Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر در نشست مجمع کمیته پیمانکاران انجمن سازندگان درخواست افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی نرخ‌های خرید تضمینی برق تجدیدپذیر را مطرح کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر، سید محمد جواد موسوی، نایب رئیس انجمن ساتکا در مجمع کمیته پیمانکاران انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر، به تشریح فعالیت‌های کمیته‌های انجمن برای سازندگان، پیمانکاران، تامین کنندگان، مشاوران و توسعه دهندگان پرداخت و گفت: با توجه به زمینه فعالیت این کمیته‌ها، اهمیت آنها در پیشبرد اهداف انجمن بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی حضور نزدیک به ۱۰۰ شرکت پیمانکار از سراسر کشور در این جلسه را یک ویژگی مثبت دانست که می‌تواند موجب تقویت کمیته پیمانکاران و تاثیرگذاری آن در سراسر کشور شود.

محمود کریمی عضو هیات مدیره انجمن نیز در این نشست به لزوم ساماندهی پیمانکاران توسط انجمن پرداخت و افزود: انجمن ساتکا(سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر) جلساتی را در شورای ارزیابی ساتبا(سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) داشته است و شاخص‌های ارزیابی تدوین شده‌اند. لذا انجمن کمیته ارزشیابی را تشکیل داده است که با کمک اعضای کمیته‌های پیمانکاران، سازندگان و ... بتواند این ارزیابی را انجام دهد و وندور لیست فعالین انرژی‌های تجدیدپذیر را منتشر کند.

وی افزود، کمیته پیمانکاران می‌تواند یک تقسیم‌بندی بین پیمانکاران پروژه‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر انجام دهد.

شهریار صابر، نایب رئیس دوم انجمن ساتکا نیز ضمن اشاره به اهمیت پیمانکاران برای توسعه بازار انرژی‌های تجدیدپذیر افزود: یکی از مهمترین کمیته‌هایی که تشکیل می‌شود، کمیته پیمانکاران است که شامل پیمانکاران کوچک و بزرگ می‌شود و امیدواریم بعد از تشکیل این کمیته بتوانیم مطالبات پیمانکاران سراسر کشور را پیگیری کنیم.

همچنین در این جلسه کارگروه تعیین نرخ انجمن ساتکا به بیان محاسبات خود در زمینه قیمت تمام شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر و محاسبات اقتصادی پرداختند و درخواست افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی نرخ‌های خرید تضمینی را مطرح کردند.

عدم تحقق برنامه‌های حوزه تجدیدپذیرها

محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مجمع کمیته پیمانکاران انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر ایران ضمن اشاره به اینکه دولت جدید ۴۰ هزار مگاوات نیروگاه برق را در برنامه خود دارد، گفت: طبق برنامه دولت ۱۰ هزار مگاوات از این نیروگاه‌ها باید نیروگاه‌های تجدیدپذیر باشد. در برنامه‌های دولت‌های قبلی نیز چنین اهدافی را داشتیم ولی همه آن حاصل نشد و اکنون کمتر از ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور احداث شده است.

میرتاج الدینی با ابراز امیدواری به اینکه وعده‌های دولت جدید در این خصوص عملی شود، اظهار کرد، این میزان نیروگاه تجدیدپذیر تحقق پیدا نمی‌کند مگر با میدان دادن به بخش خصوصی و با روش‌هایی که جذاب باشند و دولت جدید نیز برنامه‌هایی در این خصوص دارد. یکی از این برنامه‌ها باید اصلاح نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیر در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس باشد.

وی با اشاره به تفاوت نیروگاه‌های فسیلی و تجدیدپذیر، خاطرنشان کرد: دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر رفته است به گونه‌ای که کشور هند برنامه نیروگاه خورشیدی دو هزار مگاواتی دارد. اینکه ما زیر هزار مگاوات هستیم، یعنی فاصله ما خیلی زیاد است و به این معناست که باید همه جانبه حمایت شود.

این نماینده مجلس به امکان احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: خرید تضمینی برق خورشیدی با نرخ فعلی صرفه اقتصادی ندارد. درخواست ما از دولت این است که نرخ خرید تضمینی در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک حداقل ۵۰ درصد افزایش پیدا کند که رونق مجدد به این حوزه باز گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خريد تضميني نیروگاه های تجدیدپذیر کمیته پیمانکاران خرید تضمینی هزار مگاوات نیروگاه ها برنامه ها کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید

  آقای محمدرضا زارع برزشی در گفتگو با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما فعال کردن تعاونی‌ها و مجموعه‌های صادراتی را بهترین روش برای مشارکت‌پذیری مردم در تولید عنوان کرد.    وی مشارکت مردم در تولید را منوط به فراهم شدن اقتصاد شفاف، شرایط مساعد و امنیت اقتصادی دانست و افزود: برای تحقق این امر مردم بایستی فضای امن کسب و کار را به طور ملموس حس کنند و بدانند در صورت ورود به اقتصاد سرمایه‌ی خود را از دست نمی‌دهند.    بُرزشی به وظیفه مرکز صنایع خلاق و فرش ایران برای تحقق شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های مهمی با رویکرد افزایش مشارکت مردم و اشتغال و در نتیجه جهش تولید در سال ۱۴۰۳ در این مرکز هدفگذاری شده است.    وی با اشاره به لزوم بهره مندی از خلاقیت و نوآوری در پیشبرد صنایع گفت: عنصر خلاقیت در جهت تقویت صنایع و ایجاد کسب کار و تولید محصولات نوین با استفاده حداکثری از علم و دانش، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و خلق ثروت همچون جوامع صنعتی دیگر جز در سایه تعامل جدی و موثر دستگاه‌های مربوطه اعم از دانشگاه ها، مراکز علمی، واحد‌های صنعتی و دانش بنیان و دستگاه‌های متولی سیاستگذاری و حمایت کننده و قانون گذار میسر نخواهد بود.   رونمایی از برنامه راهبردی هنرصنعت فرش دستباف به زودی    ­سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران به اقدامات و برنامه‌های دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برنامه راهبردی در حوزه تخصصی اسباب بازی و سرگرمی، برنامه راهبردی در حوزه تخصصی طلا، نقره و جواهر و برنامه راهبردی در حوزه تخصصی البسه و تجهیزات ورزشی با برگزاری جلسات و اخذ نظرات کارشناسان مرتبط در بخش دولتی، خصوصی و انجمن‌ها سال گذشته تدوین شد و برنامه راهبردی هنر صنعت فرش دستباف نیز به زودی رونمایی خواهد شد.   وی همچنین به برنامه‌ها و اقدامات این مرکز در سال ۱۴۰۳ برای رشد تولید و مبارزه با کالای تقلبی و قاچاق در حوزه اسباب‌بازی، فلزات گرانبها و جواهرات، تجهیزات و البسه ورزشی و فرش دستباف اشاره کرد و افزود: ساماندهی کد تعرفه و آیسیک (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) این مرکز در رشته فعالیت‌های تعریف شده، پیگیری جدی طرح درج کد شناسه و رهگیری بر روی محصولات، کنترل صادرات و واردات به وسیله وضع قوانین تشویقی در کشور برنامه ریزی شده است.    براساس اعلام سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران؛ آمار واحد‌های تولیدی در رشته فعالیت‌های مختلف این مرکز در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشته است که براین اساس در رشته فعالیت طلا، نقره، جواهر و بدلیجات با ۷ درصد افزایش، اسباب بازی و سرگرمی ۱۰ درصد افزایش، در رشته فعالیت تجهیزات و البسه ورزشی در سه بخش تجهیزات ورزشی ۷ درصد افزایش، توپ‌های ورزشی ۱۱ درصد افزایش و چمن مصنوعی ۵۰ درصد افزایش و در حوزه فرش دستباف با ۱۱ درصد رشد تولید روبرو بوده ایم.

دیگر خبرها

  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی