Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سید کمال لوح موسوی در حاشیه آئین روز جهانی مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از۱۰۰ هزار مصدوم شیمیایی در کشور داریم که ۶۸ هزار نفر این افراد در بنیاد شهید دارای پرونده هستند و از این تعداد نیز ۱۷ هزار جانباز دارای عوارض شیمیایی متوسط و شدید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمرکز این نهاد بر خدمت رسانی به ۱۷ هزار جانباز شیمیایی دارای عوارض است و به همین منظور سالانه حدود ۲۰۰ نفر از این جانبازان در آئین روز جهانی سالروز مبارزه با سلاح های شیمیایی از سوی این سازمان تجلیل می شوند.

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی گفت: در سال ۹۷ حدود ۸۰۰ مصدوم شیمیایی با عارضه شدید در کشور داشتیم که درسال جاری این رقم به ۵۰۰ نفر رسیده است که نشان دهنده فوت و یا شهادت خیل عظیم جانبازان ۷۰ درصد و رزمندگان و مجروحان شیمیایی به جامانده از هشت سال دفاع مقدس است.  

موسوی افزود: رفتار ۲ گانه غرب در برخورد با آسیب دیدگان سلاح های شیمیایی در ایران را محکوم می کنیم و مبارزه با اشاعه این سلاح ها در هر جای جهان را خواستار هستیم.

وی اضافه کرد: خیل انبوه جانبازان شیمیایی، سند مظلومیت ایران در مقابل رفتارهای دوگانه غرب در خصوص سلاح های کشتار جمعی و حقوق بشر است.

در این همایش از خانواده شهیدان شیمیایی بربری، فیض اردکانی، فرهانی، سقرلو، رست، کاوه، پای خسته، قایینی، شکری و دوستدار و جانبازان شیمیایی علی جلالی فرهانی، محمد باقرزاده، علی صلاحی، علی حسنی، قاسم حسنی، آخرتی، سید اسماعیل حسینی و آزاده سرافراز شیمیایی نعمت حسنی با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.  

در این همایش ۲۳۰ جانباز شیمیایی در اردویی سه روزه شرکت کردند که برگزاری همایش، زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و برگزاری کارگروه های تخصصی از جمله برنامه های آن بوده است.

برچسب‌ها جانبازان مشهد سیداسماعیل حسینی دفاع مقدس سلاح شیمیایی شکری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جانبازان مشهد جانبازان مشهد دفاع مقدس سلاح شیمیایی شکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید

منابع بلندپایه فاش کردند که جنبش حماس در هفته‌های اخیر پیشنهاد‌های زیادی برای تسهیل روند دستیابی به توافق آتش‌بس جامع در نوار غزه و تعیین خطوط سیاسی گسترده برای روند صلح فراگیر در منطقه دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، این منابع به روزنامه «رای الیوم» گفتند یکی از برجسته‌ترین پیشنهاداتی که جنبش حماس از کشور‌های عربی بانفوذ در منطقه دریافت کرده، خلع سلاح کامل تسلیحات نظامی خود و آماده‌سازی آن برای ورود به یک روند سیاسی بزرگ بوده است.

طبق گفته این منابع، پیشنهاد خلع سلاح جنبش حماس جدید نیست، اما اخیرا به اجبار به میز مذاکره بازگردانده شده است. طبق پیشنهادات دریافتی، حماس در ازای خلع سلاح، امتیازات سیاسی «معتبر» مربوط به اوضاع سیاسی داخلی فلسطین و همچنین حمایت قابل توجه کشور‌های عربی را به دست خواهد آورد.

این منابع همچنین فاش کردند که جنبش حماس این پیشنهاد‌ها را قاطعانه رد کرده و آن‌ها را عبور از خطوط قرمز خود می‌داند.

حماس در پاسخ به این پیشنهاد‌ها اعلام کرد آنچه در حال وقوع است، تحولات خطرناک و بی‌سابقه عربی در پرونده مسئله فلسطین است که در راستای شروط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش می‌رود.

«اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس نیز در سخنانی ایده خلع سلاح مقاومت را ساده‌لوحانه توصیف کرده و گفت: ایده خلع سلاح مقاومت ساده‌لوحانه است و حقایق را در نظر نمی‌گیرد و صحبت از کنار گذاشته شدن مقاومت فقط یک توهم است.

در همین راستا، «ابراهیم المدهون» نویسنده و محقق سیاسی عرب‌زبان تاکید کرد: صحبت درباره خلع سلاح دقیق نیست و طبیعی است که وقتی کشور فلسطینی تشکیل شود، هیچ جناح مسلحی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هدف حماس ایجاد کشور فلسطین است، اما نمی‌خواهد اشتباهاتی را که دیگر طرف‌های فلسطینی قبلا مرتکب شده‌اند، انجام دهد و مقاومت، اعطای امتیازات بزرگ را نمی‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • جانباز رودسری به همرزمان شهیدش پیوست
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری