Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@14:30:33 GMT

درمان انحراف بینی بدون جراحی با 4 روش جایگزین

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۱۳۷۹

درمان انحراف بینی بدون جراحی کار را بسیار آسان کرده است. در صورتی که از انحراف بینی رنج می برید ولی امکان عمل جراحی برایتان وجود ندارد، می توانید از روش هایی که در اختیارتان قرار می دهیم استفاده نمایید.

انحراف بینی چیست ؟

انحراف تیغه بینی یا به تعبیر عام، انحراف بینی اختلالی است که بر اثر جابجایی دیواره نازک بین دو سوراخ بینی به وجود می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این دیواره غضروفی، تیغه بینی یا سپتوم  گفته می شود که حفره بینی را به دو قسمت چپ و راست تقسیم می کند.

زمانی که تیغه بینی بیش از اندازه به یک سمت مایل و کج شود، یکی از سوراخ های بینی، بزرگتر از دیگری می گردد. بسته به شدت این انحراف، امکان رخداد گرفتگی بینی، کاهش جریان هوا و مشکلات تنفسی وجود دارد. سپتوم منحرف شده بینی همچنین ممکن است اختلال در تخلیه بینی و در نتیجه، افزایش میزان عفونت و آبریزش در پشت بینی را به دنبال داشته باشد.

ژنتیک و وراثت می تواند دلیل انحراف بینی باشد یا امکان دارد بینی شخص در دوره جنینی یا در طول پروسه زایمان بر اثر ضربه و جراحت انحراف پیدا کند که احتمال این موارد خیلی ضعیف است اما احتمال ضربه به بینی در دوره بزرگسالی بسیار بالا و متداول است.

علت انحراف بینی چیست ؟

انحراف بینی و کج شدگی بینی با یکدیگر تفاوت دارد. جراحی انحراف بینی نوعی عمل درمانی و تحت پوشش بیمه درمانی است. اما جراحی جهت رفع کج شدگی بینی یک عمل جراحی زیبایی به حساب می‌آید و تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار ندارد.

قبل از آغاز درمان انحراف و یا کجی بینی بدون جراحی لازم است  علت بروز انحراف و کج شدگی بینی شناسایی شود. به طور کلی می‌توان علت‌های انحراف و کج شدگی بینی را یکی از موارد زیر دانست:

ژنتیک و مادرزادی؛ وارد شدن ضربه؛ تصادف؛ آسیب‌های ورزشی؛

برخی مواقع زیباجویان بعد از جراحی بینی متوجه می‌شوند که حس بویایی آن‌ها تغییر کرده و یا شب‌ها خر و پف می‌کنند.

علائم انحراف بینی چیست ؟ خون دماغ شدن خر و پف کردن و خشک شدن دهان هنگام خواب آبریزش بیش از حد بینی اختلال در تنفس و سیستم بویایی از کجا بفهمیم انحراف بینی داریم؟

تیغه بینی در واقع ، یک اسکلت است که بین دو حفره بینی واقع شده و مانند ستون عمل می کند و نقش نگه دارنده در ساختمان بینی را ایفاء می کند. همچنین ناگفته نماند که تیغه بینی ، دو حفره بینی را نیز از هم جدا می کند. توجه داشته باشید که در شرایط ایده آل ؛ سپتوم یا تیغه بینی باید در وسط بینی قرار داشته باشد.

حال چنانچه از پایین به بینی نگاه کنیم و شاهد آن باشیم که تیغه بینی از مرکزیت خود خارج شده به طوری که یک سوراخ ، بزرگ و دیگری کمی مسدود باشد بدین معناست که بینی دچار انحراف است.

انحراف بینی چه تاثیری بر سینوس ها خواهد داشت ؟

در وضعیت نرمال ؛ ترشحات سینوس ها توسط مجاری بینی به درون بینی تخلیه شده و از آن جا به انتهای گلو منتقل می شوند. باید توجه داشت که انحراف سپتوم یا تیغه بینی ، سبب انسداد مجاری سینوس ها شده و فرد را با اختلالات سینوسی مواجه خواهد ساخت.

به طور کلی در پی انحراف بینی ؛ ترشحاتی که از سینوس ها خارج می شود ، داخل مجاری بینی انباشته شده و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های سینوسی ؛ مانند سینوزیت تشدید می گردد.

لذا افرادی که دچار انحراف بینی هستند ؛ غالبا به دنبال راهی برای درمان آن می باشند و معمولا تمایل دارند ، بدون انجام جراحی و از طریق روش های درمانی خانگی یا از طریق لیزر ؛ انحراف بینی خود را مرتفع نمایند.

در این جا باید متذکر شد که قطعی ترین روش درمان انحراف بینی ؛ صرفا جراحی انحراف بینی می باشد و لیزر یا درمان های خانگی ، هرگز نمی توانند غضروف و تیغه بینی را برش داده و نقص آن را بر طرف نمایند.

انواع حالت‌های انحراف بینی گاهی أوقات تیغه میانی بینی کج شده و در اثر انحراف تیغه میانی، مسیر تنفسی بیمار مسدود می‌شود. در صورتی که آسیب دیدگی بینی به گونه‌ای باشد که تیغه وسط بینی موازی با کل ساختمال بینی کج شود و هیچ گونه اختلالی در تنفس فرد ایجاد نشود، عمل جراحی بینی تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی‌گیرد و جراحی بینی تنها یک عمل زیبایی برای اصلاح فرم تیغه میانی به حساب می‌آید در این دسته از انحراف بینی، کل هرم بینی و تیغه میانی کج می‌‌شود که نتیجه آن مسدود شدن حفره‌های تنفسی است. برای درمان این مشکل، جراحی درمانی و زیبایی به طور همزمان انجام می‌شود. به همین خاطر هزینه‌ها تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی‌گیرد و بیمار موظف به پرداخت کل هزینه جراحی است. آیا درمان انحراف بینی بدون جراحی امکان پذیر است ؟

تیغه میانی بینی یک صفحه نازکی است که دو حفره درونی بینی را از یکدیگر جدا کرده است. گاهی این صفحه به سمت راست یا چپ متمایل می‌شود و اصطلاحا به آن انحراف تیغه بینی می‌گویند.

توجه داشته باشید که انحراف تیغه میانی می‌تواند  یک مشکل درونی بوده و تاثیری در ظاهر بینی نداشته باشد. به همین خاطر نمی‌توان با قطعیت گفت که کج شدگی تیغه بینی در همه موارد قابل درمان است.

احتمالا شما هم با جمله‌هایی مانند ” درمان دائمی انحراف بینی بدون جراحی” و یا “درمان کج شدگی بینی و تنفسی بدون نیاز به بیهوشی عمومی و نیاز به جراحی” روبرو شده‌اید.

این جملات اغلب جنبه تبلیغاتی دارد. شاید بتوان گفت منظور از درمان انحراف بینی بدون جراحی، به خصوص زمانی که انحراف بینی باعث بروز مشکلات تنفسی شده است، جراحی تیغه میانی بدون عوارض و دوره نقاهت طولانی مدت است.

راه درمان انحراف بینی بدون جراحی

در برخی موارد، جراح با صلاح دید و با توجه به شرایط بیمار از روش‌های جراحی مانند روش‌های آورده شده در زیر برای درمان انحراف بینی بدون جراحی استفاده می‌کند. این روش‌های درمانی مناسب افرادی است که انحراف بینی آن‌ها تاثیری بر تنفس آن‌ها نداشته و تمایلی به عمل جراحی بینی ندارند و تنها مشکل آن‌ها ظاهر بینی است.

ناگفته نماند که مشکلاتی مانند انحراف شدید بینی، قوز بینی، پلیپ بینی، کوچک کردن سوراخ‌های بینی، سربالا کردن نوک بینی و کوچک کردن بینی‌های بزرگ تنها با عمل جراحی امکان پذیر است.

روش‌های درمان انحراف بینی بدون جراحی چیست ؟

باید توجه داشته باشید که انحراف و کجی بینی باید بصورت خفیف باشد تا بتوان از طریق روش‌های زیر آن را درمان نمود. روش‌های رفع کجی بینی بدون عمل به دو نوع تقسیم می‌شود که عبارتند از:

درمان انحراف بینی بدون جراحی با فیلر

فیلر بینی یک روش غیر تهاجمی و کم هزینه برای درمان فرم بینی و کجی تیغه میانی است. هنگام درمان انحراف تیغه بینی بدون جراحی و با استفاده از تزریق فیلر، پزشک سوابق پزشکی و مشکلات ساختاری بینی بیمار را بررسی می‌کند و بنابر طلاح دید خود و رضایت بیمار از حجم مشخصی فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌کند. این روش درمانی یک روش کم خطر و سرپایی است که نتایج ایده‌آلی به همراه دارد و بیماران می‌توانند همان روز به خانه برگردند.

درمان انحراف بینی با لیزر

یکی دیگر از روش‌های درمان کجی بینی بدون جراحی استفاده از لیزر است. در این روش، بدون ایجاد زخم و برش در ناحیه تحت درمان و تنها با استفاده از انرژی لیزر، کج شدگی بینی تا حدی بهبود می‌یابد.

در این روش، اسکار، برجستگی‌های پوست بینی و انحراف خفیف تیغه بینی بهبود می‌یابد. یکی از دلایل و مزیت درمان بینی با استفاده از لیزر این است که در این  روش خبری از دوره نقاهت ب لند مدت، خونریزی، درد و تورم نخواهد بود.

تیغه بینی مانند دیواری صاف است که وسط دو حفره سمت راست و سمت چپ بینی قرار دارد و این تیغه حفر‌ ها را از وسط بینی، از یکدیگر جدا می‌سازد و گاهی دچار انحراف می‌گردد.

رینوپلاستی بدون جراحی

عمل زیبایی بینی بدون جراحی یک روش سرپایی است و این امر بسیار راحت‌تر از گزینه‌های جراحی است. در بعضی موارد شما می‌توانید همان روز به سر کار خود برگردید.

این روش به ویژه در مقایسه با جراحی زیبایی بینی، بسیار ساده است. بعد از یک مشورت درمورد نتایج دلخواه خود، پزشک معالج شما با تزریق بی‌حس‌کننده موضعی به بینی و محیط اطراف آن، کار را شروع می‌کند. بنابراین درد سوزن حین تزریق ژل یا چربی به بینی احساس نخواهید کرد.

بعد از اینکه ماده بی‌حسی شروع به کار کرد، پزشک پرکننده را به ناحیه اطراف بینی شما تزریق می‌کند. ممکن است هنگام انجام این کار، فشار جزئی را احساس کنید.

کل فرآیند می‌تواند از ۱۵ دقیقه یا کمتر از ۴۵ دقیقه طول بکشد. مقادیر کمی از یک ژل یا فیلر پوستی به قسمت‌هایی از بینی تزریق می‌شود تا نهایتا انحراف بینی برطرف شده و به تقارن برسید. پرکننده با استفاده از تکنیک میکرودراپلت تزریق می‌شود.

درمان انحراف بینی بدون جراحی با ماساژ

در این روش فرد با انجام ماساژ صورت و بینی اقدام به اصلاح فرم بینی خواهد کرد. این روش بیشتر برای کودکان مناسب می باشد چرا که غضروف بینی آن ها هنوز کمی نرم و قابل فرم دهی می باشد.

البته لازم به ذکر است که این روش نیازمند صبر و حوصله بسیار زیادی بوده و در بیشتر موارد با انجام آن نتیجه درست و حتی حاصل نمی شود.

به همین علت همواره توصیه می شود که روش درمان انحراف بینی را به پزشک خود بسپارید، زیرا ایشان در رابطه با این مشکل از تبحر و مهارت بسیار زیادی برخوردار هستند.

جدول مقایسه سه روش ذکر شده 
روش مراحل انجام مزایا معایب نتایج و دوره نقاهت

 

درمان کجی بینی با لیزر

انجام مشاوره.

استفاده از بی‌حسی موضعی در صورت صلاحدید پزشک.

تاباندن لیزر به بینی.

رفع اسکار و برجستگی‌های پوست بینی.

روشی کم تهاجمی و غیر جراحی.

عدم ایجاد زخم و خونریزی و تورم زیاد.

هزینه کم تر نسبت به رینوپلاستی.

 

عدم ایجاد تغییرات اساسی در ساختار بینی

احتمال عدم تقارن نتیجه نهایی.

ایجاد قرمزی ناشی از برخورد اشعه لیزر.

ایجاد درد و تورم اندک.

عدم نیاز به بستری شدن.

بهبود توم و درد در مدت زمان کوتاه.

بازگشت به زندگی روزمره پس از 1الی 3 روز.

دوره نقاهت کوتاه 1الی 3 روز.

درمان کجی بینی با فیلر

انجام مشاوره

مشخص کردن نواحی تزریق فیلر.

اعمال بی‌حسی موضعی.

تزریق فیلر با یک سرنگ ظریف به نواحی مشخص شده.

زمان پروسه تزریق 15 الی 45 دقیقه

روشی کم تهاجمی و غیر جراحی.

عدم ایجاد زخم و خونریزی.

عدم ایجاد کبودی زیاد.

عدم ایجاد عوارض ناشی از داروی بیهوشی.

دوره نقاهت کوتاه.

هزینه پایین.

تورم و قرمزی.

احتمال عفونت.

احتمال حرکت فیلر و نامتقارن شدن بینی.

تشکیل گرانولوم در نتیجه تزریق غیر اصولی

ایجاد حساسیت به فیلر تزریق شده

 

احتمال ایجاد تورم و قرمزی تا چند روز.

نیاز به رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق تا یک هفته.

بازگشت به زندگی عادی نهایت 1 الی 2 روز پس از تزریق.

مشاهده نتیجه بلافاصله یا نهایتا پس از بهبود تورم تا یک هفته.

دوره نقاهت کوتاه 1 الی 2 روز.

درمان کجی بینی با ماساژ بینی و صورت

مشاوره با پزشک.

ماساژ صورت و بینی به روش‌های خاص و کارآمد.

روش کم تهاجمی.

عدم جراحی و بیهوشی و عوارض آن.

روشی ساده و بسیار کم هزینه.

بدون دوره نفاهت.

 

احتمال نتیجه‌دهی پایین.

زمانبر بودن.

عدم تغییرات خاص و زیاد در اثر ماساژ

لزوم ماساژ در طی زمان طولانی

این روش از آنجا که تنها ماساژ درمانی است دوره نقاهت ندارد.

عوارض درمان انحراف بینی بدون جراحی زیبایی چیست ؟

بعد از معرفی راه‌های درمان کجی بینی بدون عمل جراحی، وقت به ارائه عوارض جانبی و احتمالی درمان انحراف بینی بدون عمل می‌رسد.

از آن جهت که درمان انحراف بینی بدون بیهوشی و عمومی و برش در ناحیه تحت درمان صورت می‌گیرد، خبری از عوارض جانبی شدید مانند خونریزی، باقی ماندن جای زخم، کبودی، درد و تورم نخواهد بود. در روش‌های ذکر شده در بالا تنها احتمال بروز موارد زیر وجود دارد:

عدم تقارن بینی در نتیجه نهایی، بروز واکنش‌های عفونی، إحساس فشار جزئی در حین تزریق، عدم ایجاد تغییر در بینی‌های بزرگ، موقتی بودن نتیجه نهایی، بروز قرمزی و کبودی جزئی، بروز حساسیت.

انتخاب یک پزشک ماهر با تخصص بالا در حوزه زیبایی و جراحی کمک می‌کند تا بهترین روش را جهت دستیابی به نتیجه  نهایی انتخاب کنید.

هزینه درمان انحراف بینی بدون جراحی چقدر است؟

هزینه درمان مشکلات بینی بدون جراحی بسیار کمتر از هزینه جراحی بینی است. البته این دسته از درمان‌ها ماندگاری بالایی ندارد و بعد از 6 ماه لازم است که تکنیک درمان را مجددا تکرار کنید تا نتیجه تغییرات ظاهری بینی ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین تکنیک‌های زیبایی ذکر شده در فوق تحت پوشش بیمه درمانی قرار ندارد.

نکته دیگری که در رابطه با درمان انحراف تیغه بینی بدون جراحی وجود دارد این است که هزینه درمان با فیلر متغیر است و به نوع و حجم فیلر بستگی دارد.

مزایای عمل انحراف بینی بهبود تنفس : وقتی که راه جریان هوا باز می شود ، طبیعتا تنفس بیمار به صورت کامل و راحت صورت می گیرد. کیفیت بهتر خواب : صاف کردن و از بین بردن انحراف بینی نه تنها تنفس را در بیداری بهبود می بخشد، بلکه خروپف و آپنه خواب در طول شب و زمانی که فرد خواب است، از بین می رود و در کل، شخص خواب بهتری را تجربه می کند عفونت سینوسی کمتر : باز کردن مجرای بینی به تخلیه  عادی مخاط از سینوس ها کمک می کند. بهبود حس بویایی : بیمارانی که به دلیل انحراف بینی حس بویایی یا چشایی خود را از دست داده بودند، ممکن است با عمل انحراف بینی هر دو حس را بازیابند.

نکاتی در مورد جراحی بینی کج بیشتر افراد که دارای کجی نوک بینی هستند با این سوال مراجعه می کنند که کج شدن نوک بینی بعد از عمل بینی اصلاح خواهد شد ؟

در پاسخ باید گفت که جراحی بینی کج اگر توسط جراح بینی با تجربه انجام شود نتایج مطلوب در فرآیند جراحی اولیه حاصل خواهد شد.

جراح بینی با توجه به نوع و ایراد بینی بهترین روش را برای حصول نتایج مطلوب انتخاب می نماید.

درمان کجی بینی بدون جراحی در بینی قابل انجام است ؟

خیر به طور کلی برای اعمال تغییرات و رفع ایرادات بینی باید عمل بینی را انجام داد تا با تغییرات استئوتومی ایراد غضروف و استخوان بینی برطرف گردد.

برای اصلاح کجی بینی باید استخوان بینی طی فرآیند عمل ، شکسته شود و انحراف غضروف تیغه بینی با تکنیکهای مختلف اصلاح شود.

احتمال قرینه نبودن سوراخهای بینی بعد از عمل در بینی وجود دارد ؟

خیر ممکن است در اثر تورم بینی احساس اینکه سوراخ های بینی نامتقارن است را داشته باشید، و بعد از کاهش تورم این مورد بر طرف خواهد شد، اگر جراحی زیبایی بینی توسط جراح بینی با تجربه انجام شود نتایج مطلوب و مورد رضایت ایجاد خواهد شد.

البته درجاتی از غیر قرینگی صورت و دو طرف بینی ممکن است وجود داشته باشد که طبیعی هست، ولی نباید در حدی باشد که به چشم بیاید.

اقدامات قبل از جراحی بینی کج

از آن جا که جراحی در بینی جزو پیچیده ترین جراحی های زیبایی می باشد و بروز هر گونه اختلال در نحوه انجام آن می تواند نتیجه جراحی را به چالش بکشد و زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار دهد ، توصیه می شود قبل از اقدام به انجام این فرآیند ، دقت لازم را در انتخاب بهترین جراح بینی بکار گیرید و یک جراح بینی کارآزموده و باتجربه را برگزینید.

افراد پس از انتخاب بهترین جراح بینی ، باید به مطب ایشان مراجعه کرده و در جلسه مشاوره قبل از عمل شرکت کنند. در جلسه مشاوره ، باید خواسته ها و اهداف خود از انجام این فرآیند را به طور کامل برای جراح بازگو کنند. افراد باید روز قبل از انجام جراحی بینی کج دوش بگیرند ، زیرا پس از انجام این پروسیجر تا چند روز نباید استحمام کنند. افراد باید در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستند ، داروی خاصی مصرف می کنند یا دچار حساسیت به برخی داروها هستند ؛ این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهند. مصرف قرص آسپرین ، وارفارین و به طور کلی داروهایی که سبب رقیق شدن خون می شوند از 2 هفته قبل از انجام عمل رفع کجی بینی ، ممنوع است. افراد باید در صورتی که قرص اکوتان و راکوتان مصرف می کنند حتما به پزشک خود اطلاع دهند. افراد از 2 هفته قبل تا 2 هفته بعد از انجام این فرآیند ، نباید سیگار و دخانیات مصرف کنند ، زیرا مصرف این مواد می تواند حین عمل در فرآیند تنفسی بیمار اختلال ایجاد کند و جان او را به مخاطره بیاندازد. در مورد مشروبات الکلی و نوشیدنی های حاوی الکل ؛ افراد باید توجه داشته باشند که از 2 هفته قبل از عمل در بینی تا 2 هفته پس از آن ، مصرف آن را قطع کنند.

سایر اقدامات قبل از جراحی بینی کج پزشک متخصص ، آزمایشات مختلفی را برای بیماران تجویز می کند که افراد باید نسبت به انجام آن ها اقدام نمایند و نتایج دریافتی را در اختیار پزشک معالج شان بگذارند. جراح بینی برای خانم هایی که قصد انجام عمل بینی دارند حتما قبل از عمل ، تست بارداری تجویز می نماید ؛ زیرا انجام این فرآیند اصلاحی ، به دلیل تاثیرات مخرب داروهای بیهوشی بر روی جنین ، در دوران بارداری ممنوع می باشد. افراد شب قبل از انجام این پروسیجر ، باید یک شام سبک میل کنند و از 8 ساعت قبل از جراحی چیزی نخورند. افراد باید در روز عمل ناشتا باشند تا به دلیل پر بودن معده ، مشکلی در حین جراحی برای آنان رخ ندهد. افراد در روز جراحی  و هنگامی که به بیمارستان یا کلینیک مراجعه می کنند باید یک نفر همراه داشته باشند. روزی که قرار است جراحی در بینی انجام شود ، بانوان باید بدون آرایش و آقایان نیز باید ریش و سبیل خود را تراشیده باشند. همچنین داشتن ناخن مصنوعی و لاک نیز برای خانم ها ممنوع است. به افراد متقاضی عمل بینی کج توصیه می شود که در روز اعمال تغییرات اصلاحی ، هیچ نوع ابزار فلزی و زیورآلات اعم از ساعت ، دستبند ، کلیپس و غیره نداشته باشند. بهتر است افراد در روز عمل ، از لباس های گشاد و دکمه دار یا زیپ دار استفاده کنند تا در پایان جراحی و هنگام تعویض لباس مشکلی برای آن ها رخ ندهد. در آخر این که بهتر است افراد ،  1 ساعت قبل از زمان تعیین شده برای عمل ؛ در محل جراحی حضور داشته باشند. مراقبت های بعد از جراحی انحراف بینی

اقداماتی که بعد از جراحی انحراف بینی باید انجام گیرد مانند سایر جراحی های بینی می باشد که یک سری از موارد مهم را در این جا ذکر می کنیم :

جهت کاهش کبودی و تورم بعد از عمل بینی افراد می توانند به مدت 24 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنند. در ارتباط با تغذیه بعد از عمل بینی ، بهتر است بدانید نوشیدن مایعات و آبمیوه های طبیعی از قبیل آناناس می تواند در راستای تسریع بهبودی و نیز سرعت بخشیدن به فرآیند کبودی و تورم بینی موثر باشد. توجه داشته باشید تا یک هفته پس از عمل بینی ، باید از مصرف غذاهایی که احتیاج به جویدن طولانی مدت دارند خودداری نمایید و غذاهای نرم و رقیق همچون سوپ و فرنی میل کنید. افراد باید در نظر داشته باشند که مصرف سدیم و نمک در تشدید تورم بینی اثر سوء خواهد داشت ، بنابراین باید مصرف نمک و سدیم را در رژیم غذایی خود به حداقل ممکن برسانند. به منظور بهبود گردش خون در ناحیه صورت ، توصیه می شود که تا چند وقت بعد از جراحی بینی در هنگام استراحت و خواب با قرار دادن دو بالش در زیر سر خود سر را بالاتر از حد معمول قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید که نحوه خواب بعد از عمل بینی ، لازم است به صورت طاقباز باشد و افراد بایستی از خوابیدن به شکم و پهلو خودداری کنند. سایر مراقبت های بعد از جراحی انحراف بینی این موضوع را مورد توجه قرار دهید که استعمال دخانیات و مشروبات الکلی به مدت دو ماه بعد از عمل بینی ممنوع می باشد ؛ لذا باید از مصرف این موارد اجتناب کنید. قرارگیری طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند در روند ترمیم زخم ها خلل ایجاد کند و سبب بروز مشکلاتی نیز گردد ، از این رو افراد می بایست از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب خودداری نمایند. از دیگر نکات مهمی که توجه به آن بسیار ضروری می باشد ، استفاده از داروهایی است که جراح بینی پس از عمل برای بیماران تجویز خواهد کرد ؛ لذا افراد باید داروهای توصیه شده را طبق دستور مصرف کنند. استحمام نیز تا وقتی که گچ بر روی بینی قرار دارد ممنوع خواهد بود و افراد در این مدت تنها مجاز خواهند بود بدن خود را شستشو دهند و از شستشوی سر و صورت خودداری نمایند. لازم به ذکر است که پس از برداشتن گچ امکان استحمام وجود خواهد داشت ، اما باید توجه نمود که باید از آب ولرم استفاده نمود ؛ چرا که آب داغ موجب تشدید تورم بینی خواهد شد. در آخر باید خاطر نشان نمود که به مدت 2 ماه بعد از عمل بینی ، افراد باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بینی آبریزش بینی خون دماغ انحراف بینی تحت پوشش بیمه درمانی توجه داشته باشید جراحی انحراف بینی انحراف تیغه بینی انجام این فرآیند بعد از عمل بینی جراحی بینی کج جراحی بینی توصیه می شود بعد از جراحی داشته باشند درمانی قرار دوره نقاهت طولانی مدت طور کلی عدم ایجاد عمل جراحی جراح بینی تورم بینی باید توجه خواهد شد سینوس ها درمان کج دو حفره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود سه میلیون نفر به مراکز اورژانس کشور مراجعه کردند

سید محمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان های شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون یزد گفت: همچنین در این مدت ۱۲۳ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور انجام شده است.
وی با بیان فعالیت سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور اظهار کرد: حدود ۲۶ هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاه‌های سلامت نوروزی در کشور مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از یکهزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۵۵ هزار و ۱۹۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۹۷ هزار ماموریت شده است..

دکتر پور حسینی اضافه کرد: وزیر بهذاشت و معاونان وی در طول این ایام از تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور بازدید می کنند.

وی اظهار داشت: خدمت رسانی در وزارت بهداشت بویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارت خانه، تمامی اورژانس های پیش بیمارستانی و حوزه درمان،غذا و دارو سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند

مشاور وزیر بهداشت،وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش های مسئولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.

مدیر بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد هم در این بازید از پذیرش چهار هزار و ۶۰۰ بیمار از ۲۸ اسفند تاکنون در این مرکز درمانی خبر داد.

"علی اکبر جراحی" افزود: از این تعداد،۱۶۰ نفر مصدوم ترافیکی بودند.

وی ضریب اشغال تخت این بیمارستان در شرایط عادی را ۸۳.۵ درصد بیان کرد و ادامه داد: اکنون ۱۲۵ بیمار در این مرکز درمانی بستری هستند و ۱۷۵ عمل جراحی از ۲۸ اسفند تاکنون در این مرکز انجام شده که ۴۸مورد ارتوپدی،۳۵ مورد جراحی مغز و اعصاب و مابقی مربوط به اورولوژی و غیره می باشد.

مجموع واحدهای بهداشتی و درمانی استان یزد حدود ۳۵۰ مورد است که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری ، پایگاه سلامت و خانه بهداشت می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • روایت آیت الله علم الهدی از یک انحراف؛ فردی خلیفه پیغمبر شد که تمام مرتع و چراگاه‌ها را به قوم خودش داد و...
  • حدود سه میلیون نفر به مراکز اورژانس کشور مراجعه کردند
  • علت تصادف مرگبار محور دامغان- جندق انحراف به چپ سواری هیوندا بود
  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان | چندین جراحی انجام شده اما هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده است
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک
  • انحراف خودروی سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی بدون پدیده و آرام است
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی