوشحال کرد