Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتابک جعفری  در دیدار با استاندار قم گفت: در زمینه تخصیص آب به قم همچون سایر استان‌ها شرایط مختلف در نظر گرفته شده و در حال حاضر تخصیص آب به قم از سد کوچری حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر ضرورت ترغیب بخش صنعت به استفاده پساب می گوید: یکی از مشکلات استان قم این است که به صنایع، آب ارزان با کیفیت شرب اختصاص می یابد  و این موجب می‌شود که استفاده از پساب و سرمایه‌گذاری در این بخش برای صنایع به صرفه نباشد که باید در این زمینه در استان قم تدبیر جدی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ۴ هزار لیتر بر ثانیه تخصیص آب برای استان قم ۷۰۰ لیتر در ثانیه به صنعت اختصاص داده می‌شود که کار درستی نیست.

به گفته جعفری به زودی دستورالعملی ابلاغ خواهیم کرد که صنایع زیرساخت‌های لازم برای تصفیه و انتقال پساب را فراهم کرده و از آن استفاده کنند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تمام پساب تولیدی در کشور نیز در بورس انرژی قیمت‌گذاری خواهد شد، و این مهم بستری ایجاد می‌کند تا بخش صنعت برای استفاده از این ظرفیت استقبال کند و بخش زیادی از مشکل آب شرب کشور حل شود و اگر بخشی از صنایع هم از این طرح استقبال نکنند، کارگزاری برای تأمین زیرساخت‌ها تعیین شده تا سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفته و پساب برای صنایع تأمین شود.

جعفری گفت: هشت و نیم میلیارد مترمکعب تخصیص آب در کشور داریم که ۴۰ درصد آن، آب بدون درآمد بوده و ۲۰ درصد پرت شبکه است که در صورتی که اصلاح شبکه و بهسازی آن صورت بگیرد، بخش زیادی از کمبود آب در کشور برطرف می‌شود.

او در ادامه بر ضرورت افزایش کیفیت آب شبکه در شهر قم تأکید کرد و گفت: برای کوتاه‌مدت باید تدبیری در این زمینه صورت گیرد که بخشی از مشکل مردم حل شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته است که مشکل تأمین آب و مسئله افزایش کیفیت آب در شهر‌های که دچار مشکل هستند رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب آب شرب مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تخصیص آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب

مدیرشرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از زون‌بندی شبکه آب‌رسانی شهر شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب آشامیدنی خبر داد.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در جهت ایجاد تعادل فشار آب در شبکه توزیع آب‌رسانی در غرب و شرق شهرکرد عملیات اجرایی زون‌بندی با اجرای رینگ‌های اصلی شروع شد

وی با بیان این‌که شرکت آب‌وفاضلاب تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی خود را برای تأمین آب آشامیدنی ادامه خواهد داد، افزود: لزوم زون‌بندی، توپوگرافی شهر شهرکرد است که اختلاف ارتفاع در برخی نقاط شهر به ۱۵۰ متر هم می‌رسد، همچنین اجرای طرح زون‌بندی شبکه آب آشامیدنی می‌تواند به توزیع عادلانه آب در تمام مناطق شهر کمک کند.

مدیر شرکت آب‌وفاضلاب چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: شبکه آب آشامیدنی شهر شهرکرد از طریق مخازن ذخیره دوازده‌گانه که گنجایش ۶۰ هزار متر مکعب آب را دارند، تغذیه می‌شود.

کریمی با اشاره به انجام عملیات آب‌رسانی برای کوی شهرداری و سرچشمه‌ها در غرب شهرکرد و همچنین محله معلم و بروم پهنه در شرق شهر، تاکید کرد: به علت توسعه شهر در قسمت‌های جدید و نیاز به آب بیشتر، شبکه آب‌رسانی شهرکرد و لوله‌ها کار شده برای آینده‌نگری نیاز به تقویت دارند که این کار در راستای توزیع عادلانه آب آشامیدنی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از احساس نیاز به انجام زون‌بندی شبکه آب‌رسانی در بخش‌های مختلف شهرکرد برای انجام مطالعات تخصصی این کار به مشاور واگذار شد که با تکمیل مطالعات و تصویب در شورای فنی، پیمانکار تعیین، قرارداد بسته شد و مصالح و اتصالات مورد نیاز نیز تهیه شد که پس از انجام هماهنگی‌های لازم با نظارت مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: از آن جایی که حفاری ترانشه، لوله‌گذاری و بازسازی معابر زمان‌بر است و از صبر و شکیبایی شهروندان تشکر می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، هم اکنون شرکت آب و فاضلاب استان به ۸۷ هزار مشترک در شهر شهرکرد آب‌رسانی می‌کند.

کد خبر 747241

دیگر خبرها

  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد