Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ترحم مصری ظهر امروز در بازدید از حوزه‌های آزمون سراسری این دانشگاه اظهار کرد: آزمون سراسری امسال نیز طبق روال سال گذشته طی ۴ روز در حال برگزاری است؛ برگزاری آزمون گروه آزمایشی هنر صبح روز گذشته، گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۱ تیرماه برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضدعفونی کلیه حوزه‌های کنکور قبل از هر نوبت برگزاری آزمون، افزود: این آزمون در مرکز استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس آموزش‌وپرورش و در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، مشگین‌شهر، نمین و خلخال برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این‌که ۲۷هزار و ۵۴ داوطلب در استان اردبیل برای کنکور سراسری ثبت‌نام‌کننده داشتیم، تشریح کرد: از این تعداد ۱۶هزار و ۲۰۲ نفر زن و ۱۰هزار و ۸۵۲ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: ۲هزار و ۱۹۶ داوطلب در گروه آزمایشی هنر، یک‌هزار و ۶۰۷ داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۷هزار و ۳۳۴ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۲هزار و ۵۰۲ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی و ۳هزار و ۴۱۵ داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه در استان اردبیل طی این ۴ روز با هم رقابت می‌کنند.

مصری با اشاره به آمار داوطلبان شرکت‌کننده در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: یک‌هزار و ۲۰۵ داوطلب در گروه آزمایشی هنر، ۲هزار و ۵۷۲ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۲هزار و ۷۱۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی و یک‌هزار و ۹۳۴ داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه در حوزه دانشگاه محقق اردبیلی آزمون خواهند داد.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبیلی آزمون سراسری داوطلب در گروه آزمایشی علوم دانشگاه محقق اردبیلی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز مرحله اول آزمون سراسری با رقابت ۲۱ هزار و ۸۱۲ داوطلب در استان اردبیل خبر داد و گفت: از مجموع داوطلبان، ۱۳ هزار داوطلب زن و هشت هزار داوطلب مرد هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسماعیل چمنی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در اردبیل، گفت: این آزمون به مدت 2 روز و در نوبت صبح و عصر در حال برگزاری است که در 6 حوزه امتحانی داوطلبان رقابت نفس‌گیری را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: 50 درصد نمرات تأثیرگذار در کنکور امسال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان بوده و 50 درصد نیز نتایج آزمون سراسری در انتخاب رشته و تعیین محل تحصیل دانشجویان تأثیرگذار خواهد بود که امیدواریم در نوبت دوم نیز دانش‌آموزان بتوانند آزمون شایسته را سپری کنند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از اولین ساعات صبح امروز همکاران ما فضای مناسبی را برای داوطلبان فراهم کردند تا رقابت‌ها آغاز شود که در نوبت صبح داوطلبان رشته‌های ریاضی فیزیک، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

چمنی افزود: فردا نیز داوطلبان رشته‌های تجربی و انسانی در نوبت صبح و عصر با هم رقابت می‌کنند تا آزمون امسال در نوبت اول به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان 13 هزار داوطلب زن و هشت هزار داوطلب مرد هستند که امسال برتری محسوس داوطلبان خانم را نسبت به آقایان در استان اردبیل و به تبع آن در سراسر کشور شاهد هستیم.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: بیشترین داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت می‌کنند که 11 هزار و 256 داوطلب را شامل می‌شود که فردا ساعت هشت صبح آزمون گروه تجربی شروع می‌شود.

چمنی بیان کرد: 53 درصد داوطلبان در گروه آزمایشی تجربی و مابقی در گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در آزمون امسال رقابت می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: 60 درصد داوطلبان خانم و 40 درصد آقا هستند که امسال در 2 نوبت اردیبهشت و تیرماه رقابت خود را در قالب بزرگترین ماراتن علمی کشور انجام می‌دهند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: خانواده‌ها نیز سعی می‌کنند با آرامشی که به فرزندان خود منتقل می‌کنند، فضای خوبی را مهیا کنند که انتظار می‌رود از تجمع در جلوی محل برگزاری آزمون پرهیز کرده و به آرامش برگزاری آزمون سراسری تا حد امکان کمک کنند.

چمنی گفت: سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور سراسری را اواخر شهریورماه اعلام می‌‌کند تا راه‌یافتگان به دانشگاه‌ها بتوانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • ۲۱ هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان
  • رقابت ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در آزمون کنکور
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • رقابت ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری از فردا در مازندران