Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی قناد روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت اول ذی‌الحجه (دهم تیر) سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که روز ازدواج نام دارد، افزود: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه پنج هزار و ۴۷۴ نفر در این استان متقاضی دریافت وام ازدواج بودند که از این تعداد هزار و ۱۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۶۰ نفر از زوجین استان متقاضی وام ازدواج بودند که ۱۲ هزار و ۶۲۴ نفر موفق به دریافت تسهیلات بانکی شده‌اند و بیش از ۸۲ درصد ثبت‌نام کنندگان، وام ازدواج خود را دریافت‌ کردند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی ادامه داد: در مجموع سال گذشته هزار و ۱۵۱ میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان وام ازدواج به متقاضیان استان پرداخت شده است.

وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان پنج وظیفه محوری و بنیادین درخصوص ازدواج جوانان انجام می‌دهد اما حل و فضل مسائل جوانان فرابخشی است و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

قناد افزود: ورود ما به مباحث مربوط به ساماندهی جوانان حالت نرم‌افزاری دارد و در همین راستا یکی از اقداماتی که انجام می‌شود، راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ مرکز تخصصی مشاوره در مرکز استان اظهار داشت: متقاضیانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی، مشاوره با گرایش خانواده، پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور باشند، می‌توانند برای دریافت مجوز مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده اقدام کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۴۲۲ مراجعه‌کننده از خدمات این مراکز استفاده کردند گفت: همچنین از ابتدای امسال ۳۱۸ مورد مشاوره در این مراکز انجام شده است.

وی به حمایت از تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه ازدواج با هدف آگاهی‌بخشی و بصیرت‌دهی به جوانان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۳ انیمیشن و هفت موشن گرافی با موضوع فرزندآوری، انتخاب آگاهانه، رسم و رسوم ازدواج، جهیزیه بلااستفاده، آشنایی با مراکز مشاوره، رژیم مصرف مجازی و حجاب رفتاری در خانواده تولید و حمایت شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۳۸ کارگاه آموزشی با حضور ۷۶۹ نفر از جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در سطح استان برگزار شده است.

وی از برگزاری ۱۱۰ عنوان برنامه در هفته ازدواج نیز خبر داد و افزود: در همین راستا مراکز تخصصی مشاوره در شهر بیرجند آمادگی دارند خدمات رایگان مشاوره ازدواج را به جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال ارائه دهند.

قناد جشن وصال به منظور تجلیل از زوجین، خیران و فعالان حوزه ازدواج، برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان، مسابقه کتابخوانی، کارگاه آموزشی پیش از ازدواج، ۴۰ عنوان برنامه‌های ورزشی، نشست تخصصی با صاحب‌نظران و زوجین جوان، گفت و گوی جوانان با مسوولان مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دیدار با ائمه جمعه، اهدای جهیزیه، رونمایی از چهار اثر فرهنگی و راه‌اندازی کمپین مشاوره رایگان را از جمله برنامه‌های هفته ازدواج ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ در خراسان جنوبی همیشه تعداد ازدواج از میانگین کشوری بالاتر و تعداد طلاق از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است گفت: در بررسی‌های انجام شده شهرستان‌های فردوس، قاینات، زیرکوه، طبس، بیرجند، بشرویه و سرایان در سال‌های اخیر رشد طلاق بیشتری به دلیل تغییرات فرهنگی داشته‌اند به همین جهت امسال تمرکز ما در برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج در این شهرستان‌ها است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی افزود: مجمع خیرین ازدواج در بیرجند با هدف شناسایی، تقویت و ساماندهی فعالان و خیران حوزه ازدواج راه‌اندازی شده و در استان نیز در مراحل پایانی است، در مجموع ورود خیران به مباحث ازدواج نسبت به مباحث دیگر بسیار کمتر است که باید جریان‌سازی شود تا خیران به عرصه خانواده توجه جدی‌تری داشته باشند.

برچسب‌ها قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هفته ازدواج خراسان جنوبی وام ازدواج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هفته ازدواج خراسان جنوبی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هفته ازدواج خراسان جنوبی وام ازدواج معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان تخصصی مشاوره وام ازدواج سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ شیوع بیماری‌های ژنتیکی، یک به دو هزار نفر در سال اعلام می‌شود، اما باید توجه داشت که بیماری‌هایی مانند سرطان، آسم و آلزایمر شیوع بیشتری دارد. از آنجایی که این بیماری‌ها وابسته به محیط هستند، لازم است با بررسی ژنتیک و محیط از بروز این بیماری‌ها پیشگیری شود و اگر فردی به این بیماری‌ها مبتلا شد، روش درمان خاص فرد به وی ارائه شود.

مریم اسلامی متخصص و مشاور ژنتیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ با اشاره به لزوم مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج برای زوجین، گفت: افراد به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ژنتیکی در بین خود و فرزندانشان باید مشکلات و بیماری‌های سه نسل گذشته خود را با متخصص ژنتیک در میان بگذارند. 

وی افزود: بررسی شجره‌نامه ۳ نسل قبل زوجین از قبیل مشکلات و بیماری‌هایی ازجمله بینایی، ناشنوایی، عقب‌افتادگی ذهنی، مشکلات استخوانی، ماهیچه‌ای، بیماری‌های خونی، انواع سرطان و انواع معلولیت‌های خانواده‌های پدری و مادری و بچه‌های آنها لازم است. 

متخصص و مشاور ژنتیک گفت: اگر افراد دارای این مشکلات باشند باید آزمایشات لازم را به همراه داشته‌باشند تا در کنار بررسی شجره‌نامه و جمع‌آوری اطلاعات، میزان خطر و مشاوره‎هایی که لازم است به افراد داده شود.

اسلامی افزود: در این مشاوره‌ها مشکلات روحی و روانی کم شدن یا زیاد شدن ژن‌های زنانه یا مردانه در فرزندان نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این مشاوره‌ها برای همه افراد لازم است، اما برای ازدواج‌های فامیلی تاکید بیشتری وجود دارد، چرا که در ازدواج‌های فامیلی تشابه ژنتیکی و اینکه زوجین می‌توانند ناقل سالم بیماری باشند، وجود دارد. همچنین این الزام برای افرادی که سابقه بیماری‌های ژنتیکی یا سرطان‌ها را در خانواده خود را دارند نیز مطرح است.

اسلامی با بیان اینکه همه مشکلات و بیماری‌های ژنتیکی لزوما از زمان تولد مشخص نیست، گفت: گاهی گمان افراد در دیر مشخص‌شدن بیماری‌های ژنتیکی یا بیماری حادثه‌ای مثل زمین خوردن کودک و مصرف داروی اشتباه بوده، در صورتی که علت آن بیماری ژنتیکی است.

مزایای ژن درمانی

وی افزود: از مزایای این مشاوره‌ها می‌توان در ابتدا به اصلاح ژنتیکی خود افراد و جلوگیری از مشکلات حرکتی و بیماری‌هایی مثل پارکینسون، تالاسمی، سندروم داون و.. اشاره و در ادامه باید از انتقال این بیماری‌ها به کودکان و نسل بعد جلوگیری کرد.

متخصص و مشاور ژنتیک گفت: در ایران از هر ۳۰ زوج یک نفر ناقل بیماری اس ام‌ای است و این اصلا ارتباطی با ازدواج‌های فامیلی ندارد، همچنین شیوع بیماری تالاسمی در دهه‌های اخیر باعث می‌شود همه افراد این مشاوره‌های ژنتیکی را انجام دهند تا در آینده، خود و کودکان آنها به این بیماری‌ها دچار نشوند.

اسلامی بابیان اینکه مانع‌شدن گروه خونی از ازدواج یک اشتباه رایج بین مردم است، تشریح کرد: در آزمایش خون قبل از ازدواج وجود ژن‌ها و دی ان ای‌های مشترک بیماری‌زا بررسی می‌شود ولی اینکه بعضی گروه خونی‌ها نمی‌توانند باهم ازدواج کنند وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند