Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با العربیة با بیان اینکه سیاست خارجی عراق موفق بوده و بسیاری از کشورها از آن حمایت می‌کنند، به پیشنهاد عراق برای تبدیل گفت‌وگوی تهران - ریاض- به گفت‌وگوی عمومی و باز اشاره  و اعلام کرد که گفت‌وگوهایی در بغداد بین اردن - ایران و مصر - ایران آغاز شده است.

وزیر خارجه عراق همچنین افزود که روابط با عربستان سعودی بسیار خوب و در حال توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در باره سفر شنبه گذشته «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق به عربستان، تاکید کرد که سفر الکاظمی به روابط تجاری و گفت وگوی ریاض - تهران مربوط بود.

فواد حسین وزیر خارجه عراق 25 خرداد در دوحه پایتخت قطر خواستار گفت و گوی همسایگان بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه ها و تقویت راهکار مذاکره به منظور حل مسائل مهم منطقه شده بود. 

وی در دیدار با «سامح الشکری» همتای مصری خود در حاشیه سفر به دوحه برای شرکت در نشست مشورتی وزیران خارجه عرب به میزبانی قطر بر «اشتیاق عراق برای تقویت رایزنی با مصر با توجه به نقش فعال آن در منطقه» تاکید کرد.

فواد حسین با اشاره به اهمیت برگزاری نشستی سه جانبه بین عراق، مصر و اردن خواستار برگزاری گفت و گویی با حضور همه کشورهای همسایه عراق شده بود.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق شنبه گذشته در سفر به عربستان و دیدار با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در باره روابط بغداد و ریاض و مسائل منطقه گفت و گو کرد. 

وی پس از ریاض عصر شنبه به تهران آمد و در مدت حضور خود تا روز یکشنبه در پایتخت جمهوری اسلامی ایران، با آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری و دیگر مقامات بلندپایه کشورمان در باره روابط دو کشور در بخش های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز مسائل منطقه و جهان تبادل نظر کرد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران شهر تهران عراق اردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران شهر تهران عراق جمهوری اسلامی ایران شهر تهران عراق اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم حریم هوایی‌مان را نقض کند/ اردن میدانی برای جنگ منطقه ای نخواهد شد

شفقنا-«ایمن الصفدی»، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد: «اردن و آلمان بر سر راهکار دو کشوری به عنوان راهی برای پایان دادن به منازعه در منطقه خاورمیانه اتفاق نظر دارند.»

به گزارش شفقنا به نقل از الدستور، الصفدی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «انالینا بربوک»، همتای آلمانی خود در برلین افزود: «جنگ غزه امنیت همه منطقه را تهدید می‌کند، ما با همکاری آلمان مستقیما پل هوایی به غزه برای رساندن کمک‌ها ایجاد کردیم.»

وی تاکید کرد: «اسرائیل همه راهکارها برای ایجاد صلح در خاورمیانه را نابود می‌کند، تشدید تنش برای همه خطرناک است و باید دلایل این تنش متوقف شود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن اظهار داشت: «اردن خواهان تشدید تنش بیشتری در منطقه نیست و به میدانی برای منازعه یا جنگ منطقه‌ای تبدیل نخواهد شد، ما به هیچ طرفی اجازه نخواهیم داد حریم هوایی اردن را نقض و شهروندان ما را در معرض خطر قرار دهد.»

الصفدی با بیان اینکه کرانه باختری اشغالی به دلیل اقدامات اسرائیل و تروریسم شهرک‌نشینان در وضعیت انفجار قرار دارد و باید مانع از اقدام دولت کنونی اسرائیل در تحمیل برنامه‌های جنگ بر همه منطقه شد، گفت: «مساله اساسی این است که اسرائیل به غزه حمله کرده و طی بیش از ۶ ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را به قتل رسانده و ۶۰ درصد از غزه را نابود کرده است.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه اردن: به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم حریم هوایی‌مان را نقض کند/ اردن میدانی برای جنگ منطقه ای نخواهد شد
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • استقبال پادشاه اردن از رئیس جمهور عراق و رایزنی درمورد تحولات منطقه
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند