Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر عبدی عصر چهارشنبه در نشست اعضای مرکزی توسعه حل اختلاف در اردبیل اظهار کرد: این میزان پرونده ۷۰ درصد ورودی‌های توسعه حل اختلاف در اردبیل است.

وی با تبریک هفته قوه قضائیه، نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه را زمینه‌ساز آرامش و امنیت دانست و تصریح کرد: هسته مرکزی ستاد دیه و توسعه حل اختلاف تمام تلاش خود را برای تسری این فرهنگ در جامعه به کار بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شعبه شورای حل اختلاف نمایندگی ستاد دیه اردبیل با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست ۱۴۰۱ تعداد ۹۴ فقره از پرونده‌های شورای حل اختلاف شعبه ستاد دیه استان اردبیل به سازش بین طرفین منجر شده است، گفت: مردم استان اردبیل از فرهنگ بالای عفو و گذشت برخوردار هستند و این امتیازی برای این خطه محسوب می‌شود.

عبدی افزود: به طور متوسط ماهانه حدود ۳۰ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان اردبیل مورد بررسی قرار می‌گیرد که پس از ارجاع پرونده‌ها به شورای حل اختلاف ستاد دیه اردبیل، اعضای شعبه صلح و سازش تلاش می‌کنند تا از طریق گفت‌و گو با شاکیان پرونده‌ها، بستری مناسب برای رهایی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مجموع ریالی پرونده‌های مطرح شده در سه ماهه اول امسال بیش از ۲۸۵ میلیارد ریال بود که با پیگیری و تلاش اعضای این شورا مبلغ ۲۰۸ میلیارد ریال گذشت از شکات دریافت و تعداد ۳۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان آزاد شدند.

عبدی همچنین از سازش پرونده سه نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با ارزش بیش از هشت میلیارد ریال توسط اعضا و کارکنان شعبه شورای حل اختلاف ستاد دیه اردبیل خبر داد و اضافه کرد: با میانجیگری این شورا پرونده‌ای با موضوع اختلافات ملکی که از سال ۱۳۹۳ در دادگاه‌های استان در جریان بود، با دریافت ۲ میلیارد ریال به سازش منجر شد.

رئیس شعبه شورای حل اختلاف نمایندگی ستاد دیه اردبیل بیان کرد: شعبه شورای حل اختلاف استان در سال گذشته تعداد ۲۸۴ فقره ورودی پرونده داشت که ۲۳۲ مورد آن به صلح و سازش ختم شد.

کد خبر 5526991

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای حل اختلاف صلح و سازش اکبر عبدی ستاد دیه اردبیل قوه قضاییه پرونده قضایی زندانیان جرایم غیر عمد آزادی زندانیان دادگاه بوشهر مشهد خراسان رضوی کرمانشاه ایلام شیراز مواد مخدر ویروس کرونا بیرجند سنندج اردبیل قوه قضاییه آمار کرونا گرد و غبار شعبه شورای حل اختلاف شورای حل اختلاف ستاد دیه اردبیل میلیارد ریال صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: فردی با هویت ش- ق مرتکب قتل شده بود که پرونده وی پس از رسیدگی به حکم قصاص نفس منتهی و در آستانه اجرا قرار داشت.
عتباتی ادامه داد: به منظور تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم چندین جلسه سازش در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان ارومیه برگزار که خوشبختانه این تلاشها منجر به نتیجه گردید و با گذشت اولیای دم از حق خود، محکوم از دار مجازات رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول