Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: استفاده از پساب برای بخش صنعت در دستور کار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا باقری بعدازظهر امروز در نشست خبری مدیران ارشد حوزه تولید و تجارت با اصحاب رسانه با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم استفاده بهینه از منابع موجود اظهار داشت: استفاده از پساب برای بخش صنعت در تمامی شهرستان‌های استان سمنان در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌های کاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان برای تأمین آب موردنیاز صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان گفت: متعهد شدیم تا سال 1405 مقدار آب قابل دسترس در شهرک‌های صنعتی استان سمنان از 400 لیتر به 800 لیتر برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چطور و از چه طریق منابع آبی برای افزایش آب موجود در شهرک صنعتی این استان  تأمین می شود؟ گفت: راه‌های مختلفی از جمله استفاده از چاه‌ها، پساب و خرید آب از آبفا و آب منطقه‌ای برای تأمین آب مورد نیاز صنایع وجود دارد که از این ظرفیت‌های مهم استفاده می‌شود.

باقری با بیان اینکه از طریق هماهنگی استانی و بین بخشی نیز می‌توان برخی مشکلات در این حوزه را رفع کرد گفت: مثلاً یک واحد مجوز 200 لیتر بر ثانیه را گرفته است؛ اما آب مصرفی واحد آن تنها پنج لیتر بر ثانیه است و مابقی آب را برای روز "مبادا" فریز می‌کند(بدون برداشت نگه می‌دارد) و می‌توان از این آب مازاد برای دیگر صنایع آن منطقه بهره برد.

وی با بیان کمبود در برخی از شهرک‌های صنعتی در استان سمنان بیشتر است گفت: مثلاً در شهرک صنعتی ایوانکی نیمی از شبانه روز آب قطع است و با تانکر آبرسانی به واحد‌های تولیدی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان افزود: استقرار صنایع کم‌آب‌بر مانند پوشاک، لوازم خانگی انبار و لجستیک و غیره در دستور کار بوده و پیگیری می‌شود.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرایند واگذاری زمین در شهرک صنعتی الکترونیکی است و نیاز به حضور سرمایه‌گذاران در شهرک نیست و بخش از فرایند صدور مجوز ساخت نیز الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه عمده مشوق‌ها در بحث تخصیص زمین است افزود: اقساط بلند مدت 6 ماهه و 10 درصد نقدی و برخی دیگر از مشوق‌ها است.

دلیل عدم پرداخت حق‌آبه‌ها سوءمدیریت در وزارت نیرو است!آبرسانی با تانکر به 70 روستای استان چهارمحال و بختیاری / تعداد روستاها به 200 می‌رسدگزارش|تنش آبی در زنجان دوچندان شد/ اینجا مثل آب خوردن، آب هدر می‌رود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان درباره واحد‌های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی نیز گفت:  46 واحد دانش بنیان داریم و تعداد 64 واحد نیز مستعد دانش بنیان شدن هستند.

انتهای پیام/363/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان شهرک صنعتی دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب از عدم تعهد شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در خصوص راه‌آهن شهرک صنعتی اشراق گلایه کرد و گفت: از آن‌ها شاکی هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، منوچهر صفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در سال گذشته، یک میلیون و 500 هزار مسافر از طریق راه‌آهن زنجان جابه‌جا شدند که این عدد نسبت به سال 1401 با یک رشد 15 درصدی مواجه شده است. در حال حاضر هم در تعطیلات نوروز به طور متوسط روزانه 2 تا 2500 مسافر توسط راه‌آهن جابه‌جا می‌‌وند که مقصد اکثر مسافران مشهد مقدس است.

وی ادامه داد: قطارهای با کیفیتی در راه‌آهن زنجان وجود دارد که به طور روزانه فقط 2 قطار به مقصد مشهد حرکت می‌کنند. تاکنون نارضایتی جدی در خصوص وضعیت این قطارها دیده نشده است.

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب به وضعیت دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور، یک هزار و 250 میلیارد تومان مصوب شده که امیدواریم تخصیص یاید چرا که در سفر نخست رئیس جمهور، 800 میلیارد تومان مصوب شد و فقط 50 درصد این مبلغ تخصیص یافت. اگر تمام مبلغ فوق تخصیص یابد می‌توانیم انتظار داشته باشیم در سال جاری این پروژه افتتاح خواهد شد‌.

وی در ادامه به وضعیت راه آهن شهرک صنعتی اشراق اشاره کرد و گفت: ما از شرکت شهرک‌های صنعتی گلایه داریم و شاکی هستیم. حدود 20 سال پیش یک تفاهم‌نامه‌ای بین راه‌آهن و شرکت شهرک‌های صنعتی امضا شد که بر اساس همان تفاهم‌نامه مقرر شد، زیرسازی با شرکت شهرک‌ها و روسازی با ما باشد، اما آن‌ها به توافقات خود عمل نکرده و همچنان نمی‌کنند.

صفری افزود: طبق قانون هر واحد تولیدی یا شهرک صنعتی که درخواست کننده استفاده از راه‌آهن است باید خودشان، هزینه‌ها را پرداخت کنند و تفاهم‌نامه فوق‌الذکر یک فرصت برای آنان بود که هزینه‌هایشان کاهش پیدا کند، ولی آن‌ها طبق همان تفاهم‌نامه هم عمل نکردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنعت نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • بازچرخانی آب در شهرک صنعتی امیریه
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • دستگیری گروگان گیر در یک واحد صنعتی در ایوانکی