Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-30@04:38:11 GMT

۹۰۰ بیمار خاص در زنجان تحت پوشش بیمه هستند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۴۶۵۸

۹۰۰ بیمار خاص در زنجان تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب شیویاری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی، به درمان زوج‌های نابارور استان اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از زوجین در کشورمان به دلایلی نابارور هستند که برای درمان هزینه‌های بالایی را متحمل می‌شوند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود با پوشش بیمه‌ای زوج‌های نابارور درصد زیادی از آنان صاحب فرزند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در این استان نیز مقدمات انجام این کار فراهم شده که در زمان حاضر یک مرکز تخصصی ناباروری در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان به گروه هدف خدمات ارائه می‌کند.

شیویاری به هزینه‌های بخش خصوصی نیز در صورت ارائه خدمت به زوجهای نابارور قابل پرداخت و ابراز داشت: به لحاظ پرداخت مالی مشکلی وجود ندارد چرا که ما موظف به ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن هستیم.

وی ابراز داشت: یکی از اقدامات مهم این سازمان پوشش بیمه‌ای روستاییان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، با بیان اینکه خدمات رسانی بیمه سلامت استان به گروههای هدف ادامه دارد و این سازمان بر اساس اهداف تعیین شده است، گفت: مواد قانونی در بودجه سنواتی در نظر گرفته می‌شود و با تمامی توان برای ارائه خدمت به گروههای هدف تلاش می‌کند.

شیویاری با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ بیمار خاص در زنجان تحت پوشش بیمه هستند، افزود: این اداره کل با ۸۰ نفر پرسنل به ازای هر هشت هزار رو ۵۰۰ نفر بیمه شده به صورت تخصصی و پشتیبانی خدمت ارائه می‌کند.

وی گفت: از سال گذشته سازمان بیمه سلامت پوشش بیمه‌ای خود را بر زوج‌های نابارور گسترانیده و این اقدام بر مبنای قانون خانواده و جمعیت انجام می‌گیرد که در سال جاری نیز با انجام تغییراتی خدمت بیمه‌ای برای این گروه هدف و کاهش هزینه‌های آنها مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تصریح کرد: در راستای بند ۱ سیاست‌های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و ارتقاء، بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیات وزیران، خدمات ناباروری از تاریخ اول آذر سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است.

شیویاری افزود: براساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوج‌ها می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: زوجه می‌تواند تا سن ۴۹ سال تمام و زوج تا زمانی که قدرت باروری دارد، این خدمات را دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، گفت: مردم برای اطلاع از اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت می‌توانند از سامانه یکپارچه# 1666* استفاده کنند. این سامانه در خصوص ثبت و پگیری کاربران بیمه سلامت طراحی و پیاده‌سازی شده است.

کد خبر 5526970

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت بیماران خاص داروی بیماران خاص بوشهر مشهد خراسان رضوی کرمانشاه شیراز ایلام مواد مخدر بیرجند ویروس کرونا سنندج اردبیل قوه قضاییه گرد و غبار شهدای هفتم تیر مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان پوشش بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی در ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۷ فروردین ۱۴۰۳ بیش از ۱۰ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مراجعه کرده اند.

دکتر مهدی زنگنه در گفت وگو با ایسنا افزود: این خدمات در زمینه های پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت بیماری ها به مردم و مسافران نوروزی بوده است.

وی ادامه داد: تمامی پزشکان و کارکنان حوزه بهداشت با تمام قدرت پای کار هستند و در راستای ارتقاء سلامت جامعه گام بر می دارند که رضایتمندی مردم و مسافرین نوروزی را به همراه داشته است.

دکتر زنگنه گفت: حفظ و ارتقاء شاخص‌های حوزه سلامت عمومی با همکاری تمامی سازمان های  مردم مرتبط است، امیدواریم با مشارکت هم استانی های عزیز و مسافران نوروزی در زمینه رعایت نکات بهداشتی، شاهد حفظ سلامت عمومی جامعه در این ایام باشیم.

وی ادامه داد: شهروندان گرامی می توانند مراتب شکایات یا پیشنهادهای خود در خصوص رعایت موارد بهداشتی در اماکن عمومی را از طریق سامانه ۱۹۰ به اطلاع کارشناسان ما برسانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی اورژانس استان در شب‌های قدر
  • پوشش بیمه‌ای رایگان خانواده‌های پنج دهک درآمدی اول جامعه
  • بیش از ۸۰۰ هزار نفر در کرمانشاه بیمه سلامت رایگان دارند
  • پلمب ۳۱۲۳ مرکز به دلیل تخلفات از آغاز طرح سلامت نوروزی/ بستری ۵۴۸ هزار و ۳۴۸ نفر در بیمارستان
  • مراجعه ۵۵۵ بیمار حادثه ترومایی به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان استان فارس
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • خدمت‌رسانی به ۱۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد