Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش قدس آنلاین، علیرضا مقدسی در پایان نشست فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند با وزیر اقتصاد که امروز (۹ تیر) در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: گمرک موظف است طبق قانون زمانی که منطقه آزاد یا منطقه ویژه‌ای تشکیل می‌شود در آنجا مستقر شود به شرطی که زیرساخت‌های آن آماده باشد و مسکونی نباشد و زیرساخت‌های عمرانی لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: الان در منطقه آزاد اروند چهار گیت در نظر گرفته شده که اطراف آن غیرمحصور است و ساکنین در رفت و آمد هستند و هیج کنترل و نظارتی بر آن نیست؛ اسم این، منطقه آزاد نیست.

رئیس کل گمرک ایران گفت: مناطق آزاد دنیا یا به شکل جزیره‌ محصور طبیعی هستند و یا خود را با دیوار محصور کرده‌اند. در حالی که دیوارهای محصور اینجا ظاهرا بر اثر سیل از بین رفته اند. با این وجود، گمرک همکاری کرده و در گیت‌ها مستقر شده است.

مقدسی اظهار کرد: برای اینکه استقرار آن‌ها موثر باشد و تشریفات و قانون رعایت شود، منطقه آزاد موظف است که آن مناطق را محصور کند و امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله باسکول برای توزین و پارکینگ که خودروهای تجاری و باری را از هم‌ منفک کند، نیاز است. همچنین فیبر نوری زیرساخت سامانه‌ها را نیز در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: منطقه آزاد اروند وزیر اقتصاد منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند