Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-20@03:50:30 GMT

آلمان رکورددار است، کره جنوبی آبروی آسیا است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۸۲۷۴

کره جنوبی تنها تیم آسیایی است که به نیمه نهایی جام جهانی رسیده است

در تاریخ جام های مختلف جام های جهانی 24 تیم موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شده اند که در این میان اروپا با 18 نماینده در صدر است.

به گزارش طرفداری، کشور آلمان در این عرصه با 13 حضور بین 4 تیم برتر یک رکورد رویایی خلق کرده است.

بعد از آلمان تیم ملی برزیل با 11 و ایتالیا با 8 حضور در نیمه نهایی رکورد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرانسه با 6، اروگوئه با 5، آرژانتین، هلند و سوئد با 4 و انگلستان با 3 حضور در نیمه نهایی دیگر تیم های برتر در این زمینه هستند.

کشورهای پرتغال، اتریش، مجارستان، لهستان، یوگسلاوی سابق، چکسلواکی سابق، اسپانیا، کرواسی و بلژیک با 2 حضور در این مرحله و کشورهای شوروی سابق، آمریکا، شیلی، ترکیه، بلغارستان و کره جنوبی با یک حضور در این مرحله در رده های بعدی قرار گرفته اند.

بعد از اروپایی ها با 18 کشور، آمریکای جنوبی با 4 نماینده و کشورهای آسیایی و آمریکای شمالی با یک نماینده قرار گرفته اند.

از میان 24 تیمی که امروز به جام جهانی 2022 صعود کرده اند، 9 کشور شامل ایتالیا، سوئد، اتریش، مجارستان، چک، روسیه، شیلی، ترکیه و بلغارستان در جام جهانی دوره اخیر که در کشور قطر برگزار خواهد شد حضور نخواهند داشت.

 

اخبار داغ 

شادی گل معروف محمد دانشگر در لباس سپاهان! / عکس واکنش باشگاه پورتو به قرار گرفتن طارمی در تیم منتخب فصل ناصر الخلیفی پشت پرده لغو بازی بارسلونا و آاس رم! روملو لوکاکو آماده پیوستن به اینتر / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: نیمه نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ تعویق مصاف العین با الهلال به چهارشنبه


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد به علت وضعیت آب و هوایی نامناسب در امارات و به راه افتاد سیل در این کشور تصمیم گرفت دیدار تیم‌های العین امارات و الهلال عربستان را با یک روز تاخیر برگزار کند.

برنامه جدید مسابقات به این شرح است:

دور نیمه نهایی - مرحله رفت:
 منطقه غرب - چهارشنبه ۲۹ فرورین:
- العین امارات - الهلال عربستان
منطقه شرق - چهارشنبه ۲۹ فرورین:
اولسان هیوندای کره جنوبی - یوکوهاما مارینوس ژاپن

این دوره بدون احتساب جام باشگاه‌های آسیا بیست و یکمین دوره محسوب می‌شود و بر این اساس در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه ایران به صورت ۳ + ۱ اعمال شد که تیم‌های پرسپولیس تهران (قهرمان لیگ و جام حذفی ایران ۲۰۲۳) و سپاهان اصفهان (نایب قهرمان لیگ برتر ۲۰۲۳) به همراه نساجی قائمشهر (برنده جام حذفی ایران ۲۰۲۲) در دور گروهی حاضر شدند و تیم تراکتور تبریز نماینده چهارم ایران در دور پلی آف با قبول شکست از تیم شارجه امارات حذف شد و تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران در دور گروهی حذف شدند. تیم سپاهان اصفهان نیز در دور یک هشتم نهایی از مسابقات کنار رفت.

تیم السد قطر نیز که محمد امین حزباوی مدافع ملی پوش ایرانی را در اختیار دارد از دور گروهی صعود نکرد. تیم اوراوا ردز ژاپن (قهرمان دوره قبل) نیز از دور گروهی حذف شد. در دور گروهی ۴۰ تیم حاضر در این دور در ۱۰ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شدند. از هر گروه تیم برتر به همراه ۳ تیم دوم برتر هر منطقه صعود کردند.

 تیم استقلال تهران - قهرمانی لیگ برتر ۲۰۲۲ و تیم سوم در سال ۲۰۲۳ - به علت مشکل کسب مجوز حرفه‌ای از این دوره حذف شد.

تیم اوراوا ردز ژاپن - قهرمان دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ - که نتوانست از لیگ ژاپن مجوز کسب کند، از سهمیه قهرمانی خود استفاده کرده و در دور پلی آف منطقه شرق شرکت کرد و به دور گروهی راه یافت.

دیگر خبرها

  • ملی پوشان ریکرو فردا راهی چین می‌شوند
  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا/ العین رکورد تاریخی الهلال را شکست
  • العین 3-0 الهلال؛ نیمه اول
  • لیگ قهرمانان آسیا| پیروزی اولسان در فینال رفت منطقه شرق
  • فرنگی‌کاران ایران بر بام آسیا
  • بارسلونا جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را از دست داد
  • بارسلونا جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ را از دست داد*
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ تعویق مصاف العین با الهلال به چهارشنبه
  • آغاز فوتسال جام ملتهای آسیا از امروز