Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:26:34 GMT

راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در گیلان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۱۵۳۰

راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در گیلان

ایسنا/گیلان معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به ضرورت ایجاد مرکز تحقیقات کیوی در گیلان، گفت: تلاش داریم مرکز تحقیقات کیوی در گیلان راه اندازی شود.

محمدمهدی برومندی در نشست مدیران گیلان با نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، گفت: گیلان قطب تولید چای کشور است و ۲۵ هزار هکتار از باغات چای این استان نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۰ هزار هکتار از باغات چای از مدار تولید خارج شده که ۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا وضعیت بهتری به خود بگیرند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی خاطرنشان کرد: در حال اخذ موافقت نامه از سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم تا برای توسعه باغات چای به ویژه به روش دیم کار کنیم.

برومندی از ایجاد مرکز تحقیقات کیوی در گیلان خبر داد و گفت: در گیلان ۷۵۰ هزار تن محصولات باغی داریم که کیوی یکی از مهمترین این محصولات صادرات محور است.

وی با بیان اینکه گیلان در مسیر صادرات محصولات کشاورزی کشور نقش مهمی دارد، عنوان کرد: در آستارا برای قرنطینه و حفظ نباتات باید کلینیک های ویژه گیاهی راه اندازی شوند؛ به این ترتیب شاهد توسعه صادرات محصولات کشاورزی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کیوی منطقه گیلان جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد

به گزارش قدس خراسان، مدیر جهاد کشاورزی تربت جام روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: این مرکز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در حاشیه شهر «احمدآباد صولت» و در هشت کیلومتری جاده تایباد- تربت جام احداث شده است.

باقر خدادادی اضافه کرد: میدان عرضه دام زنده تربت جام شامل پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینات دامپزشکی، مرکز خدمات دامپزشکی و دامپروری، سکوی تخلیه و بارگیری دام، کوره لاشه‌سوز، انبار علوفه و مواد کنسانتره ، محل شب ماند دام، باجه بانکی، باسکول و پارکینگ است.

وی ادامه داد: فعالیت این مرکز تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان تربت جام است و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر از رعایت موازین بهداشتی با حضور در این محل، بدون واسطه گوسفند زنده را تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برای ایجاد تعادل در فروش دام زنده، دامداران و گله داران در روستاهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد می‌توانند دام زنده تولیدی خود را در این محل عرضه کنند.

دیگر خبرها

  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی