Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:04:21 GMT

تشریح پروژه‌های بسیج سازندگی در فارس

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۶۹۴۱

تشریح پروژه‌های بسیج سازندگی در فارس

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس به تشریح پروژه‌های در دستور کار سازمان در بخش آبرسانی، اشتغال، راه و مسکن در استان پرداخت.

اسماعیل قزل سفلی عصر چهارشنبه ۸ تیر در نشست فرمانداران شهرستان‌های فارس که در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد، با اشاره به سبک مدیریتی شهید بهشتی و استفاده ویژه از تمام ظرفیت‌ها بیان کرد: مجموعه بسیج سازندگی تکلیف خود می‌داند در مردمی سازی رویکردهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی کمک رسان باشیم متولی اصلی محرومیت زدایی دولت است و بسیج به عنوان یک بازوی کمک کننده به شمار می‌رود و بسیج سازندگی ظرفیتی دارد که میتواند در کنار تمام ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از بسیج سازندگی فارس، او افزود: بسیج سازندگی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب اسلامی را رسالت خود می‌داند و دارای یک برنامه مشخص و معین در این زمینه، تحت عنوان برنامه جامع محرومیت زدایی مردم پایه است که روستاها و حاشیه‌های شهر نقطه هدف این برنامه است و در حوزه زیر ساختی و عمرانی به دنبال اجرای برنامه‌ها در ۴ مسئله آب، راه روستایی، اشتغالزایی و مسکن می باشد. مطمئنا رفع مشکلات در این ۴ مهم می‌تواند در توسعه و پیشرفت روستاها و جلوگیری از مهاجرت و پایداری مردم در روستاها کمک کننده باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به برنامه ۵ ساله بسیج سازندگی برای کمک رسانی به روستائیان در مسائل چهارگانه  آب، راه، اشتغال و مسکن گفت: طرح جهاد آبرسانی یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که در این زمینه در حال اجراست و به دنبال رفع مشکل آب ۳۷۲ روستای ۲۰ شهرستان فارس است که طبق تفاهم نامه ای بین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت نیرو و توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود.

قزل سفلی با اشاره به اینکه جهاد آبرسانی مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و در مدت ۳۰ ماه انجام خواهد شد، عنوان کرد:  انتظار می‌رود فرمانداری‌ها در راستای تسریع عملیات اجرایی این ۳۴ مجتمع آبرسانی و ۱۱ پروژه تک روستایی، همه ظرفیت‌های پیرامونی شهرستان را بسیج کنند و این ظرفیت در کنار بسیج قرار گیرد.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس با اشاره به سیاست‌های ۲۴ بندی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده‌اند، اظهار کرد: در عرصه‌های مختلف کار آفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی ورود کرده‌ایم که با تسهیل گری و توانمند سازی و اجرای طرح‌های مختلف مانند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، ایجاد قطب های صنایع تبدیلی، راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی، پنل های خورشیدی ۵ کیلو واتی و ... کمک کننده به ادارات و نهادهای مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی باشیم و در واقع یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم بسیج سازندگی است.

قزل سفلی احداث مسکن محرومین را از دیگر برنامه‌های هدفمند این سازمان در سال جاری نام برد و گفت: در این حوزه از ظرفیت قیر رایگان برای کمک به راه‌های روستایی و از ظرفیت گروه‌های جهادی برای احداث مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسيج سازندگي اقتصاد مقاومتی مسکن محرومین فارس استانی اقتصادی محرومیت زدایی بسیج سازندگی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، نشست خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با هدف تشریح برنامه‌ها و رویدادهای پیش‌روی جشنواره سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۰ در سالن جلسات مجتمع فرهنگی باغ زیبای تهران برگزار می‌شود.

جشنواره امام رضا (ع) که هر ساله با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود، امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های دقیق و نوآورانه، قصد دارد تا فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی و رضوی را به نمایش بگذارد. این رویداد به عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور و در بعضی از شاخه‌ها در سطح بین‌الملل به شمار می‌رود.

جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) فرصتی استثنایی برای هنرمندان، اندیشمندان و علاقه‌مندان به فرهنگ اسلامی و ایرانی فراهم می‌آورد تا دیدگاه‌ها و آثار خود را با جهانیان به اشتراک بگذارند.

فرهاد قائمیان که امسال مسئولیت مدیریت جشنواره را بر عهده دارد، در این نشست خبری به تشریح برنامه‌های متنوع و جذاب جشنواره خواهد پرداخت. از جمله برنامه‌های امسال می‌توان به جشنواره‌های شعر ویژه کودکان و نوجوانان، فارسی زبانان، عرب زبانان و ترک زبانان، جشنواره بین المللی عکس رضوی و همچنین جشنواره‌های مختلفی در زمینه‌های سرود، تئاتر، گرافیک، خوشنویسی، فیلم کوتاه و بخش ویژه روستایی اشاره کرد که همگی با محوریت زندگی و سیره امام رضا (ع) طراحی شده‌اند.

این جشنواره که همواره مورد استقبال گسترده مردم و هنرمندان قرار گرفته، امسال نیز به دنبال ایجاد فضایی برای تبادل فرهنگی و هنری و تقویت پیوندهای میان فرهنگ‌های مختلف است.

انتظار می‌رود که این دوره از جشنواره با حضور هنرمندان و شخصیت‌های برجسته فرهنگی از سراسر جهان، به یک رویداد ماندگار در تقویم فرهنگی ایران و جهان تبدیل شود.

این نشست فرصتی بی‌نظیر برای رسانه‌ها و عموم مردم خواهد بود تا از جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره مطلع شوند و در جریان آخرین تحولات فرهنگی و هنری قرار گیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • کانون بسیج هنرمندان آباده، کانون برتر فارس
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • خدمت حدود ۸ هزار جهادگر در ماه رمضان به مردم خراسان رضوی
  • ۷۸۶۰ جهادگر به مردم خراسان رضوی خدمت کردند