Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@06:15:56 GMT

نگاهی به بازار بورس تهران در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۶۹۷۱۶

نگاهی به بازار بورس تهران در هفته‌ای که گذشت

بازار سرمایه در آخرین هفته از خرداد ماه با افت و خیز‌های فراوانی همراه بود که در این گزارش می‌خوانید. در معاملات روز شنبه چهارم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۱۳ هزار و ۵۹ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۳۴ واحد رسید. اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۳۶۶ واحدی در سطح ۴۲۲ هزار و ۶۵۹ واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۸۶ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۵۸۴ واحد قرار گرفت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هشتمین روز متوالی منفی شد و ۳۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۳ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نماد‌های فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بیشترین خروج پول حقیقی را در اولین روز معاملاتی هفته داشتند.

در معاملات روز یکشنبه پنجم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۱۸ هزار و ۹۸۵ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۳۴۸ واحد رسید. اما شاخص هم وزن بورس با افت ۴ هزار و ۹۷۵ واحدی در سطح ۴۱۷ هزار و ۶۸۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۳۶ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۳۴۷ واحد قرار گرفت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای نُهمین روز متوالی منفی شد و ۵۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در ۶ روز کاری اخیر است. در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۲ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نماد‌های فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در معاملات روز دوشنبه ششم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۲ هزار و ۷۴۱ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۸۱ واحد رسید. اما شاخص هم وزن بورس با افت ۳۸۸ واحدی در سطح ۴۱۷ هزار و ۲۹۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲ واحد بالا آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۳۵۰ واحد قرار گرفت. شرکت فولاد خورستان که سهام آن با نماد فخوز در بورس تهران خرید و فروش می‌شود، هدف حمله سایبری قرار گرفت و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بدنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنابر ارزیابی کارشناسان ذیربط، شرکت فولاد خوزستان بدلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.» گفته می‌شود شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان نیز هدف حمله سایبری بوده‌اند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دهمین روز متوالی منفی شد و ۳۴۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.
در معاملات روز سه شنبه هفتم تیر ماه، شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۳۶۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز امروز روندی صعودی داشت و با ۳ هزار و ۷۹۷ واحد افزایش در رقم ۴۲۱ هزار و ۹۲ واحد ایستاد. معامله گران این بازار با انجام ۳۷۴ هزار معامله ارزش معاملات را به ۴۶ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال رساندند. پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و کشتیرانی جمهوری اسلا می‌ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس هم با ۸۸ واحد افزایش به ۲۰ هزار و ۴۳۸ واحد رسید. در این بازار ۲۱۸ هزار معامله به ارزش ۵۷ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، بهمن دیزل و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرا بورس گذاشتند.

در معاملات روز چهارشنبه هشتم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۷۱۶ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۱۷ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۳۸۸ واحدی در سطح ۴۲۱ هزار و ۴۸۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۷ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۴۱۱ واحد قرار گرفت. در معاملات تعداد نماد‌های سبز و قرمز بازار سهام تقریبا برابر بود، اما نماد‌های کوچک و متوسط عمدتا سبزپوش بودند و بزرگان افت قیمت داشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دوازدهمین روز متوالی منفی شد و ۴۳۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز گذشته افزایش ۶۷ درصدی داشته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت عملکرد بازار سرمایه در سال 1400 عملکرد بازار سرمایه در سال 1401 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد بیشترین خروج پول حقیقی روز متوالی منفی شد واحدی نسبت به روز شاخص هم وزن بورس معاملات روز واحد قرار گرفت واحدی ایستاد واحدی در سطح شرکت فولاد پالایش نفت واحد رسید تیر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار