Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@14:17:46 GMT

سال گذشته 26 هزار جوان کرمانشاهی وام ازدواج گرفتند

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۹۴۹۴

سال گذشته 26 هزار جوان کرمانشاهی وام ازدواج گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های هفته ازدواج از دهم لغایت شانزدهم تیرماه در سراسر کشور و با شعار واحد «ازدواج آسان و آسمانی» اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن بزرگ ازدواج چهاردهم تیرماه برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم علاوه بر عقد نمادین یک زوج، تجلیل از خادمین عرصه ازدواج، مدیران مراکز مشاوره، مدیران بانک‌ها ارائه دهنده تسهیلات ازدواج، خیرین و سمن‌های فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه مأموریت این اداره کل در حوزه جوانان را چهار مورد اعلام و تصریح کرد: نظارت بر ارائه تسهیلات، نظارت بر مشاوره ازدواج، برگزاری کارگاه آموزشی پیش از ازدواج و برگزاری کارگاه‌های گوناگون در امر ازدواج از وظایف ماست.

رحیمی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۶ هزار ۶۹۷ نفر از جوانان موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شده از شبکه‌های بانکی به مبلغ ۲ هزار و ۲۵۷ هزار میلیارد تومان شده‌اند، گفت: پیش از سال ۹۷ دو مرکز مشاوره در استان فعال بود اما اکنون به ۱۱ مرکز رسیده است و ۶ مرکز نیز درحال کسب مجوزاند که تا پایان سال به ۱۷ مرکز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این هفته خدمات مشاوره کارگاه آموزشی بصورت رایگان برگزار خواهد شد تاکید کرد: در سال گذشته ۲۱۰ کارگاه برگزار شد که در سال جاری این عدد به ۳۰۰ کارگاه خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ضمن تقدیر از معاونت جوانان این اداره کل در موفقیت‌های کسب شده، بیان کرد: در حوزه جوانان با تلاش‌های این معاونت، از رتبه های آخر به رتبه‌های برتر و اول کشور رسیده‌ایم.

رحیمی با بیان اینکه ستادی برای حل مشکلات ازدواج جوانان وجود دارد که تمامی تصمیمات در آن اتخاذ و برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: موانعی برای ارائه تسهیلات ازدواج جوانان از سوی برخی از بانک‌ها وجود دارد که در این شورا حل خواهیم کرد.

وی با اشاره به وجود بزرگترین خانه جوان کشور در کرمانشاه، ادامه داد: در سفر پیش روی ریاست جمهوری، اعتبارات خوبی را درخواست و مصوب شده است که درصورت تخصیص، کرمانشاه آمادگی کاملی را در سطح ملی و جهانی خواهد داشت.

این مسؤول با بیان اینکه به‌صورت کارشناسی شده در تمامی حوزه‌ها برای سفر رئیس جمهور برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اظهار کرد: کم و کاست وجود دارد و منکر آن نیستیم، اما خبرها و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

رحیمی با بیان اینکه برخی از سیاه‌نمایی‌ها از چهره استان باعث مانع ورود سرمایه‌گذاران شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه خود ما نیز عامل آن هستیم اما باید از استاندار کرمانشاه در حمایت از ورزش و جوانان و همچنین تشویق به بیان خوبی های کرمانشاه باید تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه انتقاد حق مسلم اصحاب رسانه است و حتی برای بیان این انتقادات تقدیر می‌کنیم، افزود: اما عدم بیان خوبی‌های کرمانشاه قابل قبول نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: سفر ریاست جمهوری را در پیش داریم، لذا بجای فریاد زدن عدم داشته‌ها، فریاد مطالبه‌گری برای کسب داشته‌ها را بیان کنیم.

در ادامه این نشست، محمد حسین‌زاده معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه هرساله برای هفته ازدواج برنامه‌ریزی می‌شود، اظهار کرد: دستورالعمل کشوری برای این هفته وجود دارد که استان‌ها در فراخور خود برنامه‌ریزی می‌کنند اما هدف اصلی الگوسازی برای ازدواج جوانان است.

وی به ثبت ۱۵ هزار و ۵۲۲ واقعه ازدواج طی سال ۱۴۰۰ در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته علی رغم مشکلات، نزدیک به ۳۱ جوان زندگی مشترک خود را آغاز کرده امسال نیز تلاش می‌کنیم همین عدد رخ دهد. 

حسین‌زاده با اشاره به برگزاری مراسم نمادین عقد زوج موفق و جوان کرمانشاهی و همچنین تقدیر از یاوران امر ازدواج که در هفته آینده برگزار خواهد شد، بیان کرد: طبق آمار ارائه شده از بانک مرکزی، سه بانک تلاش بسیاری برای پرداخت تسهیلات ازدواج داشته‌اند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، برگزاری کارگاه پیش از ازدواج را بسیار مهم دانست و با بیان اینکه کارگاه‌ها باعث می‌شود تا جوانان با آگاهی کامل وارد زندگی شوند، تصریح کرد: باید مساعدت در تسهیل ازدواج جوانان را به امری همگانی تبدیل کنیم.

وی در پایان، تاکید کرد: مشکلاتی نیز وجود دارد اما همه باید تلاش کنیم تا موانع برداشته شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه صابر رحیمی جشن بزرگ ازدواج مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تسهیلات ازدواج ازدواج جوانان برنامه ریزی سال گذشته اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق کشتی: احتمالاً مرا با فوتبالیست‌ها اشتباه گرفتند

بهمن تیموری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت بد شغلی‌اش در کرمانشاه اظهار داشت: 4 سال است نیروی شرکتی آتش‌نشانی کرمانشاه هستم، با حقوق خیلی ناچیز. هر بار هم وعده و وعید تغییر شرایط و حقوق را دریافت می‌کنم، اما هیچ کدام انجام نمی‌شود.

شهرداری به یک عده کد می‌دهد، اما نوبت من که می‌رسد می‌گویند نمی‌شود؛ حالا اینکه چرا برای من نمی‌شود و برای بقیه می‌شود، نمی‌دانم. ظاهراً خون‌ آنها از من رنگی‌تر است. این همه سال در تیم ملی بودم و در میادین بین‌المللی مدال گرفته‌ام اما گویی اینها هیچ ارزشی ندارد.

وی با گلایه از مسئولان ورزش و هیئت کشتی کرمانشاه در خصوص بی‌توجهی به قهرمانان و عدم واگذاری سالن‌های ورزشی به آنها خاطرنشان کرد: چند وقت بود عده‌ای می‌گفتند از شهرداری یا تربیت بدنی سالن برای خودت اجاره کن، چون اگر خودم بخواهم سالن آزاد کرایه کنم ماهی 50-60 میلیون کرایه‌اش می‌شود که این از توان من خارج است؛ اما سالن‌هایی که از سوی شهرداری و تربیت‌بدنی اجاره داده می‌شود سهمیه قهرمانی ورزشکاران است و باید با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار بگیرد.

تیموری یادآور شد: 3-4 مرتبه این کار را از طریق تربیت‌بدنی پیگیری کردم، خیلی درد داشت که رئیس تربیت‌بدنی استان من را نشناخت و منشی‌اش من را به او معرفی کرد. مگر این استان چند قهرمان و ملی‌پوش داشته که رئیس ورزش آن یکی از این چند نفر را نمی‌شناسد؟ من که ورزشکارم، حتی تنیسورهای استانم را می‌شناسم، چون تعداد قهرمانان استان ما آنقدری نیست که شناختن آنها سخت باشد. بعد من را از این اتاق به آن اتاق پاس دادند و 2-3 تا سوله معرفی کردند. یکی از آنها که برای شهرداری بود، فقط 15 میلیارد تومان هزینه داشت برای اینکه راه‌اندازی شود، گفتم من این رقم را از کجا بیاورم، احتمالاً من را با فوتبالیست‌ها اشتباه گرفته‌اید! یک سوله دیگر معرفی کردند و گفتند برو این را ببین، سوله که چه عرض کنم، دو تا آهن‌پاره بود، گفتند این را درست کن! آن هم در یک محله پرت کرمانشاه. گفتم کشتی قضیه‌اش با سایر رشته‌ها فرق می‌کند، اکثراً از قشر ضعیف سمتش می‌آیند، سالن باید مرکزیت داشته باشد. بچه کرایه ماشین ندارد تا آنجا خودش را برساند. گفتند شرایط همین است.

عضو تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی نورسلطان تصریح کرد: سالن‌هایی که باید در اختیار قهرمانان استان قرار بگیرد را به کسانی که خودشان می‌خواهند می‌دهند. کاربری سالن دارابی در کرمانشاه اساساً کشتی است اما آن را به ورزش‌های دیگر داده‌اند. بعد در مورد وضعیت کشتی کرمانشاه می‌پرسند، در این وضعیتی که می‌بینید، همه مقصرند، از هیئت کشتی گرفته تا تربیت‌بدنی و... خود آقایان محبی را می‌گویم، که بیشتر از همه مقصرند. آنها باید دنبال ما بیایند که شرایط شغلی‌ات چطور است، بیا و کنار آن برای کشتی استان وقت بگذار و سالن را مهیا کنند، بعد در 3-4 سال معلوم می‌شود چه می‌کنم و آیا کشتی استان با کمک از قهرمانانش تغییر می‌کند یا نه.

قهرمان آسیا گفت: چند بار به اداره کل ورزش استان رفتم و جوابی نگرفتم، بعد از این همه پیگیری برگشتم سر خوانِ اول، همان‌جایی که بودم و هیچ اتفاقی نیفتاد. حالا فقط امیدوارم در خصوص وضعیت شغلی‌ام تغییری ایجاد شود و دوباره جواب سر بالا ندهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها نسبت به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • قهرمان سابق کشتی: احتمالاً مرا با فوتبالیست‌ها اشتباه گرفتند
  • ۱۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کردستان فعالیت دارند
  • ۱۷۱۷۶ کرمانشاهی در طرح پیامکی «زندگی با آیه‌ها» شرکت کردند
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • آکادمی گردشگری خوراک در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • جشن ازدواج آسان ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد برگزار شد
  • زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد