Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر یعقوب شیویاری روز چهارشنبه در شورای اطلاع رسانی این اداره کل با اشاره به درمان زوج های نابارور استان افزود: تعداد زیادی از زوجین در کشورمان به دلایلی نابارور هستند که برای درمان هزینه های بالایی را متحمل می شوند و در واقع مشکلات عدیده ای را برای آنان بوجود می آید.

وی با بیان اینکه تلاش می شود با پوشش بیمه ای زوج های نابارور درصد زیادی از آنان صاحب فرزند شوند، اضافه کرد: در این استان نیز مقدمات انجام این کار فراهم شده که در زمان حاضر یک مرکز تخصصی ناباروری در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان به گروه هدف خدمات ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مسوول، با اشاره به اینکه  هزینه های بخش خصوصی نیز در صورت ارائه خدمت به زوجهای نابارور قابل پرداخت است، ادامه داد: به لحاظ پرداخت مالی مشکلی وجود ندارد چرا که ما موظف به ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن هستیم.

شیویاری با بیان اینکه اطلاع رسانی رسانه های گروهی سهم بسزایی در آگاهسازی زوج های نابارور دارد، افزود: با تمامی وجود  و بر اساس مصوبات سازمان، تلاش می شود با پرداخت هزینه ها سهمی در استحکام خانواده ها و تحت پوشش قرار  دادن خدمات داشته باشیم.

 مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان یادآوری کرد: در راستای بند ۱ سیاست‌های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و ارتقاء، بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیات وزیران، خدمات ناباروری از تاریخ اول آذر سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است.

وی  اضافه کرد: براساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوج‌ها می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰  درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند، در همین راستا زوجه می‌تواند تا سن ۴۹ سال تمام و زوج تا زمانی که قدرت باروری دارد، این خدمات را دریافت کند.

 این مسوول، در ادامه با بیان اینکه  پس از شکل گیری سازمان بیمه سلامت، چتر خدمات بیمه ای هر سال گسترده شده و خدمات ویژه ای را در بر گرفته است، افزود: آمار و ارقام نشان می دهد این سازمان  در بدو تاسیس خود صرفا   یک صندوق کارمندان دولت را تحت پوشش داشت   اما به تناسب نیاز و بنا به ضرورت و مصوبات مجلس شورای  اسلامی دولت اتفاقات خوبی رقم زده شده است.

شیویاری، یکی از اقدامات مهم این سازمان را پوشش بیمه ای روستاییان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت  عنوان  کرد و افزود:  خدمات رسانی بیمه سلامت استان به گروههای هدف ادامه دارد و این سازمان بر اساس اهداف تعیین شده و مواد قانونی در بودجه سنواتی در نظر گرفته می شود و با تمامی توان برای ارائه خدمت به گروههای هدف تلاش می کند.

وی با بیان اینکه این اداره کل با ۸۰ نفر پرسنل به ازای هر هشت هزار رو ۵۰۰ نفر بیمه شده بصورت تخصصی و پشتیبانی خدمت ارائه می کند، خاطرنشان کرد: هر چند در برخی صندوق ها آنگونه که باید و شاید رضایت حاصل نشده و این موضوع  نیز به ساختار باز می گردد.

برچسب‌ها بیمه سلامت ناباروری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت ناباروری زنجان بیمه سلامت ناباروری زنجان بیمه سلامت هزینه ها بیمه ای زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، صبح پنجشنبه با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گرمسار در قالب سفر دولت سیزدهم به استان سمنان دو باب خانه بهداشت افتتاح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گرمسار درباره جزئیات این طرح بیان کرد: این خانه‌های بهداشت در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع با اعتبار هر خانه ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

بهرام قدس افزود: تمام خدمات بهداشتی و درمانی به خانوار تحت پوشش این مناطق ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد، گفت: یک روز در هفته پزشک عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

کد خبر 6081801

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • هواداران نگران نباشند؛ مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند