Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@13:05:19 GMT

عوامل کاهش سرعت پیشرفت پارکینسون

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۶۸۷۱

عوامل کاهش سرعت پیشرفت پارکینسون

یک فلوشیپ اختلالات حرکتی با اشاره به این که پارکینسون دومین بیماری شایع تخریب کننده سیستم عصب مرکزی در بین بیماری‌های مغز و اعصاب به حساب می‌آید، گفت: پارکینسون یک بیماری پیش‌رونده است و تنها روش ثابت شده که توانایی کاهش سرعت پیشرفت این بیماری را دارد، انجام ورزش و فعالیت‌های مداوم بدنی است.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر مهری سالاری - متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ اختلالات حرکتی با اشاره به این نکته که پارکینسون دومین بیماری شایع تخریب کننده سیستم عصب مرکزی در بین بیماری‌های مغز و اعصاب به حساب می‌آید، اظهار داشت: پارکینسون یک بیماری مزمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتلا به این بیماری معمولا در افراد بالای ۶۰ سال شایع است و شیوع آن در آقایان بیشتر از خانم‌ها است. علائم اصلی آن در فرد مبتلا، کندی در حرکت، سفتی و وجود لرزش است.

وی با اعلام اینکه درمان دارویی در مراحل اولیه و پیشرفته پارکینسون می‌تواند برای بیماران بسیار کمک کننده باشد، ادامه داد: خوشبختانه پارکینسون در بین بیماری‌های مغز و اعصاب به خوبی به درمان دارویی جواب می‌دهد و می‌تواند باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران و بهبود عملکرد فرد مبتلا شود، داروهای مورد استفاده عوارض خاصی نداشته و فقط در برخی از بیماران باعث ایجاد حرکت اضافه شده که نشان دهنده تاثیر خوب و کارکرد درست دارو است.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: پارکینسون یک بیماری پیش‌رونده است و تنها روش ثابت شده که توانایی کاهش سرعت پیشرفت این بیماری را دارد، انجام ورزش و فعالیت‌های مداوم بدنی است که از نظر علمی سه روز ورزش در هفته هر بار یک ساعت بسیار کمک کننده و مفید خواهد بود و تغییر در سبک زندگی تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از ابتلا به پارکینسون را دارد.

سالاری با تاکید بر سبک زندگی سالم و مصرف سبزیجات و میوه‌جات تازه و استفاده بیشتر از گوشت سفید، گفت: از نظر علمی ثابت شده که نوشیدن روزی یک فنجان قهوه می‌تواند از ابتلا به پارکینسون جلوگیری کند و نقش موثری در حفاظت از سلول‌های عصبی را دارا است. باید توجه کرد که برخلاف باور عمومی که وجود لرزش را دلیل بر ابتلا به پارکینسون می‌داند، هر لرزشی بیماری پارکینسون نیست، به عنوان مثال بیماری شایع‌تری از پارکینسون به نام لرزش خوش‌خیم و یا لرزش خانوادگی وجود دارد که این بیماری نیز با افزایش سن، شیوع آن بیشتر می‌شود که در برخی از بیماران که لرزش دست و سر دارند امکان وجود این بیماری دور از ذهن نیست که با مراجعه به پزشک و معاینه توسط یک متخصص مغز و اعصاب و بررسی خصوصیات لرزشی و وجود و یا عدم وجود کندی و سفتی در حرکت تشخیص ابتلا به نوع بیماری آسان خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر هیچ گونه روش غربالگری برای تشخیص ابتلا به پارکینسون درآینده وجود ندارد و استفاده از MRI فقط تفکیک پارکینسون از دیگر بیماری‌هاست.

بنابر اعلام انجمن پارکینسون ایران، سالاری با اعلام برنامه ریزی‌های حمایتی و ایجاد تسهیلات با هزینه‌های بسیار اندک برای کار درمانی و ورزش‌های حرکتی توسط انجمن پارکینسون در آینده نزدیک، گفت: از بیماران دعوت می‌شود تا با ثبت اطلاعات خود در پایگاه اینترنتی انجمن پارکینسون به آدرس اینترنتی www.Pdiran.ir از این برنامه‌های حمایتی که در دستور کار این انجمن هست با خبر و بهرمند شوند و یاری رسان ما در کنترل این بیماری در سطح کشور باشند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: پارکینسون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پارکینسون ابتلا به پارکینسون مغز و اعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت سرعت دوچرخه‌ها در آمستردام با دستگاه‌های هوشمند

آمستردام با کمیسیون اروپا وارد مذاکره خواهد شد تا سرعت دوچرخه‌های الکترونیکی را با دستگاه‌های هوشمند محدود کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آمستردام به‌دلیل افزایش تعداد حوادث مربوط به دوچرخه‌های الکترونیکی از تعیین محدودیت سرعت برای این وسایل‌نقلیه به‌عنوان یک ضرورت یاد کرد و وب‌سایت شهرداری آن اعلام کرد که شهر مشغول جست‌وجوی راه‌هایی به‌منظور کاهش سرعت مجاز برای مدل‌های جدید دوچرخه‌های الکترونیکی در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش صدمات ناشی از آن‌ها است. مقامات به‌عنوان یک راه‌حل اجرای تنظیمات هوشمند سرعت را معرفی کردند که برای اجرای آن به‌دنبال توافق با کمیسیون اروپا و سازندگان دوچرخه هستند.

افرایش تصادفات دوچرخه‌ها در آمستردام

آمستردام شهری است که دوچرخه‌سواری بخش اصلی زندگی و ترافیک روزانه آن محسوب می‌شود. با این حال مدل‌های دوچرخه الکترونیکی جدیدتر و قدرتمندتر، توانایی توسعه سرعت بسیار بالاتر از دوچرخه‌های کلاسیک را دارند و این امر منجر به افزایش تصادفات جاده‌ای و کاهش احساس ایمنی در بین سایر کاربران در جاده‌ها شده است. به همین دلیل اداره محلی تصمیم گرفته است در همکاری با کارشناسان مؤسسه شهرسازی، دستگاهی را توسعه دهد که می‌تواند سرعت این دوچرخه‌ها را هنگام عبور از مناطق شلوغ و حساس شهر محدود کند.

جزئیات در مورد این راه‌حل هوشمند هنوز مبهم است، اما کارشناسان ادعا می‌کنند که این فناوری می‌تواند اطمینان حاصل کند که دوچرخه‌ها هنگام عبور از مناطق مدرسه یا پارک‌ها با سرعت مناسب حرکت می‌کنند و سرعت را در شرایط آب‌وهوایی نامساعد مانند باران یا برف محدود می‌کند. برای این منظور دستگاه روی دوچرخه به‌طور مداوم به زیرساخت دیجیتال شهر متصل خواهد شد.

مقامات آمستردام ترس از تجاوز به حریم خصوصی و دخالت نهادهای بالادست را کاهش داده و اظهار کردند که این امر قبل از توافق با کمیسیون اروپا برای تصویب این اقدام اجرا نخواهد شد. با این حال کمبود جزئیاتی دقیق در مورد نحوه عملکرد این دستگاه‌ها مشکل‌ساز شده است و کمیسیون برای تأیید آن نیاز دارد که در وهله اول دریابد آیا سرعت به‌طور خودکار و از راه دور کاهش پیدا می‌کند یا سیگنالی وجود دارد که به سواران هشدار می‌دهد که سرعت خود را کاهش دهند.

کد خبر 737327

دیگر خبرها

  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • چه عواملی سبب شکست رژیم غذایی می‌شوند؟
  • چرا در رژیم غذایی شکست می‌خوریم؟
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • محدودیت سرعت دوچرخه‌ها در آمستردام با دستگاه‌های هوشمند
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • ام باپه و بازی با اعصاب هواداران رئال مادرید؛ منظور شوامنی بارسلونا و اتلتیکو مادرید بود!
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم