Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:48:55 GMT

کارگاه آموزشی وقف در اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۰۹۱۵

کارگاه آموزشی وقف در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صابر طهماسبی بعد از ظهر پنجشنبه در کارگاه تخصصی وقف اظهار کرد: این کارگاه با حضور استاد سعید رحمانی از مدرسان و داوران بین المللی مسابقات قرآن کریم و اساتید و داوران کشوری و بین المللی استان اردبیل، در رشته وقف و ابتدا همزمان با جلسه هفتگی تلاوت قرآن کریم استاد رضا محمد پور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در مناطق مختلف اردبیل خبر داد و گفت: کلاس تفسیر قرآن با تدریس حجت الاسلام جمال تعدیلی در طول سال با حضور اقشار مختلف مردم اعم از برادران و خواهران در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل بیان کرد: در این جلسات که از سال‌های گذشته آغاز شده است، تفسیر قرآن از جز ۱ آغاز و در حال حاضر مشغول به تدریس جز ۳۰ قرآن می‌باشد که به صورت هفتگی در روزهای پنجشنبه به مدت ۱ ساعت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه جلسات تفسیر قرآن با هدف نشر و ترویج ترجمه، تفسیر، مفاهیم و فرهنگ غنی قرآن کریم بر مبنای کتاب تفسیر نمونه در اردبیل برگزار می‌شود، گفت: شرکت در این دوره برای عموم علاقمندان آزاد و به صورت رایگان ثبت نام می‌شود که پس از اتمام دوره ضمن اخذ آزمون، به قبول شدگان گواهینامه آموزش تفسیر قرآن اعطا می‌شود.

در ادامه محمدی رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: کارگاه آموزشی وقف و ابتدا و تبیین آئین نامه قرآن کریم با حضور سعید رحمانی مدرس و داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم برای شرکت کنندگان و داوران چهل و پنجمین دوره مسابقات شهرستانی اداره امور قرآنی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، استاد سعید رحمانی مدرس و داور بین المللی مسابقات قرآن کریم در تبیین اهمیت رعایت وقف و ابتدا در قرائت قرآن، در سخنانی گفت: وقف و ابتدا، فن با ارزشی است که با شناخت آن، کیفیت ادای قرائت معلوم می‌شود، از این جهت که قاری در چه محل‌هایی باید وقف کند که معنا تمام باشد، و از چه جاهایی باید شروع کند که معنا را مختل نسازد.

رحمانی افزود: وقف و ابتدا از فنون مهم قرائت قرآن است. همان طور که حضرت علی (ع) فرمودند آن، یکی از دو رکن ترتیل قرآن است، قاری قرآن با شناخت این فن جای وقف و ابتدا در آیات قرآن را می‌شناسد و با توقف و ابتدای بجا باعث تقطیع و تغییر معانی قرآن نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این کارگاه آموزشی داوران مسابقات قرآنی و جمعی از جوانان و علاقمندان کلام الهی برای فراگیری فنون قرائت شرکت کرده و از مباحث ارائه شده بهره بردند.

کد خبر 5527480

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل سعید رحمانی حضرت علی قران قرآن سازمان تبلیغات اسلامی بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد ایلام ویروس کرونا مواد مخدر بیرجند اردبیل سنندج شیراز قوه قضاییه آمار کرونا همدان اردبیل برگزار کارگاه آموزشی مسابقات قرآن وقف و ابتدا بین المللی تفسیر قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سرچهان، چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، سرچهان و بخش مشهد مرغاب شهرستان خرمبید به میزبانی سرچهان برگزار شد.
در این دوره از مسابقات، دانش آموزان در ۱۲ رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در تالار نگین شهر کره‌ای برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم دانش آموزان مدارس سرچهان طرح بوم و نشاط خود را به نمایش گذاشتند.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس و در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»