Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:58:24 GMT

کالای ته لنجی از رده کالای قاچاق خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۰۶۱۸

کالای ته لنجی از رده کالای قاچاق خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی ظهر امروز ضمن حضور در بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از ظرفیت‌های اقتصادی آبادان، اروندکنار، چوئبده و خرمشهر بازدید و با فعالان اقتصادی با موضوع گمرکات و بنادر گفتگو کردیم.

وی افزود: مبادلات مرز نشینان از مدت‌ها قبل به عنوان یکی از موضوعات مهم برای رونق اقتصادی و منطقه‌ای در هیئت دولت مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد مبارزه با قاچاق کالا در کنار وزارت صمت و وزارت کشور مکلف شده بودند که آئین نامه‌ای برای ساماندهی مبادلات مرز نشینان به طور خاص مسئله ته لنجی تدبیر کنند که خوشبختانه این آئین نامه آماده شد و در هیئت دولت مورد برسی قرار گرفت.

خاندوزی بیان کرد: دو بند از این آئین نامه نیازمند مجوز فرا قانونی از سوی شورای هماهنگی سران سه قوه بود که ارسال شد و امیدواریم ظرف هفته‌های پیش رو در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، بندهایی که نیازمند مجوز قانون خاص دارد را تصویب کند.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: بر اساس مصوبه مطرح شده در هیئت دولت اتفاقی مهمی نیز رخ خواهد داد که مسئله ورود کالا به صورت ته لنجی به صورت منضبط، ثبت شده و شفاف در زمره ثبت گمرکی قرار خواهد گرفت و از رده کالای قاچاق خارج خواهد شد.

خاندوزی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد سفرهای سال لنج داران که محدود شده بود، افزایش بیکاری و ناراضایتی در پی داشت. با افزایش تعداد سفرهای سالانه میزان کالاهای که امکان ورود قانونی پیدا خواهد کرد.

وی گفت: با انواع کالاهایی که وزارت صمت برای استان‌ها جداگانه ابلاغ خواهد کرد اتفاق بسیار مثبتی با توجه به افزایش رونق و درآمد منطقه‌ای، صورت خواهد گرفت. امیدواریم این موضوع در کنار دیگر برنامه‌هایی که در استان خوزستان در حال پیگیری و انجام است به مسئله اشتغال و رونق اقتصادی کمک کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای از سوی وزارت اقتصاد برای راه اندازی افشور بانک (بانک‌های فرا ساحلی) در منطقه آزاد اروند وجود دارد، گفت: این موضوع باید برسی شود. ضمن اینکه سازمان منطقه آزاد اروند درخواستی در این خصوص داشته است

کد خبر 5527482

منبع: مهر

کلیدواژه: سید احسان خاندوزی امور اقتصاد و دارایی خوزستان وزارت امور اقتصادی و دارایی واردات ته لنجی بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد ایلام شیراز مواد مخدر ویروس کرونا سنندج بیرجند اردبیل قوه قضاییه آمار کرونا تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات در نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه افزود: برنامه‌های منطقه پیام، جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد و یکی از این موارد، ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

علی اصغر انصاری همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، عملکرد این مجموعه را فراتر از تکالیف تعیین شده دانست و همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده برشمرد .

اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ، با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده است که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده را در این منطقه بررسی کرد .

 

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان