Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، بدن انسان دارای میکروبیوم های متمایز در چندین ناحیه بدن از جمله سینه است. اکثر تومورهای سرطان سینه گیرنده استروژن مثبت (ER+) هستند و میکروبیوم سینه را برای تحریک رشد سرطان تغییر می‌دهند.

محققان دانشگاه ویک فارست در کارولینای شمالی دریافتند که پروبیوتیک ها ممکن است فعالیت ضد سرطانی داروی تاموکسیفن و سایر داروهای هدف غدد درون ریز را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو سوم تومورهای سرطان سینه به هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون حساس هستند و این نشان می‌دهد که سلول‌های تومور گیرنده‌هایی دارند که از هورمون‌ها به عنوان سوخت برای رشد استفاده می‌کنند.

سرطان سینه گیرنده استروژن مثبت (ER+) شایع‌ترین نوع سرطان سینه است.

تحقیقات نشان می‌دهد که میکروبیوم منحصر به فرد سینه با رژیم غذایی یا وجود تومور تغییر می‌کند.

میکروبیوم ها مجموعه‌ای از میکروارگانیزم ها (مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها) است که در یک محیط خاص زندگی می‌کنند. میکروبیوم های متمایز در داخل بدن انسان وجود دارند.

در حالی که میکروبیوم روده بزرگترین و شناخته شده ترین نوع میکروبیوم هاست، سینه نیز میکروبیوم های خاص خود را دارد.

درمان هدفمند غدد درون ریز، که هورمون درمانی نیز نامیده می‌شود، برای کمک به کاهش سطح استروژن یا جلوگیری از اثرات آن تجویز می‌شود. تاموکسیفن دارویی است که معمولاً برای کاهش خطر ابتلاء به سرطان سینه در افراد در معرض خطر و کمک به جلوگیری از عود پس از جراحی برداشتن سینه استفاده می‌شود.

در این مطالعه، مدل موش‌های آزمایشگاهی با رژیم غذایی مدیترانه ای یا غربی و پرچرب تغذیه شدند و به مدت سه ماه تاموکسیفن دریافت کردند.

آنها دریافتند حیواناتی که تاموکسیفن دریافت کردند سطوح بالایی از لاکتوباسیلوس در بافت سینه خود داشتند. لاکتوباسیلوس یک باکتری گرم مثبت است که به دلیل خواص ضد التهابی پروبیوتیک شناخته شده است.

سپس، محققان لاکتوباسیلوس را به غدد پستانی موش‌هایی که برای ایجاد تومورهای سینه مهندسی شده بودند، تزریق کردند. این حیوانات کاهش تشکیل و تکثیر تومور پستان را نشان دادند.

این تحقیق فقط به بررسی اثر لاکتوباسیلوس بر میکروبیوم سینه پرداخت. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا همه پروبیوتیک ها می‌توانند میکروبیوم سینه را تغییر دهند یا خیر.

کد خبر 5527098

منبع: مهر

کلیدواژه: پروبیوتیک ها سرطان سینه سرطان پستان ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا آمار کرونا تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیماری های واگیر سازمان بیمه سلامت کووید 19 ستاد ملی مقابله با کرونا آلزایمر سازمان غذا و دارو اهدای خون پروتکل های بهداشتی میکروبیوم ها سرطان سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این موجودات دوست داشتنی را بخورید!

پروبیوتیک‌ها در دنیای مواد غذایی بسیار هیجان‌انگیز و محبوب هستند. شاید شما بخش زیادی از عمر خود را صرف دوری از باکتری‌ها کنید، اما نظر روده شما این نیست! پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های مفید و زنده‌ای هستند که برای مبارزه با باکتری‌های مضر بدن بسیار مفید هستند. آن‌ها هضم غذا را آسان می‌کنند، سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند و سلامت کلی ما را ارتقا می‌بخشند.

به گزارش فارس، شاید هیچ راه ساده‌تر و خوشمزه‌تری برای ورود آن‌ها به برنامه غذایی روزانه وجود نداشته باشد تا اینکه ماست را میان وعده‌های خود اضافه کنید. خواص این محصول محدود به این چند مورد نیست. مصرف پروبیوتیک می‌تواند خطر سندرم روده تحریک پذیر را کاهش و در جلوگیری از پوکی استخوان، محافظت علیه سرطان، بهبود آلرژی و.. نقش ویژه‌ای داشته باشند.

روده ما از میلیارد‌ها میکروب به نام میکروبیوم روده تشکیل شده است و آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم می‌تواند بر تعادل میکروبیوم روده ما تأثیر بگذارد.

هنگامی که پروبیوتیک‌ها وارد سیستم گوارشی شما می‌شوند، تعادل را برقرار کرده و با باکتری‌های مضر مبارزه می‌کنند و در جلوگیری از عفونت کمک می‌کنند. از همه مهم‌تر برای مدیریت علائم مربوط به سندرم روده تحریک‌پذیر، اسهال، یبوست، عدم تحمل لاکتوز و کولیت مهم هستند؛ چون غذا‌های فیبردار مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل را تجزیه می‌کنند.

نوع پروبیوتیکی که بیشتر با آن مواجه می‌شوید لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس نام دارد و محققان می‌گویند که سودمندترین نوع آن است. هضم غذا را ساده می‌کند، قند خون سالم را کنترل کرده و به بدن شما کمک می‌کند تا در برابر عفونت‌های قارچی مقاوم باشید.

تعریف پروبیوتیک

پروبیوتیک، موجودات ریز، زنده و فعال میکروسکوپی هستند که خوردن آنها، باعث تغییر میکروبیوم دستگاه گوارشی ما در جهت سلامتی بیشتر می‌شود. بیشتر اوقات به آن‌ها باکتری‌های مفید روده هم می‌گوییم.

وجود این باکتری‌های خوب، از رشد و تکثیر باکتری‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کند و باعث گوارش بهتر غذا و کمک به کارکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.

فواید و مزایای پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها به حفظ تعادل در کارکرد دستگاه گوارش ما کمک می‌کنند. برخی عوامل می‌توانند این تعادل را بر هم بزنند، مانند:

برخی بیماری‌ها

مصرف حتی یک دوره آنتی‌بیوتیک

برنامه غذایی نامناسب و با ارزشِ غذاییِ کم

رشد بیش از حد باکتری‌هایی که برای بدن ما مفید نیستند.

اگرچه پژوهش‌ها برای تعیین دقیق فواید انواع پروبیوتیک همچنان ادامه دارد، شواهد موجود نشان می‌دهد، پروبیوتیک‌ها این مزایا را برای سلامتی ما به همراه دارند:

پیشگیری و درمان اسهال ناشی از عفونت‌ها یا آنتی‌بیوتیک‌ها

بهبود و کاهش علائم سندروم روده تحریک‌پذیر (اسهال یا یبوست در پی استرس زیاد)

تقویت سیستم ایمنی

کاهش التهاب و آلرژی‌ها

بهبود خُلق و کاهش اضطراب

عوارض پروبیوتیک

نخست ببینیم چه کسانی می‌توانند پروبیوتیک مصرف کنند. به طور کلی، پروبیوتیک‌ها برای کسانی که از سلامت عمومی برخوردارند، بی‌خطر محسوب می‌شوند.

عوارض پروبیوتیک بسیار نادر است و شاید فقط به صورت علائم گوارشی خفیف مانند نفخ بروز پیدا کند.

در صورت تضعیف یا سرکوب دستگاه ایمنی به هر دلیل (مانند مصرف درازمدت دارو‌های حاوی کورتون) اهمیت مشورت با پزشک معالج افزایش می‌یابد؛ زیرا مصرف پروبیوتیک در این افراد ممکن است با عوارض جدی مانند عفونت همراه باشد.

غذا‌های پروبیوتیک‌دار

طبیعی‌ترین غذا‌های حاوی پروبیوتیک به شرح زیر هستند:

ماست

نوشیدنی کفیر، معروف به دوغ کفیر

شورِ کلم (کلم خردشده که چند روز در آب نمک غلیظ باقی مانده و تخمیر اسید لاکتیک در آن انجام شده است)

بسیاری از ترشی‌ها

موز

سیر

پیاز

خیارشور

خیار‌هایی که با استفاده از باکتری‌های اسیدلاکتیک طبیعی خود در آب‌نمک تخمیر می‌شوند، سرشار از پروبیوتیک‌ها و همچنین ویتامین K هستند.

زیتون

سیب

تحقیقات نشان می‌دهد سیب حاوی حدود ۱۰۰ میلیون باکتری است که می‌تواند با میکروبیوم‌های روده به روشی سالم تعامل کند که مؤثرتر از مکمل‌های پروبیوتیک منفرد است.

سرکه بالزامیک

یکی دیگر از منابع حاوی پروبیوتیک، سرکه سیب است. اسید استیک ترکیب اصلی سرکه بالزامیک است و حاوی سویه‌هایی از باکتری‌های پروبیوتیک است که می‌تواند سلامت روده و سیستم ایمنی را بهبود بخشد.

پروبیوتیک‌ها انواع گوناگونی دارند، اما همه انواع آن‌ها تمام خواص و مزایایی که در بالا ذکر شده است، را ندارند.

به عنوان نمونه، ممکن است یک نوع از پروبیوتیک‌ها کارکرد خاصی داشته باشد و فواید آن تنها برای یک عضو از بدن باشد.

اگرچه مکمل‌های پروبیوتیک هم مفید هستند، اما باید به برخی نکات هنگام تهیه و مصرف آن‌ها توجه کنیم:

مطمئن شویم پروبیوتیک مربوطه برای رفع مشکل سلامتی مورد نظرمان مناسب است.

شرایط نگهداری مندرج روی بسته‌بندی آن را مطالعه کنیم. برخی پروبیوتیک‌ها باید در یخچال نگهداری شوند.

تاریخ انقضای مکمل پروبیوتیک اهمیت زیادی دارد و با گذشت زمان از تاریخ تولید، تعداد پروبیوتیک زنده موجود در مکمل کاهش می‌یابد.

غذا و مکمل هر دو می‌توانند مزایای پروبیوتیک را برای ما فراهم کنند.

برای افزایش تعداد باکتری‌های مفید روده، مصرف غذا‌های دارای ارزش غذایی بالا و فیبر زیاد توصیه می‌شود؛ مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، و غلات کامل (دارای سبوس).

باکتری‌های مفید روده از فیبر‌ها تغذیه می‌کنند. این باکتری‌ها در صورت دریافت فیبر کافی، به خوبی تکثیر می‌شوند و مزایای پروبیوتیک را در بدن پدید می‌آورند.

دیگر خبرها

  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • پیگیری وضعیت پاکبان حادثه دیده شهرداری مشهد
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان به آرتریت دچار می‌شوند؟
  • درمان بیماری کبد با چند دانه کوچک!
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت