Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@05:37:51 GMT

فال حافظ امروز با تفسیر دقیق؛ ۹ تیر

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۸۳۳۵

فال حافظ امروز با تفسیر دقیق؛ ۹ تیر

به گزارش اقتصادآنلاین، فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

چو آفتاب می‌ از مشرق پیاله برآید

ز باغ عارض ساقی هزار لاله برآید

نسیم در سر گل بشکند کلاله سنبل

چو از میان چمن بوی آن کلاله برآید

حکایت شب هجران نه آن حکایت حالیست

که شمه‌ای ز بیانش به صد رساله برآید

ز گرد خوان نگون فلک طمع نتوان داشت

که بی ملالت صد غصه یک نواله برآید

به سعی خود نتوان برد پی به گوهر مقصود

خیال باشد کاین کار بی حواله برآید

گرت چو نوح نبی صبر هست در غم طوفان

بلا بگردد و کام هزارساله برآید

نسیم زلف تو، چون بگذرد به تربت حافظ

ز خاک کالبدش صد هزار لاله برآید

شرح لغت: گلاله‌ی سنبل: به ضم اول زلف پیچیده و کاکل مجعد /رساله: به کسر اول کتاب /پردخوان: سفره‌ی مدور، گرد صفت مقدم خوان موصوف /برآید: بگنجد

تفسیر عرفانی:

چون آفتاب شرق از مطلع ساغر دمیده شود، از چهره‌ی ساقی هزاران لاله خواهد رویید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصود او از این شعر این است که عاشقان فقط با سعی و کوشش خود نمی‌توانند به منزلگاه حقیقی معشوق برسند و به لقای او دست یابند. بلکه باید از سوی دوست نیز حمایت گردند تا بلا و رنج از وجودشان ریشه کن شود و به خوشبختی دست یابند.

تعبیر غزل:

اگر می‌خواهی به مقصود خود برسی، باید پاک و صادق باشی، به خداوند توکل کنی و از او کمک بخواهی. به زودی به وصال خواهی رسید. البته نباید کاری انجام دهی که این فرصت از تو گرفته شود. اگر همت بلند نداشته باشی، فرصت‌ها را از دست می‌دهی.

منبع: فرارو لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر طالع بینی فال اخبار مرتبط فال ابجد روزانه امروز پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۴/۹ فال حیوان ماه تولد ۱۴۰۱/۴/۸ فال امروز پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ / مهر ماهی ها به این توصیه عمل کنند ۱۴۰۱/۴/۸ فال انبیاء روزانه امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۴/۸ فال ابجد روزانه امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۴/۸ فال روزانه شخصی؛ ۸ تیر ماه / خردادی ها امروز شاد خواهند شد ۱۴۰۱/۴/۸ آخرین ویدیو ها متلک های جناب خان به هندوانه خوردن رامبد جوان + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۱۰:۳۵ آب پاکی وزیر علوم؛ کنکور حذف شدنی نیست! ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۱۰:۲۹ دستگاه عجیب پوست کن سیب! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۱۰:۲۴ چرا قرارداد وریا غفوری با استقلال تمدید نشد؟ ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۰۹:۱۴ تصویری بی‌نظیر و زیبا از کوسه نهنگ در شب ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۰۹:۱۱ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۰:۵۵ فال حافظ امروز با تفسیر دقیق؛ ۹ تیر ۱۰:۵۱ قیمت دلار امروز ۹ تیر ماه ۱۴۰۱ ۱۰:۵۰ مسن ترین شهید خط مقدم جبهه کیست؟ + عکس ۱۰:۴۵ یک کارت انتخاب کن و از اتفاقات امروز آگاه شو ۱۰:۴۵ دختران از چه مردهایی متنفر هستند؟ ۱۰:۴۲ مهاجم خارجی پرسپولیس در راه تهران ۱۰:۳۹ چرا گادوین منشا پرسپولیسی نشد؟ ۱۰:۳۸ افزایش وبا در کردستان ۱۰:۳۷ کاربرد شگفت انگیز وسایلی که تا کنون نمی دانستید! + عکس ۱۰:۳۶ قیمت بنزین افزایش نمی یابد ۱۰:۳۵ چند نکته درباره تیم والیبال زنان سردار آزمون ۱۰:۳۴ تداوم گرمای هوا طی امروز و فردا ۱۰:۳۱ دروغ بزرگ درباره مهدی طارمی؟ ۱۰:۳۰ تاثیرات عجیب کرونا بر رفتار ۱۰:۲۹ آب پاکی وزیر علوم؛ کنکور حذف شدنی نیست! ۱۰:۲۹ چگونه همیشه خانه ای مرتب و تمیز داشته باشیم ۱۰:۲۴ دستگاه عجیب پوست کن سیب! + فیلم ۱۰:۱۸ جشن تولد ١۵سالگی اولین گوشی آیفون ۱۰:۱۱ ودیعه میلیاردی برای املاک شمال پایتخت! ۱۰:۰۸ متولدین کدام ماه زندگی شادتری دارند؟ ۰۹:۵۷ مرندی: مذاکرات دوحه شکست نخورده و ادامه دارد ۰۹:۵۶ مجسمه فردوسی دوررنگ شد، دلیل: شست و شوی نیمه کاره! ۰۹:۵۴ تاکید رییسی و پوتین بر توسعه همکاری ها ۰۹:۵۲ انحلال باشگاه خبرنگاران جوان تکذیب شد ۰۹:۲۴ با بودجه ۴ میلیارد‌ تومان در چه منطقه ای یک واحد نوساز بخریم؟ ۰۹:۱۴ چرا قرارداد وریا غفوری با استقلال تمدید نشد؟ ۰۹:۱۱ تصویری بی‌نظیر و زیبا از کوسه نهنگ در شب ۰۹:۰۶ دومین روز کنکور ۱۴۰۱؛ آغاز رقابت داوطلبان ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی ۰۹:۰۲ امضای قرارداد مهاجم پرسپولیس با تیم پرتغالی تکذیب شد ۰۹:۰۰ ناکامی احسان حدادی در کسب سهمیه قهرمانی جهان ۰۹:۰۰ قیمت موبایل سامسونگ چند؟ (جدول مشخصات) ۰۹:۰۰ نسخه جدید همراز و همراه بانک تجارت ویژه ios ۰۷:۳۰ ۴ روز سفر به آنکارا چقدر هزینه دارد؟ + جدول ۰۱:۰۴ فال ابجد روزانه امروز پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۵۶ متفاوت ترین خانه پایتخت که موجب حیرت خارجی ها شد! ۰۰:۴۸ این پسر ایرانی تبار، دختر شایسته جهان شد! ۰۰:۴۴ آکسیوس: مذاکرات دوحه بدون پیشرفت پایان یافت ۰۰:۴۱ رایزنی وزیر خارجه قطر و ایران درباره تحولات توافق هسته ای ۰۰:۳۹ کنعانی: باقری و مورا در تماس خواهند بود ۰۰:۳۶ تاکید روسای جمهور کشور‌های ساحلی دریای خزر بر عدم حضور نیرو‌های مسلح بیگانه ۰۰:۳۱ گزارش توییتری امیرعبداللهیان از حضور رییس جمهور در اجلاس سران خزر ۰۰:۲۹ علت روشن شدن چراغ هشدار ایربگ چیست؟ ۰۰:۱۹ پیش غذای محبوب ایرانی ها، جهانی شد ۰۰:۱۷ بنت نامزد انتخابات آتی نخواهد شد ۰۰:۰۷ استایل جدید خواهران حدید با سر کچل + عکس ۰۰:۰۳ دختران این کشورها بی شوهرند! ۲۳:۵۹ باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد ۲۳:۵۴ فال حیوان ماه تولد ۲۳:۵۳ تست جالب؛ هوش ریاضی خود را بسنجید ۲۳:۴۸ ۷ نشانه که خبر از گرفتگی رگ ها می دهد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالع بینی فال روزانه امروز ۱۴۰۱ ۴ ۸ فال تیر ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال شمع روزانه امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فال شمع روزانه از جمله فال‌های پرطرفداری است که افراد مختلف در زمینه پیش‌بینی امور و انجام کار‌های روزانه به آن رجوع می‌کنند. این نوع فال از طریق اشکالی که اشک‌های شمع در آب ایجاد می‌کند، تعبیر می‌شود. 

به گزارش «زی‌سان»، در ارتباط با فلسفه (چیستی) فال شمع باید توجه داشت که سوختن شمع به عنوان رخدادی در نظر گرفته می‌شود که در آن چهار عنصر آب، آتش، باد و خاک را با خود دارد. موم شمع عنصر خاک، شعله شمع عنصر آتش، دود عنصر باد و مومی که ذوب می‌شود عنصر آب است.

گفته می‌شود که شمع نماد یک خلقت کامل است که چهار عنصر اصلی را در کنار یکدیگر دارد و زمانی که این عناصر در کنار یکدیگر باشند، دعا برآورده و حاجت روا می‌شود. شاید همین باور موجب شده در مراسم عرفانی، مکان‌های مقدس، مراسم تولد و حتی عزاداری‌ها شمع را روشن کنند. غالبان در لحظه برافروختن شمع باید فرد حاجت، دعا یا آرزویی داشته باشد و بعد آن را خاموش کند. گفته می‌شود زمانی که شمع در حال سوختن است، دعا کردن شما به پرودگار متصل‌تر شده و استجابت دعا را بالا می‌برد. 

در فال شمع رنگ نور شمع، نحوه سوختن شمع و ذوب شدن آن اهمیت دارد. با این مقدمات آن‌چه در ادامه خواهد آمد فال شمع امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای متولدین ماه‌های مختلف است.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین فرودین

در تعطیلات به یک سفر خواهید رفت. ممکن است آن منطقه خوش آب و هوا باشد. شخصی نسبت به پیمان دوستی خود با شما وفادار است و صمیمیت خود را حفظ خواهد کرد و برای ادامه این صمیمیت تلاش می‌کند.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

 بزودی مسیری را در زندگی انتخاب خواهید کرد که مثبت و روشن است و با نتیجه‌ای عالی همراه است. تردید به خود راه ندهید.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

بهره یا سودی که از نظر مالی منتظرش بوده و یا هستید به شما خواهد رسید. در برخورد با مشکلی در حال حاضر دارید، بی احتیاط عمل نکنید. خداوند از شما حمایت خواهد کرد.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

در برخورد با مشکلی در حال حاضر دارید، بی احتیاط عمل نکنید. خداوند از شما حمایت خواهد کرد. شما در زندگی فردی و اجتماعی خود در مسیر روشنی قرار خواهید گرفت.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین مرداد

یک یا دو در بسته یا مشکل برای شما به خوبی با کمک یک شخص و تلاش خودتان بر طرف خواهد شد. نگرانی نداشته باشید.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

همسر شما برای یک ماموریت کاری سفری به خارج از کشور خواهد داشت. از جانب یک شخص مقام دار و که دارای موقعیت اجتماعی ویژه‌ای است در حق شما ارفاق بزرگی خواهد شد.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین مهر

از حادثه یا خطری جزیی به طور کامل و به موقع نجات پیدا می‌کنید. یک پیشنهاد شغلی به شما خواهد شد که توام با موفقیت و سود مالی بسیاری خواهد بود.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

شخصی برای شما قدم خیری خواهد برداشت که در زندگی فردی و اجتماعی شما بسیار موثر است و شما را به آرامش لازم خواهد رساند و باید قدر دان لطف و محبت او باشید.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

از صحبت‌ها و حرف‌های یکی از اعضای خانواده یا دوستان یا بستگان ناراحت می‌شوید که با مورد نوازش قرار گرفتن و مورد حمایت واقع شدن فردی، این تیرگی و کدورت بر طرف خواهد شد.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین دی

از صحبت‌ها و حرف‌های یکی از اعضای خانواده یا دوستان یا بستگان ناراحت می‌شوید که با مورد نوازش قرار گرفتن و مورد حمایت واقع شدن فردی، این تیرگی و کدورت بر طرف خواهد شد.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

تحت تاثیر یک سازش یا آشتی دوستانه پس از یک قهر و جدایی عاطفی، به آرامش بسیار دست خواهید یافت.

فال شمع ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

هفته آینده برای شما بسیار خوب و شادی آفرین خواهد بود. داوری و قضاوت نادرست و غیر عادلانه‌ای در باره شخص شما می‌شود، اما فورا از شما دلجویی خواهد شد.

tags # فال شمع ، فال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ساعت دقیق بازی استقلال و شمس آذر قزوین امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (31 فروردین)
  • فال حافظ امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ساعت دقیق پخش بازی میلان و رم امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • ساعت دقیق پخش بازی لیورپول و آتالانتا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (30 فروردین)
  • فال حافظ امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (29 فروردین)
  • فال شمع روزانه امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر