Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:08:51 GMT

مذاکرات پیوستن به ناتو ممکن است یک سال طول بکشد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۶۹۰۹

مذاکرات پیوستن به ناتو ممکن است یک سال طول بکشد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، نخست وزیر سوئد در اظهاراتی گفت که مذاکرات برای پیوستن این کشور به ناتو ممکن است یک سال به طول بیانجامد.

بر اساس این گزارش، «ماگدالنا اندرسون» در حاشیه اجلاس سران ناتو در مادرید اسپانیا افزود که به ترکیه پایبندی کشورش را به قوانین بین المللی درباره تحویل افراد تحت پیگرد اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، «آن لیندا» وزیر امور خارجه سوئد طی مصاحبه‌ای گفت که کشورش نگرانی‌های ترکیه درباره تروریسم را جدی می‌گیرد.

وی همچنین افزود که کشورش و فنلاند با ترکیه درباره عدم حمایت از «پ ک ک»، «ی پ گ» و پیروان فتح الله گولن مخالف ترکیه‌ای به توافق رسیده اند.

از سوی دیگر، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از توافق آنکارا با فنلاند و سوئد که راه را برای پیوستن آنها به ناتو هموار می کند، استقبال کرد.

«رجب طیب اردوغان» روز سه شنبه و پیش از عزیمت به مادرید برای حضور در نشست ناتو اعلام کرده بود که اگر سوئد و فنلاند خواهان پیوستن به ناتو هستند، باید نگرانی‌های امنیتی ترکیه را مدنظر قرار دهند.

رئیس جمهور ترکیه یادآور شد عضویت در ناتو با مسئولیت‌هایی همراه است و اگر بناست سوئد و فنلاند به عضویت ناتو درآیند، باید نگرانی‌های امنیتی ترکیه به عنوان عضو ۷۰ ساله ناتو را در نظر بگیرند.

گفتنی است که از ۱۸ ماه ماه، می فنلاند و سوئد پس از دهه‌ها بی طرفی، به بهانه‌های امنیتی و جنگ روسیه و اوکراین درخواست خود برای عضویت در ناتو را مطرح کردند. با این حال ترکیه با استناد به حمایت دیرینه هلسینکی و استکهلم از گروهک پ ک ک، که آن را تهدیدی جدی برای امنیت ملی خود تلقی می‌کند، روند بررسی درخواست‌های عضویت هر دو کشور را مسدود کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور سوئد ناتو عضویت مذاکرات حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترفند روباه قرمز برای شکار موش کور (فیلم) شکار دیدنی روباه توسط سیاه گوش (فیلم) دوستی جالب جغد و روباه (فیلم)

دیگر خبرها

  • امباپه در زمین درست مثل رونالدو است
  • لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران (فیلم)
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • (ویدئو) لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو