Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مشکلاتی که در چند روز گذشته باعث سردرگمی و نگرانی مردم در شهر ششتمد شده خبر تعطیلی تنها داروخانه این شهر است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یکی از مشکلاتی که در چند روز گذشته باعث سردرگمی و نگرانی مردم در شهر ششتمد شده است خبر تعطیلی تنها داروخانه این شهر است .

متأسفانه مجوز  تنها داروخانه شهر ششتمد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شده است به دلیل تقاضای مجوز در شهر دیگر باطل‌شده در روزگاری که مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، تعطیلی این  داروخانه بر نگرانی مردم افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از اهالی ششتمد در گفت‌وگو با صبح توس بابیان اینکه مردم در حال حاضر برای تهیه داروها و بسیاری از ملزومات مرتبط بهداشتی باید به سبزوار مراجعه کنند گفت: تنها داروخانه شهر ششتمد تا حدی نیازهای بهداشتی و داروهای موردنیاز شهروندان را تأمین می‌کرد که با تعطیل شدن تنها داروخانه شهر رنج سفر نیز علاوه بر بیماری به شهروندان تحمیل می‌شود.

وی ادامه داد: ما در ششتمد انتظار خبر حضور پزشک متخصص در درمان بستر ششتمد یا تجهیز این مرکز به امکانات و لوازم پزشکی را داشتیم اما متأسفانه امروز شاهد تعطیلی شدن داروخانه هم هستیم.
هرچند خدمات داروخانه، متعلق به بخش خصوصی است، اما مدیریت مجوزها و توزیع آن‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است و توقع داشتیم با مدیریت درست، کار را به‌جایی نرساند که شهرستانی چون ششتمد، حتی یک داروخانه هم نداشته باشد!

ارائه خدمات دارویی در مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی ششتمد

رضا آزاد مدیر روابط عمومی معاونت غذا و دارو در گفت‌وگو با صبح توس با اشاره به تعطیل شدن این مرکز و مشکلات پیش‌آمده  اظهار داشت :با توجه به ابلاغ و اجرای آیین‌نامه جدید تأسیس داروخانه توسط وزارت بهداشت در مردادماه 1400 و تأکید دولت و کمیسیون اصل نود بر اجرای این مصوبه مجوز برخی از داروخانه‌ها ابطال‌شده که ششتمد نیز در این دایره قرارگرفته است.

ابطال مجوز برخی از داروخانه‌ها شده که دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم مستثنا از این مورد نبوده و در همین راستا از سال گذشته تاکنون مکاتبات لازم در این زمینه توسط دانشگاه انجام‌شده است.

 وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر تلاش‌ها ، اقدامات و اطلاع‌رسانی کشوری جهت تأسیس داروخانه بخش خصوصی در ششتمد توسط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام‌شده که علیرغم حمایت‌های فراوان تاکنون هیچ‌گونه درخواستی ثبت نگردیده است.

آزاد بابیان اینکه معاونت غذا و دارو در حال تلاش برای ایجاد داروخانه جدیدی در ششتمد است تصریح کرد: در صورت عدم مشارکت بخش خصوصی طی یک ماه آینده، دانشگاه پس از اقدامات لازم شعبه داروخانه دولتی ولیعصر (عج) را در ششتمد راه‌اندازی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر داروخانه مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی این شهرستان تجهیز و خدمات دارویی در این مرکز به مردم شریف منطقه ارائه می‌کند.

گفتنی است راه‌اندازی مجدد داروخانه در کمترین زمان ممکن توقع حداقلی است که لازم است توسط دانشگاه صورت پذیرد چراکه تمام امکانات و خدمات درمانگاه‌ها، بدون وجود داروخانه، عملاً هیچ نفعی به حال مردم ندارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تنها داروخانه شهر ششتمد بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۵ هزار داروی وارفارین از ابتدای سال جاری در داروخانه‌های استان توزیع شد.

به گفته دکتر علی یادگاری از ابتدای سال بیش از ۱۵ هزار عدد داروی وارفارین در داروخانه‌های استان توزیع شد. این در حالی است که مصرف ماهانه وارفارین در استان ۱۰ هزار عدد است و با وجود توزیع چند برابری هنوز تا اشباع بازار فاصله داریم.

دکتر یادگاری افزود: با توجه به اینکه هیچگونه کمبودی در تهیه این دارو وجود ندارد و شرایط توزیع دارو در سطح استان مطلوب است، بیماران داروی وارفارین را به اندازه مصرف یک هفته تهیه کنند.

وارفارین از گروه دارو‌های ضد انعقاد خون است که موجب می‌شود خون راحت‌تر در رگ‌ها جریان پیدا کند.

سرپرست معاونت غذا و دارو نیز گفت: ظرفیت انبار داروخانه‌های استان برای سه تا چهار ماه آینده از شیرخشک مورد نیاز تکمیل است و امکان تهیه این قلم در داروخانه‌های استان به راحتی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • پرسشی از سخنگوی سازمان غذا و دارو؛ قیمت در داروخانه‌ها تغییر کرده است؟
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • تشخیص اقلام اصل از تقلبی تنها با اسکن یک بارکد
  • داروخانه یک ساختار بین‌المللی و قانونی برای ارایه خدمات سلامت است
  • هزینه‌کرد ماهانه ۶۰ میلیارد تومان در تامین درمان ایلام
  • هشدار جدی نسبت به کمبود دارو و سرگردانی مردم
  • هفته سلامت فرصتی بری معرفی خدمات سلامت