Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:10:29 GMT

سفر هیأت نظامی یمن به اردن برای بررسی آتش‌بس

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۲۶۹۴

سفر هیأت نظامی یمن به اردن برای بررسی آتش‌بس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری یمنی از سفر یک کمیته نظامی از صنعاء به اردن برای بررسی نقض آتش‌بس و نظارت بر آن خبر دادند.

«یحیی عبدالله الرزامی» رئیس کمیته نظامی ملی یمن با اعلام این خبر، به شبکه المسیره گفت که «با طرفهای ذیربط، مسئله نقض نظامی [آتش‌بس] و بازگشایی جاده‌ها را بررسی خواهیم کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الرزامی تأکید کرد که دولت نجات ملی، بر صلح و برخورد مثبت بر اساس توافق آتش‌بس نظامی و انسانی تأکید دارد.

یک کمیته نظامی یمنی هم خرداد ماه گذشته، از صنعاء برای بررسی نقض آتش‌بس و نظارت بر آن، به اردن سفر کردند. یک منبع در کمیته نظامی گفت: مشارکت صنعاء در گفت‌وگوهای امان به معنای اهتمام آن به صلح و تعامل مثبت با آتش‌بسی است که به همت سازمان ملل برقرار شده است، علیرغم  اینکه طرف مقابل از اجرای بسیاری از مفاد آن فرار می‌کند.

این منبع بر پایبندی به اصول موضع ملی و هر آنچه که عزت، حاکمیت و استقلال یمن را تضمین می‌کند، تاکید کرد.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل گذشته(۱۳ فروردین) از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از و به فرودگاه صنعاء خبر داده بود. 

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تأکید بر اینکه ائتلاف سعودی هزاران بار آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، گفت که این ائتلاف بیش از دو هزار حمله موشکی و توپخانه‌ای در دوران آتش‌بس انجام داده است.

وی با بیان اینکه مردم یمن بین دوران آتش‌بس و عدم آتش‌بس هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنند، تأکید کرد که یمن مخالف تمدید آتش‌بس نیست، ولی نمی‌تواند آتش‌بسی را بپذیرد که در آن مشکلات مردم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردن آتش بس کمیته نظامی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام مدرک‌های مالی خود را بارگذاری کرد تا تاییدیه لازم را دریافت کند.

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع رسیدگی به مدرک‌های ارسالی با بررسی تمام پرونده‌های جاری و پیشین باشگاه در سطح طلبکاران داخلی و خارجی آنها را تأیید و نتیجه بررسی‌های خود را به AFC ارسال کرد.

همچنین خود اظهاری اعضای فصل جاری تیم مبنی بر دریافت مطالبات خود تا تاریخ دهم دی ماه ۱۴۰۲ نیز مورد تأیید کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار گرفت و به AFC ارسال شد.

از این رو پرسپولیس هیچ پرونده جاری مالی ندارد و آنها تنها باید موارد مرتبط با واگذاری مالکیت به بخش خصوصی را تا عصر فردا بارگذاری کنند که مورد بررسی سه روزه کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار بگیرد و نظر نهایی در این باره اعمال شود.

شایان ذکر است دوشنبه گذشته بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس بالاخره در تالار فرابورس به فروش رفت تا کنسرسیوم بانکی به عنوان صاحبان اصلی این مجموعه انتخاب شوند.

کد خبر 6086065

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول