Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز شهادت جانسوز نهمین پیشوای شیعیان حضرت امام جواد (ع) خادمان حرم کریمه اهل بیت طبق یک سنت دیرینه در روز شهادت جوادالائمه(ع) با به راه انداختن دسته عزاداری از میدان بزرگ امام خمینی (ره) تا صحن امام رضا (ع) حرم مطهر این مصیبت جانسوز را به عمه بزرگوار آن حضرت تسلیت گفتند.

خادمان حرم کریمه اهل بیت ابتدا با حضور در مسجد امام حسن عسکری (ع) در حالی که گروهی از مردم و روحانیان نیز آن‌ها را همراهی می‌کردند، در دو ستون منظم و مسنجم با نوای دلنشین یا جوادالائمه (ع) و حمل شمعدان و بیرق‌های عزا و حمایل‌های منقش به نام مبارک حضرت معصومه(س) به طرف حرم کریمه اهل بیت به راه افتادند و در مقابل ایوان آینه این مکان مقدس به سینه‌زنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه قم نیز در این آیین طی سخنانی در توصیف امام جواد(ع) این امام همام را بر اساس روایتی از پیامبر اسلام(ص) کلید دار و خزانه دار اسرار و علم پروردگار دانست.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین بیگدلی، امام نهم شیعیان را حجت الهی بر خلق خدا عنوان کرد و اهل بیت را وسیله نجات انسان‌ها و واسطه فیض الهی دانست و گفت: این بزرگان نه تنها علم الهی دارند، بلکه از قدرت الهی نیز برخوردار هستند.

امام جواد (ع) در ۱۰ رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و پس از ۱۷ سال امامت در ۲۹ ذی‌القعده سال ۲۲۰ هجری قمری در ۲۵ سالگی به تحریک معتصم عباسی، مسموم شد و به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهادت امام جواد حرم حضرت معصومه اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم که با محوریت شهید سردار امان الهی که در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار امان الهی اظهار کرد: شهید امان الهی از شهدای قدس بودند که به دست رژیم خبیث صهیونیستی به درجه شهادت نائل آمدند و افتخاری برای کشور و دیار گروس هستند.

وی افزود: امروز خون پاک شهدای گرانقدر موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است و تزلزل رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.

استاندار کردستان اضافه کرد: امروز ما شاهد هستیم که روز به روز این رژیم کودک کش به پایان خود نزدیک می‌شود و این به برکت خون شهدای مانند شهید امان الهی است که در ماه مبارک رمضان به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: از خداوند می‌خواهیم که معرفت شناخت شهدا را به ما عطا کند تا بتوانیم رهروان خوبی برای این این بزرگواران باشیم.

کد خبر 6081011

دیگر خبرها

  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید امنیت جواد جهان بیکی در کلاله
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • فال انبیا فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳