Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر شهبازی گفت: با هدف جلب مشارکت عمومی برای حفاظت از آثار تاریخی امسال شاهد تشکیل سه انجمن میراث‌فرهنگی در شهرستان بودیم.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی کوثر از اجرای چهار مورد گشت مشترک با  نیروی انتظامی در راستای حفاظت از آثار تاریخی و جلوگیری از تخلفات در این حوزه خبر داد و گفت: در همین راستا دو جلسه نیز با فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی می گوید: دریافت دو مورد گزارش حفاری غیرمجاز و اقدام برای جلوگیری از تخلفات در این حوزه و نیز برپایی موزه آثار تاریخی از دیگر اقداماتی بوده که از ابتدای سال در حوزه میراث‌فرهنگی در سطح شهرستان انجام شده است.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد ، رستم داشی (سنگ رستم) ، داش حمام (حمام سنگی) ، سنج روپیر ، یخچال طبیعی (بوزلوخ) ، دربند روستای هواشانق ، سرمستان یا سلمستان ، دربند مشکول ، منبر مشکول ، پل فیروزآباد و سدهای خاکی از جمله سد خاکی قره قشلاق از آثار تاریخی و مناطق دیدنی این شهرستان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن میراث فرهنگی حفاظت از آثار تاریخی حفاری های غیرمجاز موزه آثار تاریخی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور


به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی اظهار کرد: به منظور انتخاب آثار فاخر صنایع‌دستی کشور توسط وزارت میراث‌فرهنگی، آثار تعدادی از هنرمندان را در مرحله استانی مورد داوری قرار دادیم در نهایت پنج اثر را به مرحله کشوری ارسال شد تا در کارگروه فنی معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی مورد داوری قرار گیرند.
از بین پنج اثری که از استان به مرحله کشوری ارسال شده بود، اثر خانم محترم ویسی در رشته گلیم‌بافی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور انتخاب شد.
گلیم هرسین دارنده نشان جغرافیایی بین‌المللی است و بیش از ۴هزار نفر در این شهرستان رشته گلیم فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نیاز محوطه تاریخی معبدآناهیتا کنگاور برای انجام کاوش‌های باستان‌شناسی
  • تاریخی‌ترین بنای فلاورجان
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت