Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن فلاح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته ازدواج (۱۰ تا ۱۷ تیرماه) افزود: اداره‌های آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان ، ناحیه مقاومت بسیج ، اداره سازمان تبلیغات و حوزه علمیه در اجرای طرح دانشنامه ازدواج که طرح ابتکاری اداره بهزیستی شهرستان است و از سال ۹۵ تاکنون اجرا می‌شود همکاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بهزیستی میبد اضافه کرد: این طرح در طول ۶ سال گذشته برای دانش‌آموزان ، دانشجویان و جوانان محلات شهرستان برگزار شده که طی آن موضوع‌های اهمیت ازدواج ، اشتباهات فاحش در ازدواج ، شرایط انتخاب همسر ، نحوه آشنایی ، خواستگاری ، نامزدی ، عقد و پس از عقد آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: زوجهای جوان باید آموزشهای پیش از ازدواج را جدی بگیرند ، چون بیشتر ازدواج‌های زناشویی ریشه در تفاوتهای اساسی سبک زندگی ، شخصیت و یا ارزشهای اخلاقی و همچنین عدم مهارت‌های لازم زندگی دارد.

فلاح تصریح کرد: معمولا پیش از ازدواج روش‌های شناخت همسر و تشخیص ملاک‌ها و معیارهای ازدواج شامل تحقیق از افراد آگاه و آزمون‌های روانشناختی است و گفتگوهای دختر و پسر در جلسات خواستگاری در مراحل بعدی است.

وی تامین نیازهای عاطفی زوجین نسبت به یگدیگر را در بهبود روابط زناشویی مهم شمرد و خاطرنشان کرد: اغلب زوجین به دلیل خانواده‌ای که در ان رشد کرده‌اند سواد عاطفی ندارند و به طرف مقابل خود ابراز محبت ضعیفی دارند.

 وی افزود: در بحث همدلی نیز مهارت ارتباطی ، حل تعارض و حل مسئله و تصمیم گیری خانواده‌ها ضعیت هستند و نیاز است که هر دختر و پسری قبل از ازدواج در آموختن مهارت‌های زندگی تلاش کنند و خانواده‌ها نیز این آموزش‌ها در اولویت برنامه‌های روزمره فرزندان خود بگنجانند.

این مسئول همچنین اظهار کرد: علاوه بر اجرای طرح دانشنامه ازدواج ۹۵۰ نفر از نوجوانان و جوانان و خانواده‌های جوان در سال گذشته با شرکت در کارگاه‌های مهارت زندگی آموزش‌های پیش از ازدواج و بعد از آن ارایه شده از سوی مراکز و موسسه‌های زیرمجموعه اداره بهزیستی فراگرفتند.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها آموزش مهارت زندگی را نیز شامل می‌شود و با توجه به نقش اهمیت سلامت روانی خانواده در جامعه امروزی در چندین سال متوالی تاکنون در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزشهای خانواده و طرحهای پیش از ازدواج در جهت کاهش طلاق و افزایش ازدواج‌های پایدار و رضایت بخش ارایه شده‌است.

وی تاکید کرد : هفته ازدواج و خانواده موضوع‌هایی را برای خانواده پر رنگ می‌کند که تحقق آنها به رفع مشکلات خانواده‌ها و جامعه منجر می‌شود و بر این اساس برنامه‌هایی در این هفته از سوی اداره بهزیستی میبد از جمله برگزاری بیشتر کارگاه‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده‌است.

وی از افتتاح مرکز مشاوره دولتی در مرکز تحقیقات زندگی در هفته ازدواج خبر داد و  مراکز و موسسات مشاوره و مثبت زندگی را ارایه دهنده این آموزشها عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند برای شرکت در این دوره‌های آموزشی در سامانه جامع مشاوره ثبت نام کنند.

۱۲ مرکز و موسسه مشاوره و آموزش مباحث روان‌شناختی در میبد فعالیت دارند که از این تعداد پنج موسسه آموزشی و چهار مرکز مثبت زندگی شامل می‌شوند.

مرکز شهرستان ۱۰۷ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها هفته ازدواج حوزه علميه میبد یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته ازدواج حوزه علميه میبد هفته ازدواج حوزه علميه میبد یزد اداره بهزیستی پیش از ازدواج هفته ازدواج خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک مدیر سابق ۸۶ ساله در جنوب چین پس از ۶۰ سال دوری با اولین عشق خود، که اکنون ۸۱ ساله است، ازدواج کرد.

به گزارش فرارو، این ویدئوی بحث‌برانگیز در ۱۴ آوریل در شهر یایانگ در استان هونان فیلمبرداری شده است.

ژو گویلین، مدیر سابق دبیرستان گائوپینگ در یایانگ، با اولین عشق خود از دوران تحصیل در دانشگاه پکن، خانم یانگ ژیوگی ازدواج کرد.

محل برگزاری عروسی پر از هیجان بود، با یک فرش قرمز طولانی که در آن زوج سالخورده دست در دست هم راه می‌رفتند و در محاصره دانش آموزانی که پرچم‌ها را تکان می‌دادند و گروه‌های نمایش محلی که به فضای جشن کمک می‌کردند.

این زوج در ابتدا در روز‌های اولیه جمهوری خلق چین زمانی که هر دو دانشجوی دانشگاه پکن بودند با هم آشنا شدند و دوستی و عشق عمیقی نسبت به یکدیگر داشتند. با این حال، به دلیل شرایط تاریخی و رویداد‌های مختلف زندگی، آن‌ها راه خود را برای دنبال کردن مشاغل در مکان‌های مختلف جدا کردند و رویای ازدواج آن‌ها محقق نشد.

با وجود ساختن خانواده‌های جداگانه و لذت بردن از زندگی در محاصره فرزندان و نوه‌ها، مرگ همسران عشق دیرینه آن‌ها را دوباره زنده کرد.

اکنون در سال‌های گرگ و میش زندگی آنها، ازدواج آن‌ها از صمیم قلب مورد حمایت خانواده و دوستانشان قرار گرفته است. ۶۰ سال پس از اولین برخورد، فارغ التحصیلان دانشگاه پکن عشق خود را در مقابل عزیزان اعلام کردند و سرانجام ازدواج کردند.

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • (ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • ۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند
  • عشق دوران جنگ؛ مراسم ازدواج زوج جوان فلسطینی در غزه+ تصاویر
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند
  • «ناآگاهی» بزرگ‌ترین تهدید سلامت روان
  • «ناآگاهی» بزرگترین تهدید سلامت روان است
  • آغاز آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است