Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس اختتامیه دومین سوگواره ملی فرهنگی هنری اباعبدلله الحسین(ع) و هفتمین یادواره سراسری بوی سیب حرم به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز شامگاه چهارشنبه ۸ تیر در آیین این اختتامیه بیان کرد: هویت دینی و ملی‌ به یکدیگر با نام اباعبدلله در ایران اسلامی گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی حفیظی با بیان اینکه جایگاه این نمادها و این هویت‌ها و این نمادهای ملی مذهبی در بین جامعه کاملاً مشخص و تثبیت شده‌ است، افزود: هنر، ادب و علم کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا این جایگاه را در بستر جامعه بیاورند.

او با بیان اینکه دانشگاه شیراز از سال ۹۴ یادواره بوی سیب حرم را به صورت دانشگاهی آغاز کرد، گفت: در این سال‌ها آرام آرام به صورت استانی و منطقه‌ای و از سال ۱۳۹۹ به همت این دانشگاه و وزارت علوم تحقیقات و فناوری به صورت ملی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: از ماه محرم  سال گذشته فرآیند دریافت اثر برای این سوگواره آغاز شد که اهداف مختلفی مثل شناختن و شناساندن قابلیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری دانشگاهیان را دنبال می‌کند همچنین استفاده از این ظرفیت برای معرفی مفاهیم بلند عاشورایی و کربلایی به آحاد جامعه نیز مدنظر بوده است.

به گفته حفیظی، یکی دیگر از اهداف شناساندن مباحث و مسائل مربوط به قیام اباعبدالله (ع) مثل عدالتخواهی، حق‌طلبی و اخلاق حسینی است.

او اضافه کرد: این اتصال بین  دانشگاه و جامعه از اهداف اصلی آموزش عالی است دقیقاً در همین سوگواره‌ها و جشنواره‌ها و آمدن دانشگاه پای کار جامعه و صنعت است که متبلور می‌شود.

مهدی مومن‌زاده، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: اختتامیه آغازی برای دوره بعد آن است از این جهت افراد فعال در حوزه فرهنگی دانشگاه شیراز  همگی برای یک حرکت بزرگ و یک جهش در بین‌المللی کردن این سوگواره تلاش می‌کنیم.

او گفت: با شعار اللهم عجل محیای محیا محمد و آل محمد این شعار را که سر لوحه سبک زندگی اسلامی ایرانی است در بین هنرمندان جهان تشیع کمک گرفت و یاری آنها را جلب کرد و در بین کشورهای شیعه این حرکت سوگواره گسترده شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: بخشی از آثار هنرهای تجسمی مثل عکس، نقاشی و... به نمایش گذاشته می‌شود و در ایام پیش‌رو در مراکز مختلف شهری، استانی و ملی نمایشگاه ادامه خواهد داشت. آثار مختلف مثل شعر، داستان و بقیه آثاری که امکان نمایش بیرونی ندارد در فضای مجازی  ارائه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دانشگاه شیراز دانشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۳۲ شهید امدادگر اردبیل برگزار می‌شود

حمید قویدل در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل با حضور مقامات کشوری و استانی اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرایی این یادواره از ماه های گذشته انجام شده است و این رویداد فرهنگی همزمان با هفته هلال احمر با حضور خانواده های گرانقدر ۳۲ تن از شهدای امدادگر استان، با مشارکت کارکنان و اعضا برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا پرداختن به یاد شهید و پیام شهید است و این مهم باید با انتقال پیام شهیدان برای نسل های فعلی و آینده انجام شود.

کد خبر 6080408

دیگر خبرها

  • اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه یادواره شهدای دانش آموزی
  • یادواره ۳۲ شهید امدادگر اردبیل برگزار می‌شود