Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه درباره مسئله عضویت فنلاند و سوئد در این ائتلاف نظامی تصمیم قطعی گرفته شده است، از رسمی شدن آن در روز سه شنبه هفته آتی خبر داد.   به گزارش مهر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز پنجشنبه اعلام کرد که سوئد و فنلاند روز سه شنبه ۵ جولای (۱۴ تیر) پروتکل الحاق به ائتلاف نظامی ناتو را امضا خواهند کرد تا رسماً به این اتحاد بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پروتکل الحاق به ناتو باید پس از آن توسط پارلمان های هر ۳۰ کشور عضو این ائتلاف نظامی تصویب شود تا به هر دو کشور مذکور اجازه دهد بخشی از ناتو شده و از بند دفاع جمعی این اتحاد بهره‌مند شوند.   وی با اشاره به اینکه رؤسای جمهور دو کشور فنلاند و سوئد در روند عضویت شرکت خواهند کرد گفت که این تصمیم قبلاً توسط رهبران ناتو در نشست روز گذشته سران کشورهای عضو، اتخاذ شده است.   استولتنبرگ همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که جهان به نحوی خطرناک و غیر قابل پیش بینی شده است که عملیات نظامی در مقیاس بزرگ در اروپا که از زمان جنگ جهانی دوم به بعد دیده نشده است، در آن در جریان است.   وی ادامه داد: در عین حال، ما همچنین می دانیم که این مسئله می تواند بدتر هم شود چرا که اگر این درگیری به یک جنگ تمام عیار بین روسیه و ناتو تبدیل شود، ما شاهد رنج، آسیب، مرگ و ویرانی در مقیاسی بسیار بسیار بدتر از آنچه امروز در اوکراین می بینیم، خواهیم بود.   استولتنبرگ ادامه داد: ناتو حضور خود در شرق اروپا را با استقرار بیش از ۴۰ هزار نظامی افزایش داده است تا هر گونه فضا را برای اشتباه محاسباتی یا سوء تفاهم در مسکو در مورد آمادگی این ائتلاف برای محافظت از هر وجب از خاک ناتو از بین ببرد. تماشاخانه ببینید| هشدار قطع برق در ژاپن با رسیدن دما به ۳۵ درجه سانتی‌گراد ببینید| گاو صندوقی قدیمی با طراحی خاص در ایتالیا فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اِم چونگ‌ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خیلی وقت است که میدان نبرد در اوکراین به گورستان تسلیحات گوناگونی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین نوشت: لایحه کمک نظامی اضافی ایالات متحده به اوکراین صرفاً یک ماده روانگردان برای کاهش موقت ترس از دارودسته زلنسکی است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز یکشبنه اعلام کرد که ارائه کمک های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رییس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروی توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6087354

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد