Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عرفان خسرویان، روز چهارشنبه در نشستی خبری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با تاکید بر لزوم نهادینه سازی نظام ملی مهارت در کشور اظهار داشت: برای تجاری سازی علم و فناوری، اکوسیستم فناوری از طریق پارک ها و شرکت های دانش بنیان تدوین شد و شرکت ها برای تجاری سازی علم باید به سمت پارک ها و شرکتهای علم و فناوری بروند اما در دانشگاه فنی و حرفه ای، به دنبال نظام مهارتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بر خلاف اینکه در دانشگاه های دیگر در یک دوره ۱۰ ساله فرد را برای فعالیت در جامعه آماده می کنند، در دانشگاه فنی و حرفه ای فرد در یک فرآیند دو تا چهار ساله به بازار کار معرفی می شود و در این دوره فرد صلاحیت کار در بازار را پیدا می کند.

خسرویان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد برنامه های ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای برای استان های صنعتی نظیر یزد بیان کرد: در این استانها دو برنامه به صورت ویژه پیگیری می شود، نخست برنامه ملی آمایش رشته ها که با مشارکت صنایع اتفاق می افتد و دیگری برنامه آموزش های جوار صنعتی است.

وی ادامه داد: در قالب طرح آموزش های جوار صنعتی، کارگاه های فنی و حرفه ای باید توسط صنایع تجهیز شود و آموزشها با استفاده از تجهیزات صنایع ارائه خواهد شد.

خسرویان همچنین از اجرای طرح اکوسیستم مهارت در دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای باید صاحب پارک مهارتی شود و شرکت ها خدمات مهارتی خود را به شهرک های صنعتی ارائه کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: تشکیل پارک مهارتی و کارخانه مهارت می تواند حلقه مفقوده دانشگاه و شهرک های صنعتی را پیدا کند.

خسرویان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در کشور نیاز به تربیت تکنسین داریم، عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای خود را مکلف به تربیت تکنسین می داند.

تحصیل ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای استان یزد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای، متولی آموزش مهارتی است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

داود عندلیب با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه کارآفرین است، افزود: برای اداره دانشگاه های فنی و حرفه ای مشکلات اعتباری وجود دارد اما خوشبختانه گشایش هایی در این زمینه در حال انجام است که امیدواریم به نتایج مطلوبی برسد.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۱۸۰ هزار دانشجو در ۱۸۱ مرکز و در ۱۵۰ رشته در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کد رشته در دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 5527159

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد دانشگاه فنی و حرفه ای یزد بوشهر کرمانشاه مشهد خراسان رضوی ایلام مواد مخدر بیرجند ویروس کرونا شیراز اردبیل سنندج قوه قضاییه آمار کرونا گرد و غبار دانشگاه های فنی و حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی