Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:21:47 GMT

ساماندهی کودکان کار در استان بوشهر ضروری است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۲۵۷۴

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسدی راد عصر پنج شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان تنگستان ضمن ارائه گزارش کاملی از آمار و عملکرد بهزیستی استان و شهرستان تنگستان در زمینه کودکان ارائه داد و عنوان داشت: کودکان بی دفاع ترین گروه در همه جوامع هستند که مورد تهدید خطرات و آسیب‌های زیادی هستند و به همین دلیل همه کشورها درصدد هستند قوانینی را تدوین کنند که مانع از آزار و آسیب علیه کودکان شود

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر افزود: لایحه حمایت از، اطفال و نوجوانان هم به همین منظور تدوین شده است که به واسطه آن بهزیستی به عنوان متولی اصلی حمایت از کودکان آسیب دیده می‌تواند وظایف خود را در قبال حفاظت از کودکان تخصصی‌تر و مؤثرتر از همیشه دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این قانون دستگاه‌های کشور را موظف کرده است در راستای دفاع از حقوق کودکان و پیشگیری از کودک آزاری در کنار بهزیستی باشند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: کار کودکان یکی از اشکال ناهنجار در جامعه است ویکی از مصادیقی است که کودک آزاری بر اساس لایحه حقوق کودکان در مواردی جرم علیه کودکان محسوب شده و لذا مداخله برای کاهش آسیب کودکان کار از وظایف تمام نهادها و ارگان‌های مسئول است.

وی افزود: سازمان بهزیستی در سال‌های اخیر نسبت به شناسایی و حمایت از کودکان کار قدم‌های جدی برداشته و در حال حاضر دو مرکز حمایتی از کودکان کار یکی در مرکز استان و دیگری در دشتستان به خدمت دهی و حمایت از کودکان کار فعال هستند.

وی دو علت عمده کار کودکان را در استان بوشهر در وهله اول فقر مالی و سپس سبک زندگی این کودکان دانست و گفت: لازم است در مداخلات حمایتی از این کودکان به این علت‌ها توجه شود.

دادستان شهرستان تنگستان با تاکید بر اهمیت لایحه حقوق اطفال و نوجوانان گفت: این قانون یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین قوانینی هست که تاکنون در زمینه اطفال تدوین و در سال ۹۹ به تصویب رسیده است. و ظرفیت‌های این قانون که شامل چندین آئین نامه است می‌تواند تا حد زیادی جرم‌های علیه کودکان را کاهش بدهد و مانع از سوءاستفاده و بهره کشی از اطفال و نوجوانان شود.

هادی میرزایی با توجه به مفاد لایحه گفت: آموزش و پرورش موظف است شرایط تحصیل این اطفال و نوجوانان را تا پایان دبیرستان به صورت رایگان فراهم کند و هرسال قبل از ماه مهر شروع سال تحصیلی آماری از ترک تحصیل‌ها را به بهزیستی و یا دفتر حمایت از کودکان دادگستری اعلام کند.

جلسه بررسی ظرفیت قانون اطفال و نوجوانان در راستای پیشگیری از وقوع جرم در با حضور مدیر کل، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان دادگاه انقلاب و معاون سیاسی فرماندار در محل فرمانداری شهرستان تنگستان برگزار شد.

کد خبر 5527609

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر بهزیستی تنگستان دادگاه انقلاب هادی میرزایی بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد ویروس کرونا مواد مخدر ایلام سنندج شیراز بیرجند اردبیل آمار کرونا همدان سانحه تصادف اطفال و نوجوانان شهرستان تنگستان حمایت از کودکان بهزیستی استان استان بوشهر کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  مدیر کل بهزیستی البرز در این مراسم با اشاره به این که در این مراسم ۱۹ نفر از فرزندان دختر و پسر خانه های کودک و نوجوان البرز زندگی مستقل خود را آغاز می کنند ، افزود مستقل شدن فرزندان و آغاز فرآیند جدید زندگی به معنای آن نیست که از چرخه حمایت سازمان بهزیستی خارج شده اند بلکه همچنان از تجارب کارشناسان و حمایت های سازمان بهره مند خواهند شد.

محمدی فلاح با آرزوی توفیق برای فرزندان در تمامی مراحل زندگی ، بر ضرورت ارتباط مستمر آنان با مربیان و کارشناسان بهزیستی تا رسیدن به استقلال و آینده ای همراه با آرامش و موفقیت تاکید کرد و افزود: این افراد که هم اکنون توانایی تامین سطح زندگی مناسب و ایجاد اشتغال را برای خود دارند و در کنار آن مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت.

محمدی فلاح گفت: از مجموع ۱۹ فرزند مستقل بهزیستی که جشن رهسپاری ویژه آنان برگزار شد ۶ نفر دختر و ۱۳ نفر پسر بالای ۱۸ سال هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم ، به رسم یادبود ، هدایایی از سوی بهزیستی و مراکز شبه خانواده به این افراد اهدا شد.

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری