Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از تداوم هوای گرم در بیشتر مناطق کشور طی امروز و فردا، خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با تداوم هوای گرم حاکم خواهد بود، اظهار کرد: امروز در استان‌های تهران، البرز و قزوین به سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و گردوغبار، کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز شنبه در برخی مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، یکشنبه و دوشنبه علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان، به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کاهش چهار تا شش درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتاً شدید، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و از امروز تا یکشنبه به تناوب دریای خزر و شمال و مرکز خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وی با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق جنوب غرب، شنبه در برخی مناطق جنوب غرب و شرق سمنان، یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش سرعت وزش باد، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود، تصریح کرد: یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی کشور دما بین چهار تا شش درجه کاهش می‌یابد.

اهواز گرم‌ترین و زنجان سردترین مراکز استان کشور

ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اضافه کرد: آسمان تهران فردا دهم تیرماه، صاف و همراه با وزش باد ملایم و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و طی شنبه یازدهم تیرماه، صاف و همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گردوخاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا نهم و دهم تیرماه، اهواز با دمای ۵۰ و ۴۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و زنجان با دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 585060

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افزایش دما و غلظت آلاینده های هوا افزایش دما و رطوبت افزایش دمای هوا در کل کشور افزایش دما در شهرهای ایران وزش باد شدید و خیزش گردوخاک خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی بارندگی شدید وزش باد و کاهش دما کاهش دمای هوا در استان های ایران کاهش دما در شمال و شرق ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کاهش کیفیت هوا برخی مناطق وزش باد شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه‌روز گذشته تا صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی از شهرضا با ۱۲ میلیمتر، سمیرم ۹.۷ میلیمتر، مبارکه ۸.۴ میلیمتر، زرین‌شهر ۷.۷ میلیمتر، شهر اصفهان ۵.۳ میلیمتر، کبوترآباد ۴.۳ میلیمتر، نجف آباد ۳.۴ میلیمتر و ورزنه ۲.۴ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان دهنده خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز از استان و پایدار شدن شرایط جوی تا اواسط روز جمعه ۳۱ فروردین است.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، امروز به ویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق استان، بارش پراکنده و گاهی وزش باد به نسبت شدید و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

امینی با بیان اینکه به تدریج از بعدازظهر امروز کاهش ابر را شاهد هستیم، گفت: از فردا پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه جو پایدار خواهد بود اما از عصر جمعه به تدریج با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته آینده خواهیم بود.

به گفته وی، ناپایداری‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب مورد انتظار است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای کمینه طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۶ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

امینی اضافه کرد: آران و بیدگل با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای سه درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6081267

دیگر خبرها

  • لاله زار سردترین ایستگاه سرد کشور
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • شروع بارندگی در استان یزد
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید