Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@05:47:49 GMT

جان باختن ۶ کودک در تصادفات درون‌شهری اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۲۲۸۹

جان باختن ۶ کودک در تصادفات درون‌شهری اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه شش کودک خردسال طی سه ماهه ابتدایی سال جاری در تصادفات راه‌های درون‌شهری استان اصفهان جان باختند، گفت: جان باختگان کودکان خردسال در تصادفات رانندگی معابر شهری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی راه‌های درون‌شهری استان اصفهان، با آمار نگران کننده جان باختن شش کودک خردسال طی مدت سه ماهه ابتدایی سال جاری مواجه شدیم که این موضوع هشداری جدی برای والدین است تا از فرزندان خردسال خود در هنگام تردد در معابر شهری دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سن کودکان جان باخته در حوادث رانندگی امسال را دو، چهار، پنج، هفت، هشت و ۱۲ سال اعلام کرد و افزود: دو مورد از این حوادث در شهرستان برخوار، یک مورد در شهرستان کاشان، یک مورد در خمینی‌شهر و مابقی در شهر اصفهان رخ داده است.

سهل‌انگاری والدین در نگهداری و مراقبت از فرزندان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در تمام این حوادث، سهل‌انگاری والدین در نگهداری و مراقبت از فرزندان را به وضوح می‌توان مشاهده کرد، تصریح کرد: چهار نفر از این کودکان به علت ورود ناگهانی به عرض خیابان یا بزرگراه و براثر برخورد با خودرو جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: یک کودک دو ساله در تصادف بین یک دستگاه خودروی کشنده با سواری ساینا جان باخته که اگر والدین از صندلی کودک که بهترین حفاظ برای کودکان خردسال است استفاده می‌کردند، می‌توانستند از جان باختن وی جلوگیری کنند. فرد دیگر نیز که سرنشین ۱۲ ساله یک دستگاه موتورسیکلت بوده در برخورد یک دستگاه خودرو با این موتورسیکلت جان باخته است که در این حادثه نیز اگر پدر برای فرزند خود از کلاه ایمنی استفاده کرده بود، از جان باختن وی جلوگیری می‌شد.

کودکان و نوجوانان، آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک

محمدی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی جان باختگان کودکان خردسال در تصادفات رانندگی معابر شهری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: سال گذشته چهار کودک در تصادفات شهری جان باخته بودند و سال جاری این رقم به عدد شش رسیده است.

وی با بیان اینکه والدین باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک هستند و والدین باید نکات ایمنی را در مراقبت از فرزندان خود به کار گیرند تا شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

کد خبر 585182

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصادفات رانندگی تصادف مرگبار تصادفات جاده ای تصادفات فوتی سانحه تصادف حادثه حادثه رانندگی اخبار حوادث وضعیت اخبار حوادث در ایران جان باختن کودکان امار مصدومان حادثه تصادف مرگ و میر تصادفات جانباختگان تصادفات آمار تصادفات اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان جان باختن جان باخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از زمان آغاز حمله ویرانگر اسرائیل در ۷ اکتبر به نوار غزه، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند. 

راسل در یک کنفرانس خبری در نیویورک تایید کرد: هزاران نفر مجروح شده اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی هستند.

نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که «هر ده دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد». 

این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند که ۶ هزار نفر از آنها ۱۹ هزار کودک یتیم از خود گذاشته اند. 

تس اینگرام، متخصص ارتباطات یونیسف، که اخیراً از غزه بازدید کرده است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو بیان کرد که آنچه او را تحت تأثیر قرار داده تعداد کودکان زخمی است که دیده است: «نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها، در پناهگاه‌های موقت. به زندگی تغییریافته خود ادامه می‌دهند.»

اسرائیل از زمان حمله مرزی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حمله نظامی مرگبار به نوار غزه انجام داده است. در این حملات دست‌کم ۳۳۹۰۰ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان، شهید شده‌اند و بیش از ۷۶۶۰۰ نفر دیگر در بحبوحه کشتار جمعی و کمبود وسایل ضروری زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم‌آباد روی میز فرمانداری
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم