Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت جواد الائمه (ع) در مصلی صاحب الزمان (عج) ورامین با حضور عاشقان و دلسوزان مکتب اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام مهدی حسنی معاون حوزه علمیه امام صادق (ع) طی سخنانی گفت: امام جواد (ع)‌ با آنکه در سن نوجوانی به امامت رسیدند ، اما تنها در یک جلسه در ایام حج سی هزارسؤال را پاسخ دادند که باعث شگفتی همگان شد و دشمنان فهمیدند ، امامت، یک امر و از طریق الهی است و سن و سال ندارد ، ولی برادران اهل سنت آن‌را دنیایی می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به در پیش بودن ماه ذی الحجه و دهه ولایت و امامت بیان کرد: مسئله غدیر را در پیش داریم و باید مثل ماه محرم ویژه به استقبال آن برویم و امام شناسی در غدیر از اصول ما است که باید با تبیین آن برای شناخت این جایگاه قدم برداریم.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: امام جواد (ع) امامی است که در سیره و سبک زندگی آن حضرت درس های فراوانی جهت الگو و مدد گرفتن وجود دارد و مظلومیت و سبک زندگی ایشان مانند، تکبر زدایی ، دوری از اشرافیت و تجملات ، همراهی با محرومین و نیازمندان، تقوای الهی و توجه به امور خیر مسلمانان و...از شاخص های ایشان است.

وی با انتقاد از برخی رفتارهای اجتماعی که منجر به مشکلاتی جدی برای مردم شده است گفت: متأسفانه برخی از مردم  به فکر دیگران نیستند و برخی موجران با چند برابر کردن اجاره خانه باعث گرفتاری همنوعان خود شده اند که این رفتارها برخاسته از خود ما است که باید با تأسی از اهل بیت (ع) تجدید نظر داشته باشیم.

لازم به ذکر است ، پس از پایان این مراسم عزاداران به صورت دسته عزاداری پیاده روی به سوی گلزار شهدای سید فتح الله حرکت کردند و در پایان با سینه زنی به ساحت مقدس امام زمان (عج) ابراز ارادت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهادت امام جواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

به گزارش "ورزش سه"، امروز پنجشنبه، سی فروردین ماه سومین مراسم سالگرد درگذشت نادر دست نشان، پیشکسوت فوتبال ایران و نساجی مازندران در قائمشهر برگزار شد.

در این مراسم ساکت الهامی، سرمربی و مصطفی صداقت مربی نساجی مازندران که تیم‌شان را آماده بازی حساس با تراکتور می‌کنند، حضور داشتند.

دست‌نشان در ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ به علت بیماری کرونا در بیمارستان رازی قائم‌شهر درگذشت و در آرامگاه سید ملال قائم‌شهر به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی
  • گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار محمدحجازی
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در خرمشهر + تصاویر