Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بیزینس اینسایدر، هم‌اکنون، دوربردترین وسیله نقلیه‌ای که در آمریکا در دسترس است، لوسید ایر ۱۶۹۰۰۰ دلاری است که نخستین سدان از یک استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا است. به‌گفته آژانس حفاظت از محیط‌زیست، این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند ۸۳۵کیلومتر را طی کند. بهترین خودروی بعدی سدان مدل S تسلا با برد تخمینی ۶۵۱ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک وسیله نقلیه الکتریکی که می‌تواند تقریبا هزار کیلومتر یا بیشتر را طی کند، یک گام به جلوی اساسی در فناوری باتری خواهد بود.

کوچک اما پرقدرت

شرکتCATL، بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری‌های EV در جهان و تامین‌کننده تسلا، می‌گوید که Qilin به لطف پیشرفت‌هایی که در زمینه شیمیایی و بسته‌ بندی باتری دارد، چندین تن انرژی را در یک بسته فشرده جمع‌آوری می‌کند. به‌گفته  CATL، باتری دارای چگالی انرژی ۲۵۵وات ساعت بر کیلوگرم است. شرکت CATL می‌گوید، این باتری جدید ۱۳درصد از باتری‌های ۴۶۸۰که تسلا اخیرا برای شاسی بلندهای مدل Y خود استفاده کرده است، قدرتمندتر خواهد بود.

هر وسیله نقلیه‌ای می‌تواند برد فوق‌العاده‌ای داشته باشد اگر به باتری کافی مجهز شده باشد، اما چالش اصلی وزن و اندازه آنهاست. سازنده خودرو باید مطمئن شود که باتری دوربرد، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند یا وزن زیادی ندارد. یکی دیگر از مزایای باتری Qilin به‌گفته CATL شارژ سریع‌تر آن است. این شرکت، اجزای خنک‌کننده مایع را بین سلول‌های باتری قرار داده، تا بسته باتری بتواند سریع‌تر خنک شود؛ بنابراین، تعداد دفعات شارژ فوق‌العاده سریع را بدون گرم شدن بیش از حد تحمل می‌کند. طبق ادعای CATL این باتری فقط در ۱۰ دقیقه از شارژ ۱۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسد که بسیار سریع‌تر از تمام خودروهای برقی حاضر در بازار امروز است. همچنین درصورت فعال بودن قابلیت استارت یا همان تهویه باتری، این زمان کاهش یافته و به ۵دقیقه می‌رسد.

انتظار برای ورود به بازار

اما همه اینها فعلا در حد برآورد است و باید منتظر بمانیم تا نسل بعدی باتری به بازار بیاید تا عملکرد واقعی آن را متوجه شویم. هوزون و لی اتو، ۲ سازنده خودروهای الکتریکی چینی گفته‌اند که از باتری Qilin در خودروهای آینده استفاده خواهند کرد.

جالب است بدانید شرکت باتری‌سازی‌ CATL چین در کارنامه خود با خودروسازان بزرگی مثل فولکس واگن، ب‌ام و،Nio  و تسلا کار کرده و برای خودروهای برقی این شرکت‌ها باتری تولید می‌کند.

متناسب با پیشرفت چشمگیر این شرکت‌ها، باتری‌ساز چینی نیز برای حفظ مشتریان خود قدم در مسیر پیشرفت گذاشته است. آمار و ارقام منتشر شده نیز نشان از نقش پررنگ کمپانی CATL دارد.

البته شرکت CATL یک رقیب بزرگ به نام کمپانی بی‌وای‌دی (BYD) دارد. طبق گزارش‌ها BYD   نیز قرار است به لیست تامین‌کنندگان باتری برای شرکت خودروساز تسلا متعلق به ایلان ماسک بپیوندد. اگر این اتفاق رخ دهد، فشار بیشتری به باتری‌سازی‌ CATL وارد خواهد شد. نوع باتری‌های کمپانی بی‌وای‌دی برای عرضه به تسلا، لیتیوم-آهن-فسفات است و در سال ۲۰۲۰ رونمایی شده است. باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات در مقایسه با باتری‌هایی که دارای سایر ترکیبات هستند، از ایمنی بیشتری برخوردارند.

کد خبر 687145 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خودرو - جهانی باتری خودروی برقی چین ایالات متحده آمریکا خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو جهانی باتری خودروی برقی چین ایالات متحده آمریکا خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس

این رقابت ها  در هفت کورس یک دور هزار متری و ۶ دور هزار و ۲۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.


دور اول این رقابت‌ها با برتری یاسر آموت با اسب کی شاد میر همراه بود.

دور دوم آرمین آق آتابای با اسب اسپارتاکوس ترکان برنده شد.

دور سوم و چهارم عبدالحلیم قبادی با اسب کازوکی و اسب اشلی رز عنوان نخست را کسب کرد.

ابراهیم قره داشلی با اسب کلیور، بنیامین جرجانی با اسب نایس کاپ و محمدصفا مختوم نژاد با اسب آژاکس هم عنوان‌های برتر دور‌های پنجم، ششم و هفتم را کسب کردند.

برای روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس مبلغ ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا شد.

روز‌های دوم و سوم مسابقات این هفته نیز به ترتیب جمعه ۳۱ فروردین و شنبه اول اردیبهشت در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • فولکس واگن های ارزان می آید؟
  • معرفی برترین‌های روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • خودروهای چینی باکیفیت و چشم‌نوازی که به ایران نمی‌آیند /عکس
  • تسلا کارگرانش را اخراج می کند
  • تسلا نیروهایش را اخراج می کند