Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@17:02:15 GMT

خاموشی خانگی در همدان نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۰۹۴۱

خاموشی خانگی در همدان نخواهیم داشت

عبدالمجید دیناروند گفت: برنامه ریزی خاموشی‌ها در دست حوزه توزیع برق است، اما طبق پیش‌بینی‌ها و تامین برقی که نیروگاه شهید مفتح دارد خاموشی‌های خانگی یا طولانی مدت طی تابستان و ماه‌های آتی در پیش نداریم و لازم است مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

عبدالمجید دیناروند در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق گفت: نیروگاه مفتح ۱۰۰۰ مگاوات تولید برق دارد ونیروگاه شهید مفتح در بدترین روز‌ها و ایام گرم تابستان و هم‌چنین ایام کنکور در حالت آماده باش قرار دارد و به هیچ وجه نمی‌گذاریم مردم تحت فشار قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مصرف آب این نیروگاه از پساب بوده و نیروگاه شهید مفتح هیچ‌گونه تقصیری در کاهش آب زیرزمینی استان نداشته و شایعاتی که در رابطه با نیروگاه مطرح می‌شود بی‌مورد است.

دیناروند گفت: این نیروگاه یک درصد از آب زیرزمینی همدان برداشت می‌کند و اصلا با منطق و عقل جور در نمی‌آید که دشت کبودراهنگ با یک درصد برداشت آب زیرزمینی این نیروگاه خشک شود و قطعا دلایل بزرگ دیگری دارد.

او گفت: هر تبدیل انرژی با یک‌سری از مسائل و مشکلات همراه است و این نیروگاه زمانی که گازسوزی می‌کند دود مشکل‌دار قابل ملاحظه‌ای ندارد.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: امسال پساب و دود خروجی از نیروگاه بدون مازوت است، البته این شرایط به تصمیمات کشوری نیز ارتباط دارد، اما تا زمانی که امکان باشد ما از مازوت استفاده نمی‌کنیم تا این افتخار هم‌چنان نصیب ما باشد.

او گفت: این نیروگاه وارد دهه چهارم زندگی‌اش شده است و نباید این موضوع را فراموش کنیم که نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی در راستای توسعه و پیشرفت بیش‌تر این نیروگاه هستیم.

دیناروند گفت: سه سال متوالی بین نیروگاه‌های کشور رتبه یک را کسب کردیم و آمادگی این را داریم در سال جدید نیز این عنوان را کسب کنیم.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح همدان در خصوص آمار مربوط به نیروگاه، گفت: در شبانه روز ۶ میلیون مترمکعب به نیروگاه گاز رسانی می‌شود؛ اگر بیش‌تر نیاز باشد مجبوریم مازوت مصرف کنیم؛ در شبانه روز به طور متوسط ۱۵۰۰ متر معکب بر ساعت پساب به نیروگاه اضافه می‌شود و هم‌چنین بخشی از آب چاه برای ۵۰۰ نیروی این نیروگاه مصرف می‌شود که عمده آن برای مصرف خانگی و مواردی هم‌چون وضو و نظافت است؛ ۱۰۰ درصد ظرفیت برق کشور خودکفاست و حتی برای تعمیرات و بهره‌برداری نیروگاه‌های خارج از کشور نیز اقدام کرده‌ایم و از مهندسان ما در این زمینه‌ها استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه مفتح خاموشی برق نیروگاه شهید مفتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در تشریح اقدامات اداره نگهداری ساختمان‌ها و خدمات عمومی اداره کل پشتیبانی اظهار کرد: با مصوبه هیئت محترم وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشند و ظرف مدت ۴ سال باید ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند؛ در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است. البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد و به‌عنوان نمونه در سال جاری ۴ نیروگاه‌خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت هزینه‌ها و کاهش مصرف آب به ساماندهی ظرفیت اشتراک آب نیز توجه شده است، عنوان کرد: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.

زوکی‌نژاد تصریح کرد: در کنار این مبلغ با اصلاح تعرفه و ظرفیت قراردادی و مدیریت مصرف آب، هر ماه شاهد  بیش از ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض ماهیانه اشتراکات آب شهرداری بوده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد ادامه داد: این درحالی است که در راستای قانون درآمد پایدار و پیگیری‌های صورت پذیرفته، سال گذشته بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض برق روشنایی پارک‌ها را شاهد بودیم.

دیگر خبرها

  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی