Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@16:06:53 GMT

۲۲۰ بیمارستان در کشور در دست تکمیل

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۹۳۳۹

۲۲۰ بیمارستان در کشور در دست تکمیل

وزیر بهداشت گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان به توسعه بیمارستان‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش ایران اکونومیست، بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان سیدالشهدای اصفهان در جمع خبرنگاران، گفت: ۲۲۰ بیمارستان در کشور در دست تکمیل داریم که بهره‌برداری از آن‌ها اولویت  وزارت بهداشت  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  از بیماری سرطان به عنوان یکی از مشکلات شایع در جهان  یاد کرد و افزود: روز گذشته توافق شد  هیچ تغییری در وضعیت تامین داروهای سرطان از نظر  ارز ترجیحی  صورت نگیرد.  امروزه مراکز متعددی برای پیشگیری و درمان سرطان بانوان در نظر گرفته شده است تا این بیماری در مراحل ابتدایی  شناسایی شود و به  کاهش  و درمان مؤثر سرطان سینه بینجامد.

به گزارش ایران اکونومیست، همچنین در بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان سیدالشهدای اصفهان،  پنج طرح تخصصی این بیمارستان، اعم از طرح های توسعه خدمات تخصصی این بیمارستان، توسعه خدمات درمانی، توسعه بخش‌های بالینی،   توسعه خدمات رادیو آنکولوژی و توسعه خدمات تشخیصی افتتاح شد.

بنابر گزارش وبدا، ساخت، تجهیز و راه اندازی اتاق آماده سازی ایمن و استاندارد داروی شیمی درمانی با زیر بنای ۶۰ متر مربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال با کمک خیرین، احداث ساختمان توسعه بخش رادیو انکولوژی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع، بهره برداری از دستگاه سی تی سیمولاتور با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و تجهیز و بهره برداری از بخش پیوند سلول‌ های بنیادی با ۶ تخت استاندارد و  قابلیت پیوند اتولوگ و آلوژن با زیر بنای ۵۲۰ متر مربع با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بازسازی بونکر شماره ۲ و همچنین نصب، راه اندازی و بهره برداری از دستگاه شتاب دهنده توموتراپی (Radixact۹) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال، از دیگر طرح هایی بود که با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان تخصصی شهدای اصفهان به بهره برداری رسید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزارت بهداشت ، بیمارستان ، سرطان ، ارز ترجیحی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت بهداشت بیمارستان سرطان ارز ترجیحی بهره برداری میلیارد ریال توسعه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از مطالبات جدی مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی اسلامشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد چهارمین بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر در دو سال گذشته هستیم.

وی گفت: تکمیل و راه اندازی این بیمارستان مدرن یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان است که امیدواریم در اسرع وقت شاهد افتتاح و آغاز خدمات دهی آن به مردم باشیم.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: در این بازدید میزان پیشرفت ساخت بیمارستان، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن و آخرین وضعیت تأمین تجهیزات و نیروی انسانی و کادر درمانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و تسریع در تکمیل این بیمارستان و رفع برخی نواقص مورد تاکید وزیر بهداشت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش بهرام عین الهی ظهر سه شنبه با حضور در اسلامشهر با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین حبیبی فرماندار شهرستان و قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از روند احداث و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد و میزان پیشرفت احداث این بیمارستان مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

گفتنی است ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، از سال ۱۳۸۸ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم مورد توجه جدی دولت قرار گرفت و امروز این بیمارستان با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت و درمان در صورت تأمین اعتبارات امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6080317

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از مطالبات جدی مردم است