Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت روز صنعت و معدن انجام شد، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در حوزه صنعت از استان های خوب کشور است به طوری که از لحاظ صنعتی استان پیشرو در کشور هستیم.

وی با بیان این که صنعت آذربایجان شرقی متکی بر بخش خصوصی است، گفت: برخلاف استان هایی که در تراز اول کشور قرار دارند در آذربایجان شرقی کمترین سرمایه گذاری بخش دولتی انجام شده که این موضوع یک مزیت برای استان محسوب می شود چرا که اقتصاد بخش خصوصی، اقتصادی پویا، بهره‌ ور و مردمی‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ ذخایر معدنی در رتبه نخست کشور قرار دارد ولی از نظر تعداد معادن فعال در جایگاه سوم هستیم.

پرنیان افزود: با توجه به این که در طول سال های گذشته حوزه معدن زیر سایه بخش صنعت استان مورد کم توجهی قرار گرفته بنابراین اکنون در دولت سیزدهم، با همراهی سازمان صمت، تیم اقتصادی استان، اتاق بازرگانی تبریز و تمام نهادهای مرتبط مقرر شده نگاه ویژه‌ای به بخش معدن داشته باشیم.

آذربایجان‌شرقی بهشت معادن مس و طلا

وی با بیان این که در حوزه معدن به ویژه در بخش فلزات ظرفیت بسیار زیادی وجود دارد، گفت: آذربایجان شرقی بهشت معادن مس و طلا است چرا که ارزش افزوده بیشتری دارد و صنایع پایین دستی زیادی در این استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: با تکمیل فعالیت معادن مس، طلا و نفلین سینیت اقتصاد استان متحول خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در حوزه صادرات ششمین استان کشور هستیم، افزود: البته بخشی از کالاهای صادراتی از سایر استان ها صادر می شود.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی یک استان صادرات محور است و بازرگانان و تجار سرشناس و خوبی دارد.

پرنیان با بیان این که ۱۵۰ هزار واحد صنفی در استان وجود دارد، گفت: باید نگاهمان را به حوزه کسب و کار، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان تغییر دهیم تا بستر مناسبی برای فعالیت و تولید فراهم شود.

وی به اهمیت همکاری و همراهی تمام دستگاه های متولی اشاره کرد و افزود: موضوع تولید و سرمایه گذاری یک موضوع چند وجهی است بنابراین برای جلوگیری از فرار سرمایه گذاران باید نگاه بخشی‌نگری را کنار بگذاریم.

تولید ثروت با فعال کردن توانمندی‌های جدید اقتصادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: اگر تمام کارها را در چهارچوب قانونی انجام دهیم فعالیت معادن علاوه بر آبادانی منطقه، موجب تولید ثروت، احداث طرح های عمرانی، ارتقای سطح بهداشتی و رفاهی خواهد شد.

پرنیان ادامه داد: مواد معدنی پس از فرآوری و تبدیل به مواد دیگر ارزش افزوده بالایی ایجاد می کند که در ادامه این روند با تولید ثروت در کشور، قدرت پول ملی افزایش می یابد و افزایش قدرت اقتصاد موجب بهبود معیشت مردم می شود.

وی با اشاره به اهمیت شناخت نقاط ضعف و قوت حوزه های مختلف اقتصادی گفت: ابتدا باید مفاهیم اقتصادی را به خوبی تببین کنیم و به دید مشترک برسیم تا تاثیر این موضوع در این بخش نمایان شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که تمام برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس سند آمایش سرزمینی اتخاذ شود، اظهار کرد: با وجود تمام مسایل و مشکلات، بنای تولید و صنعت بر اساس سند آمایش سرزمین، مزیت ها و فرصت ها است برای مثال وقتی در استان ذخایر فلزات وجود دارد باید به سمت توسعه صنایع پایین دستی این حوزه حرکت کنیم.

فعالان اقتصادی بخش خصوصی در مسیر توسعه

پرنیان ادامه داد: صنعت استان یک صنعت درون زا است چرا که فعالان اقتصادی بخش خصوصی با نگاه واقعی و مبتنی بر بهره‌وری و پایداری فعالیت خود را توسعه می دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: امیدواریم با همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی مرتبط، فعالان و صاحبان کسب و کارها در استان با کمترین مانع، مسیر تولید خود را توسعه دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی تبریز بخش خصوصی روز صنعت و معدن اتاق بازرگانی معدن مس سونگون معدن طلای اندریان نفلین سینیت سراب کسب و کار فرار سرمایه گذاری سند آمایش سرزمینی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی معدن و تجارت آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت بخش خصوصی معادن مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید